Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Ik heb mijn Trend Micro onlangs verwijderd omdat mijn abonnement afgelopen was,
maar het enige dat ik niet kan verwijderd krijgen is Worry Free Business security, daarvoor heb ik het paswoord nodig waarmee ik het geïnstalleerd heb.
Het is al meer dan 5 jaar geleden dat ik Trend Micro installeerde, en kan het paswoord nergens vinden. Ik heb blijkbaar ook geen account meer bij Trend Micro,
dus via die weg kan ik ook niet het paswoord veranderen. Hoe kan ik WFBS verwijderen zonder een paswoord in te geven?
Want het is toch beter om het verwijderd te hebben, niet? Zodat het mijn nieuwe antivirus niet in de problemen brengt? 
Als jullie zeker zijn dat mijn nieuwe antivirus even goed zal werken als WFBS er op blijft staan, dan laat ik het gewoon staan hoor.
Maar volgens mij had ik gehoord dat wel eens voor problemen kan zorgen.

Alvast enorm bedankt!
Groeten Rob

PS: de pc is Windows 7, 64-bit

Geplaatst:

Dag Rob,

Ik aarzelde even of ik zou mogen reageren, want je hebt je vraag gesteld in het onderdeel Bestrijding malware & virussen.

Je hebt echter geen last van een virus, maar je wilt antivirus-software verwijderen en daarvoor heb je het wachtwoord nodig.

Ik meen dat ik voor jou de mogelijke oplossing heb gevonden (wel in het Engels): http://www.kbtechnical.com/Blog/tabid/178/EntryId/12/How-do-you-remove-the-uninstall-password-for-Trend-Micro-Worry-Free-Business-Security.aspx

Het vereist dus een kleine ingreep in het register, waarna je deze software wel zou kunnen verwijderen.

Natuurlijk kun je wachten op een reactie van een gediplomeerde malwarebestrijder...

Geplaatst:

Dit heb ik nu.. Is het goed dat ik de hele map verwijder (Trend Micro)? Via bewerken --> verwijderen? Of naar current version of zo? 
Als ik naar bestand ga, dan staat er ook 'component verwijderen', maar dat kan ik niet aanklikken.

tm.jpg

Geplaatst:

Ik zie dat de sleutel TrendMicro in jouw register niet exact overeenkomt met wat beschreven wordt in het artikel van KB Technical.

De beschrijving in dat artikel gold voor:

1. versie 6 en vroegere versies van Trend Micro Worry Free Business Security
  2. versie 7

Ik zou niet de gehele sleutel TrendMicro verwijderen, want als je dat doet, wordt het misschien nog lastiger om het programma Trend Micro Worry Free Business Security  normaal te verwijderen via Programma's en onderdelen. Misschien heb jij een nieuwere versie van dit programma. Welke versie dat is, kun je zien in het programma zelf (als je dat opstart) en waarschijnlijk ook wanneer je kijkt in Programma's en onderdelen.

Ik heb daarom even verder gezocht voor jou en vond deze website van Trend Micro zelf: http://esupport.trendmicro.com/solution/en-US/1055940.aspx

Lees goed door wat daar staat. Als het zo lukt, dan hoef je zelf helemaal niets te wijzigen in het register. Je regelt het dus in het programma zelf.

1. Log in to the WFBS console.
  2. Go to Preferences > Global Settings > Desktop/Server.
  3. Under Security Agent Uninstallation section, select Allow the client user to uninstall the Security Agent without a password.
  4. Click Save.

Nu is het alleen te hopen dat je om in te loggen op de console van Micro Worry Free Business Security  niet dat wachtwoord nodig hebt...

Mocht het op die manier niet lukken, dan heb ik nog deze twee websites voor je:

1. http://esupport.trendmicro.com/solution/en-US/1057237.aspx

2. http://sigkillit.com/2015/02/11/removing-trend-micro-clientserver-security-agent-from-dell-laptops/

Geplaatst:

Het is gelukt! Ik heb het met de uninstall tool gedaan omdat ik WFBS zelf niet eens open kreeg. Er gebeurde niets als ik het aanklikte.
Enorm bedankt man!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.