Ga naar inhoud

PC reageert té traag


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Schakel Spybot's TeaTimer even uit, omdat deze de fix in de weg kan zitten:

- Start Spybot

- Ga naar Mode > selecteer Advanced Mode

- Ga naar Tools en klik op het Resident-icoon in de lijst

- Haal het vinkje weg bij Resident TeaTimer en klik OK

- Herstart de computer

Download vervolgens ResetTeaTimer.bat naar je Bureaublad.

Dubbelklik op ResetTeaTimer.bat om alle entries in TeaTimer te verwijderen.

Als de computer schoon is, kun je TeaTimer weer aan zetten

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator". Selecteer “Do a system scan only”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

O2 - BHO: (no name) - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - (no file)

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - (no file)

O2 - BHO: (no name) - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - (no file)

O2 - BHO: Browser Address Error Redirector - {CA6319C0-31B7-401E-A518-A07C3DB8F777} - (no file)

O3 - Toolbar: (no name) - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - (no file)

O20 - Winlogon Notify: dimsntfy - %SystemRoot%\System32\dimsntfy.dll (file missing)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder)

De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken.

Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Geplaatst:

Voila, hier de twee gevraagde logjes. Ziet er goed uit? Mijn enigste probleem hier is het intikken van deze weinige woorden... Ze 'kruipen' uit het scherm, ongelooflijk traag.

MBAM:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.33

Database versie: 1728

Windows 5.1.2600 Service Pack 3

4-2-2009 22:14:18

mbam-log-2009-02-04 (22-14-18).txt

Scan type: Snelle Scan

Objecten gescand: 56523

Verstreken tijd: 4 minute(s), 43 second(s)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0

Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0

Registersleutels geïnfecteerd: 0

Registerwaarden geïnfecteerd: 0

Registerdata bestanden geïnfecteerd: 0

Mappen geïnfecteerd: 0

Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige items gevonden)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige items gevonden)

Registersleutels geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige items gevonden)

Registerwaarden geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige items gevonden)

Registerdata bestanden geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige items gevonden)

Mappen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige items gevonden)

Bestanden geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige items gevonden)

Hijackthis:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 22:17:05, on 4-2-2009

Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16762)

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\WLTRYSVC.EXE

C:\WINDOWS\System32\bcmwltry.exe

C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe

C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe

C:\Program Files\Acronis\TrueImageHome\TrueImageMonitor.exe

C:\WINDOWS\stsystra.exe

C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe

C:\Program Files\Common Files\Logitech\QCDriver2\LVCOMS.EXE

C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe

C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe

C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe

C:\WINDOWS\system32\BtUsrBdg.exe

C:\WINDOWS\system32\BTSetBootKey.exe

C:\WINDOWS\system32\WLTRAY.exe

C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe

C:\Program Files\Acronis\TrueImageHome\TimounterMonitor.exe

E:\fsav 5.44\Common\FSM32.EXE

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

E:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe

C:\Program Files\Dell Network Assistant\ezi_hnm2.exe

C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedul2.exe

e:\FSAV5~1.44\BackWeb\7681197\Program\SERVIC~1.EXE

C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe

C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe

e:\fsav 5.44\Anti-Virus\fsgk32st.exe

e:\fsav 5.44\Anti-Virus\FSGK32.EXE

e:\fsav 5.44\Anti-Virus\fssm32.exe

C:\Program Files\Dell Network Assistant\hnm_svc.exe

C:\Program Files\Dell\QuickSet\NICCONFIGSVC.exe

e:\fsav 5.44\BackWeb\7681197\Program\BackWeb-7681197.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

e:\fsav 5.44\Common\FSMA32.EXE

e:\fsav 5.44\Common\FSMB32.EXE

e:\fsav 5.44\Common\FCH32.EXE

e:\fsav 5.44\Common\FAMEH32.EXE

C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe

C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe

e:\fsav 5.44\Common\FNRB32.EXE

e:\fsav 5.44\Common\FIH32.EXE

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Program Files\Windows Live\Messenger\usnsvc.exe

e:\fsav 5.44\Anti-Virus\fsav32.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe

C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE

C:\DOCUME~1\Marij\LOCALS~1\Temp\Tijdelijke map 5 voor hijackthis.zip\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = www.google.be/ig/dell?hl=nl&client=dell-row&channel=be&ibd=6061130

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Startpagina.nl - alles op een rijtje! (ook op mobiel)

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = MSN.com

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Live Search

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Live Search

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = MSN.com

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,Default_Page_URL = www.google.be/ig/dell?hl=nl&client=dell-row&channel=be&ibd=6061130

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen

O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - E:\SPYBOT~1\SPYBOT~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll

O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Ad-Watch] C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [TrueImageMonitor.exe] C:\Program Files\Acronis\TrueImageHome\TrueImageMonitor.exe

O4 - HKLM\..\Run: [sigmatelSysTrayApp] stsystra.exe

O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Program Files\Common Files\Logitech\QCDriver2\LVCOMS.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [iSUSScheduler] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start

O4 - HKLM\..\Run: [iSUSPM Startup] C:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe -startup

O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Dell QuickSet] C:\Program Files\Dell\QuickSet\quickset.exe

O4 - HKLM\..\Run: [bTUSRBDG] BtUsrBdg.exe

O4 - HKLM\..\Run: [bTSETBOOTKEY] BTSetBootKey.exe

O4 - HKLM\..\Run: [broadcom Wireless Manager UI] C:\WINDOWS\system32\WLTRAY.exe

O4 - HKLM\..\Run: [bluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent

O4 - HKLM\..\Run: [AcronisTimounterMonitor] C:\Program Files\Acronis\TrueImageHome\TimounterMonitor.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Acronis Scheduler2 Service] "C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "e:\fsav 5.44\Common\FSM32.EXE" /splash

O4 - HKLM\..\Run: [RealTray] C:\Program Files\Real\RealPlayer\RealPlay.exe SYSTEMBOOTHIDEPLAYER

O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes' Anti-Malware] E:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent

O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "E:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background

O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe

O4 - Global Startup: Dell Network Assistant.lnk = ?

O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?

O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = E:\PowerPoint\Office\OSA9.EXE

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\system32\shdocvw.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\system32\shdocvw.dll

O9 - Extra button: Real.com - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - C:\WINDOWS\system32\Shdocvw.dll

O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - E:\SPYBOT~1\SPYBOT~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search & Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - E:\SPYBOT~1\SPYBOT~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O11 - Options group: [iNTERNATIONAL] International*

O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20061205/qtinstall.info.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab

O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WINDOW~4\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL

O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WINDOW~4\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL

O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL

O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll

O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll

O23 - Service: Acronis Scheduler2 Service (AcrSch2Svc) - Acronis - C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedul2.exe

O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

O23 - Service: F-Secure BackWeb (BackWeb Client - 7681197) - Unknown owner - e:\FSAV5~1.44\BackWeb\7681197\Program\SERVIC~1.EXE

O23 - Service: F-Secure BackWeb LAN Access - Unknown owner - e:\fsav 5.44\BackWeb\7681197\Program\fsbwlan.exe

O23 - Service: F-Secure Gatekeeper Handler Starter - F-Secure Corp. - e:\fsav 5.44\Anti-Virus\fsgk32st.exe

O23 - Service: F-Secure Network Request Broker - F-Secure Corporation - e:\fsav 5.44\Common\FNRB32.EXE

O23 - Service: F-Secure Authentication Agent (FSAA) - F-Secure Corporation. All Rights Reserved. - e:\fsav 5.44\Common\FSAA.EXE

O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - e:\fsav 5.44\Common\FSMA32.EXE

O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Unknown owner - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe (file missing)

O23 - Service: Advanced Networking Service (hnmsvc) - SingleClick Systems - C:\Program Files\Dell Network Assistant\hnm_svc.exe

O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service - Lavasoft - C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe

O23 - Service: NICCONFIGSVC - Dell Inc. - C:\Program Files\Dell\QuickSet\NICCONFIGSVC.exe

O23 - Service: Windows Live Setup Service (WLSetupSvc) - Unknown owner - C:\Program Files\Windows Live\installer\WLSetupSvc.exe (file missing)

O23 - Service: Dell Wireless WLAN Tray Service (wltrysvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\WLTRYSVC.EXE

Geplaatst:

Malware zal zeker de oorzaak niet zijn.

Welk soort toetsenbord gebruik je : draadloos of mét draad ? En indien draadloos : mét batterijen ?

Geplaatst:

Het is een laptop, en ik sluit die altijd aan op het electriciteitsnet. Het invoeren van tekst is echt het enige probleem, maar het is er dan ook een van jewelste...

Ik ben nu twee weken niet bereikbaar, kan deze lijn opengehouden worden zodat we daarna verder kunnen zoeken?

Ik kijk straks tegen 12 uur nog wel eens naar een eventueel antwoord.

Geplaatst:

Of mail me eventueel maar hoe we de draad terug kunnen opnemen...

  • 4 weken later...
Geplaatst:
We pikken de draad binnen 2 weken wel terug op :-)

Back in town ...

Nu verder zoeken. Ik vat even samen. Het grootste probleem is: bij het intikken van toetsen, verschijnen die tergend traag op het scherm. Dit vertraagt uiteraard alles héél aanzienlijk. We konden al concluderen dat het geheugen nog ruimschoots voldoet en dat er zeker ook geen malware in het spel is. Batterijen of zo kunnen denkelijk geen rol spelen: het gaat om een laptop die ik altijd op het net aansluit. Blijft nog één vraag: hoe komt het en wat doe ik eraan???

Iemand nog een idee???

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.