Ga naar inhoud

[OPGELOST] Computer raakt geblokkerd bij opstarten.


beetjegeluk

Aanbevolen berichten

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo kweezie wabbit,

-Bij voorbaat excuus voor de lengte van dit bericht. Heb namelijk bericht van be dup over telenet internet security pack nagelezen en proberen hiermee iets te doen naar oplossing van mijn computerprobleem toe. helaas. Omdat ik de scherminhoud(teksten) van Telenet niet kon slecteren om aan U mee te geven heb ik eerst alles op papier moeten noteren. vandaar mijn waarschuwing. Hierna mijn relaas:

-Telenet Internet security pack was van mijn PC eerder afgehaald en vervangen door Mac Aphee - De bestaande Mac Aphee heb ik op inactief geplaatst kwestie maar één virusscanner tegelijk actief te hebben.

-Dan wilde ik Telenet Internet Security Pack installeren (heb nog steeds abonnement)

-Heb eerst gezorgd dat geen andere toepassingen liepen conform de vraag van Telenet.

-Alles liep goed tot en met opgeven en accepteren van mijn abonnementscode.

-Daarna krijg ik van Telenet Security Pack het bericht: Het installatieprogramma kan geen verbinding maken met internet. Achter een rood uitroepteken nog de tekst: "Het installatieprogramma heeft geprobeerd te controleren of er updates beschikbaar zijn op internet, maar dit is niet gelukt. Controleer of netwerkkabel is aangesloten en of het installatieprogramma verbinding kan maken met internet via de firewall." Na deze tekst kon ik ook de optie aanstippen "Nogmaals proberen bij te werken" Ook zonder resultaat. Heb uiteindelijk de optie doorgaan zonder updates gekozen.

-Krijg dan van Telenet Internet Security pack het bericht : Abonnement valideren Opnieuw rood uitroepteken gevolgd door : Geen verbinding gevonden. Zorg dat Uw computer is verbonden met internet. Heb optie opnieuw proberen aangeklikt zonder resultaat. Heb dan gekozen voor "later valideren van mijn abonnement.

-Telenet heeft na installatie van Internet Security pack computer afgesloten en opnieuw opgestart. Bij deze opstart opnieuw computer vastgereden. Bij opnieuw opstarten verscheen in de opstartprocedure als vroeger vóór mijn problemen het geval was het Telenet Internet Security Pack logo. Valideren van abonnement lukte opnieuw niet.

-In de onderste balk van mijn beeldscherm waar zich het logootje van Telenet Internet Security Pack bevindt knippert een rood uitroepteken. Als ik daar met de muis op klik krijg ik "Uw virusdefinities zijn zeer oud." Dubbelklik geeft : Vorige controles op updates mislukt.

-Een vorige persoon die beweerde mijn probleem met mijn PC te kunnen oplossen (en die Mac Aphee had gëinstalleerd in de plaats van Telenet Internet Security Pack) heeft op mijn PC ook de Windows Live Messenger gezet. Ik heb er nog geen echte ervaring mee maar herinner me dat het hiermee ook mogelijk is de controle over mijn PC door te geven aan een vertrouwenspersoon. Misschien zouden we dat kunnen doen als gij daar kennis van hebt en dat wil doen terwijl we alle twee gelijk achter de computer zitten.

-Allicht heb je mijn Emailadres maar veiligheidshalve geef ik het hier : frans.felix@telenet.be

-Chapeau als je tot hier bent geraakt.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kweezie wabbit;

Hier nog enige bijkomende info na mijn bericht van gisteren:

-Na opstart vandaag blijft onderaan mijn scherm op het logo van Telenet internet security pack het rode uitroepteken flikkeren (virusdefinities zijn zeer oud)

-Ook op de onderste lijn van mijn scherm een geel logo met als tekst:De updates zijn gereed voor installatie op Uw computer Klik hier als U deze updates wil installeren. Als ik hierop dan klik zie ik dat van de 13 beschikbare updates geen enkele lukt.

-Allicht doordat ik gisteren bij de installatie van Telenet Internet security pack koos voor de optie van een automatische installatie ipv een manuele met keuzeopties is ook het Mac Aphee security center van mijn PC verdwenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat ik je niet kan helpen met het telenet security pack want ik heb zelf een adsl-verbinding en ken niks van telenet :s

Als je echter een security pack hebt geinstalleerd zoals van telenet of Mac Affee, mag je het windows security center (firewall) uitschakelen. Dit om problemen te vermijden want 2 van die dingen durven mekaar in de weg zitten met alle gevolgen vandien.

Als je het windows security centum hebt uitgeschakeld, kan je nog eens proberen om het telenet pack bij te werken met de updates.

Voor het installeren van HijackThis ga je als volgt te werk.

Je maakt een nieuwe map aan en je noemt die test

Ga naar de post met het zip-bestand en je klikt op het bestand.

Kies voor opslaan en verwijder het vinkje voor de onderste lijn.

Als locatie voor het opslaan, kies je de nieuwe map test.

Ga naar de map test en klik met rechts op het zip-bestand, kies dan voor hier uitpakken of uitpakken in map test (of iets dergelijks- bij mij is alles engels).

Na het uitpakken, dubbelklikken op het exe bestand en de installatie zou moeten starten. Na de installatie zou er dus een snelkoppeling op je bureaublad moeten staan om het programma te starten.

Vanaf hier kan je vroeger genoemde handleiding volgen om je logje te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kweezie wabbit,

Ik heb Uw vorig bericht volledig kunnen uitvoeren. Heb nu een map test met erin HJTInstall.zip en het uitgepakte HJTInstall.exe. Ik heb ook een snelkoppeling op mijn werkblad.

EVENWEL: bij dubbelklikken op de snelkoppeling of dubbelklikken op het exe-bestand in de map test kan ik nog enkel in een aangeboden schermpje "uivoeren" aanklikken en dan een paar seconden het zandlopertje op scherm waarna enkel nog het pijltje van de muis overblijft MAAR IK KOM NOOIT AAN DE MOGELIJKHEID OM TE VRAGEN DO A SYSTEM SCAN.........of wat dan ook. Gewoon niets meer.

Klinkt ongelooflijk zeker?

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kweezie wabbit,

-Opgeven staat totnogtoe ook niet in mijn woordenboek.

-Heb zonet geprobeerd met één muisklik gevolgd door entertoets. Lukt niet via snelkoppeling en ook niet via .exe-bestand uit aangemaakte map.

-Het enige verschil dat ik twee keer heb gemerkt is dat ik nu het eerder vermeld schermpje waarop ik bij dubbelklik "uitvoeren" kon aanklikken nu NIET krijg. Gewoon zandlopertje gedurende een paar seconden en opnieuw het pijltje van de muis.

-Een bedenking gisteren gekregen van een vriend: kijk naast de mogelijkheid van malware op Uw PC ook eens na of de harde schijf op het moederbord geen slijtageverschijnselen vertoont zodat je soms vastrijd en voorlopig meestal nog niet bij het opstarten. Hij citeert een mogelijk licht beschadigde track zero op de harde schijf. Hij raadt me aan als de computer vastloopt bij het opstarten telkens een half uur te wachten zodat de componenen opwarmen om dan opnieuw te proberen. Ik zeg niet dat het niet mogelijk is maar dat verklaart voor mij toch nog niet alle andere mogelijke problemen als bijvoorbeeld met het opstarten van HiJack. Weet gij eventueel iets meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je andere programma's wel opstarten door op de snelkoppeling te dubbelklikken?

Verder gaande op wat je vriend vertelde, kan je inderdaad eerst je harde schijf controleren op fouten.

Open mijn computer en klik met rechts op de c schijf en kies dan eigenschappen.

Open dan de tab extra (tools) en start de foutcontrole.

De slechte of beschadigde delen van je schijf zullen gemerkt worden zodat ze niet meer kunnen gebruikt worden en de gegevens die er eventueel reeds op staan worden indien mogelijk gercupereerd.

Laat maar weten wat het resultaat is van de foutcontrole.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kweezie wabbit,

a) ik kan alle andere programmas steeds opstarten (vb internet,outlook express,word excel, verkenner.....) door op de snelkoppeling te dubbelklikken. Alleen rijdt de computer zich daarna soms ook vast bij het werken met die programmas. (meestal kan ik daarbij aangeboden keuzeopties niet meer aanklikken- als voorbeeld daarvan : bij het willen sluiten van een scherm via het vierkant vakje met een kruisje erin krijg ik dan vaak als reactie "het programma dat U wilt beëindigen reageert niet - wilt U het programma toch beëindigen? Aanklikken van ja heeft ook dan geen effect.

b)Controle van de harde schijf:

Heb Uw voorgestelde methode gevolgd en onderweg de twee aangeboden opties "fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" en "beschadigde sectoren zoeken en repareren" aangevinkt.

Na het aanklikken van "Starten" krijg ik echter ONMIDDELLIJK (na minder dan 1 seconde) als reactie een schermpje met: Bezig met controleren van station (C:)

eronder geel driehoekje met ! en Kan de schijfcontrole niet voltooien

Daarna kan ik alleen nog het vakje OK aanklikken en is het gedaan.

Ik krijg een identiek scenario als ik eenzelfde controle vraag van Backup (D:) schijf.

Bij poging tot controle van Recover (E:) is de reactie: De controle kan alleen bij opstart omdat schijfcontroleprogramma exclusief toegang tot enkele windowsbestanden nodig heeft (ik koos dan voor de optie: schijf (E:) te controleren bij volgende opstart.

De controle van externe harde schijf Fransbackup(L:) is intussen volgens de tijdsbalk goed de helft van fase 2 voorbij. Ik zie wel naar het resultaat ervan maar in die externe harde schijf zit m.i. niet het probleem;(zoniet hoor je dat wel)

Samengevat: lijkt me deze test aan te tonen dat ik mogelijks toch een hardwareprobleem heb met de Boot (C:) schijf. Spijtig genoeg werkt het schijfcontroleprogramma niet op mijn computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen;

Mijn probleem is opgelost.

Het geblokkeerd raken bij het opstarten van mijn PC werd weggewerkt door het rebooten van de computer (tussenkomst van medewerker van compudoc). Virussen en een Trojaans paard waren de verstoorders.

Ik wil elkeen die suggesties heeft aangebracht naar een oplossing toe bij deze bedanken. Woord van dank ook aan PC-helpforum die het organisatorisch mogelijk maakt.

Een bijzonder woord van dank aan Kweezie Wabbit die bleef volharden om te blijven zoeken en niet op te geven.

Eindelijk opnieuw een computer die goed werkt. ZALIG.

Ik merk zo dadelijk mijn probleem als opgelost.

Volledigheidshalve nog meegeven dat ik op basis van mijn bevindingen bij dit probleem mijn abonnemnet op Telenet Internet Security Pack onmiddellijk heb stopgezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.