Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op 30 mei had ik hier een vraag gesteld  over mijn pc.

Dat leek vanzelf opgelost, maar sinds een paar dagen sluit mijn pc af en start dan na een paar seconden weer op.

Soms blijft hij een paar minuten of iets langer aan en soms stopt hij al na enkele seconden weer.

ik heb alle stekkers aan ded achterkant goed aangedrukt.

Ik heb hem geopend en voorzichtig stofvrij gemaakt en ook vanbinnen heel voorzichtig de stekkers die ik zag aangedrukt.

De ventilators zijn volgens mij niet vastgelopen, die draaien als hij opstart.

Ik ben nogal een leek, is dit een probleem dat ik met hulp van jullie kan oplossen? 

Het lijkt me niet makkelijk op te lossen.....

• Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Download HD Tune en sla het bestand op.Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.HDTune-error-scan.pngVervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.Wat is het resultaat van deze test?

Geplaatst:

Stegisoft, dank voor je snelle reactie.

Ik heb het geprobeerd, maar helaas schakelt de pc te snel uit, meestal al na een paar seconden tot een paar minuten. Te kort om iets te downloaden en helemaal te kort om de harde schijf te controleren.

Geplaatst:

Een kenner ben ik zeker niet.

Ik heb het nagekeken en de pc is 6 jaar oud.

Is het dan nog de moeite waard om hem te laten nakijken of kan ik dan beter een nieuwe kopen?

graag je advies.

Geplaatst:

Download en installeer Speccy.Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.Speccy.PNGStart nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.Meer info over deze procedure lees je HIER.

Geplaatst:

Dat gaat niet lukken, daar het probleem is dat hij na het opstarten na een halve seconde alweer uitschakelt om vervolgens weer op te starten en dat blijft zich herhalen.

vandaar mijn vraag of het met een pc van 6 jaar oud nog de moeite is om hem weg te brengen voor reperatie of dat ik dan beter een nieuwe kan kopen.

Geplaatst:

Het is eigenlijk een moeilijk vraag om te antwoorden of een computer van 6 jaar oud is.

Puur gezien wel maar als het alleen de voeding is dat is het wel de moeite om te herstellen.

Maar dan is het wel de vraag of de voeding de oorzaak is.

Als je dan voeding moet plaatsen en blijft het probleem niet te zijn en dat weer een onderdeel dan lopen de kosten weer op.

Als ik u was zou ik toch overwegen om naar een nieuwe te kijken gezien de leeftijd.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.