Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

De oude harde schijf is nu aangesloten als externe harde schijf op de nieuwe pc.

Documenten en afbeeldingen heb ik kunnen kopiëren, maar met mijn oude mails en contactpersonen lukt het niet.

Ik gebruik outlook 2007 en windows 10

Is er een manier om dit toch over te zetten?

Geplaatst:

Je mail, contactpersonen en agenda worden door Outlook opgeslagen in een PST bestand, met de naam Outlook.pst.
En dit is de standaardlokatie waar je het bestand Outlook.pst terug kunt vinden: C:\Users\jouw gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

Sluit de externe harde schijf aan en start Windows Verkenner.

Omdat de map AppData een verborgen map is, moeten we die eerst zichtbaar maken.
In de Verkenner klik je op Beeld. Daarna zet je een vinkje voor Verborgen items, zodat die weergegeven worden.
Klik daarna ook even op Opties (staat helemaal rechts), zodat het venster Mapopties opent.
In het venster Mapopties klik je op het tabblad Weergave.
Haal nu het vinkje weg voor 'Extensies voor bekende bestandstypen verbergen'.
Klik daarna onderaan in dat venster eerst op Toepassen en dan op OK.

Je hebt nu alle nodige voorbereidingen gedaan.
Navigeer met de Verkenner naar het bestand C:\Users\jouw gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst op de externe harde schijf.
De eerste letter zal dus bij jou niet C: zijn, maar een andere, namelijk de schijfletter van je externe harde schijf.

Klik met de rechter muisknop op Outlook.pst en kies Kopiëren.
Ga naar je bureaublad, klik met de rechter muisknop op een lege plek en kies Plakken.
Het pst bestand staat nu op je bureaublad.

Ga dan naar deze website: https://support.office.com/nl-nl/article/E-mail-contactpersonen-en-agenda-importeren-uit-een-pst-bestand-van-Outlook-431a8e9a-f99f-4d5f-ae48-ded54b3440ac

Daar wordt uitgelegd hoe je dat pst bestand importeert in Outlook op de nieuwe harde schijf. Klik daar op jouw versie van Outlook (2007) en volg de instructies op.

Succes!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.