Ga naar inhoud

Kan netwerk printer niet verwijderen uit of toevoegen in Windows 10


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds een power dip bij mij thuis geven mijn Windows 10 desktop / laptop aan dat mijn Canon MG4250 printer offline is. Ik kan de printer ook niet verwijderen. De printer maakt wel gewoon verbinding met mijn router (experia KPN) en ik zie ook in mijn router dat deze verbonden is met de printer. De afdruk lijst is leeg, er staan geen print opdrachten meer in. Als ik een nieuwe printer wil installeren dan komt de printer niet tevoorschijn, doe ik een browse dan zie ik wel bij netwerken een directory met de naam FCAxxxx maar als ik daar op klik komt er geen printer tevoorschijn. Als ik in de properties kijk van printer in W10 dan zie ik bij webservices dat hij naar IP adres xxx.xxx.02.45 kijkt maar door de power dip heeft de printer een nieuw IP adres gekregen (DHCP) namelijk xxx.xxx.xx.36. Ook als ik de printer een vast IP adres geef namelijk xxx.xxx.xx.45 dan nog steeds geeft W10 aan dat deze offline is. De router ziet hem wel op adres xxx.xxx.xx.45. Ga ik met Windows Explorer naar IP adres xxx.xxx.xx.45 dan komt de printer keurig met al zijn instellingen tevoorschijn en kunnen dan ook aangepast worden. Ook een vast IP adres op de printer ingesteld, adres xxx.xxx.xx.10, buiten de DHCP range maar dan kan ik nog steeds geen nieuwe printer toevoegen in W10 en ik kan de oude printer nog steeds niet verwijderen uit W10.
Print opdrachten vanaf mijn MACbook gaan wel goed via Airprint.

Zit nu vast, hoe verder, nieuwe printer?

Geplaatst: (aangepast)

Printer best een vast IP adres geven. (geef nu een ander IP adres)

Ga naar configuratiescherm / apparaten en printer

Klik met de rechtermuisknop van uw printer op eigenschappen van de printer (niet eigenschappen!!!)

Klik op tab poort en dan nieuwe poort geven en geeft bovenaan de naam van de printer en geeft in de tweede vak de IP adres

Klik OK

 

Naam van printer moet anders zijn dan normaal.

Sluit de venster.

Ga nu terug en kijk of je voorgesteld poort wel klopt en past het aan indien dat nodig is.

 

post-2794-0-59780100-1465902010_thumb.jp

 

Moet het zijn dat het nog niet in orde is dan revo unislaller en kijk of je daar uw printer ziet

aangepast door stegisoft
Geplaatst:

Stegisoft, bedankt voor je antwoord maar helaas. Printer vast IP aders gegeven, gecheckt in de router. Eigenschappen printer, poorten en een nieuwe poort aangemaakt met IP adres en orginele naam maar kon de printer niet vinden. Bleef een tijdje hangen in TCP/IP-poort detecteren. Kreeg toen de melding Extra poortgegevens nodig. Bij apparaat type de canon MG42xx serie gezocht. Stuurprogramma geinstalleerd. Nu krijg ik bij apparaten en printers de canon erbij te staan naast de oude. Bij de oude heb ik nu geen eigenschappen printer meer en kan hem ook nog steeds niet verwijderen. De nieuwe lijkt on line maar als je een afdruk opdracht geeft dan krijg ik dat de printer niet reageert. Ook zie via revo niet de printer(s) terug. Hmmmm vreemd probleem

Geplaatst:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Geplaatst: (aangepast)

Er is inderdaad een probleem met uw printer.

Om onbekende reden zijn er veel dezelfde driver geïnstalleerd.

Misschien komt dat omdat je verschillende keren probeerde te installeren.

Maar het kan ook zijn dat de printer stuk is of dat de printer niet goed verbonden in uw netwerk.

 

 

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.


Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen


  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de

. aangepast door stegisoft
Geplaatst: (aangepast)

Op het eerste zicht is er geen malware in het spel maar we gaan toch even verder kijken.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
emptyclsid;
installedprogs;
standardsearch;
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

aangepast door kweezie wabbit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.