Ga naar inhoud

Verscheidene problemen door Windows 10

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier een opsomming gemaakt van alle problemen die zich voordoen sinds ik Windows 10 heb; 

De Startknop, Zoeken in Windows en Taakweergave werken niet (Startknop werkt niet als ik er met mijn muis op klik en ook niet via het toetsenbord). Het gevolg hiervan is dat ik ook niet meer naar mijn Instellingen, Documenten… kan gaan.

-          Het uur, de datum, batterijduur… zijn niet zichtbaar op het scherm (eigenlijk is er niks in de rechter onderhoek van het scherm zichtbaar enkel het logo van het Actiecentrum staat er maar ik kan daar ook niet op klikken).

-          Als we verschillende programma’s openen dan verschijnen deze niet in de taakbalk vanonder op het scherm. Om tussen de programma’s te kunnen switchen, gebruiken we nu Ctrl+Alt+Delete om zo naar het Taakbeheer te gaan (ook om de laptop af te sluiten doen we het zo aangezien de startknop niet werkt).

-          Het geluid staat op een vast cijfer en kan niet meer aangepast worden.

-          De laptop start automatisch op als we hem opendoen.

-          De helderheid veranderd voortdurend.

-          Scrollen via het touchpad gaat niet meer.

-         De batterij raakt zeer snel leeg.

Mvg Sarah!

Geplaatst:

Ik ben niet erg handig met computers dus vroeg ik mij af of al deze problemen opgelost zouden zijn als ik mijn laptop gewoon terug zou zetten naar Windows 7? (Zoja hoe moet ik dit doen aangezien ik niet naar mijn instellingen kan gaan :huh:)

Geplaatst:

Zie je in de linker benedenhoek van het scherm de startknop nog? Klik er eens met de rechter muisknop op.

Dat zou dit pop-up menu moeten opleveren.

START popup.jpg

Klik nu op apparaatbeheer.

Zie je daar items met een geel driehoekje op het logo staan?

Of beter, maak er een screenshot van en voeg het toe aan je volgende antwoord. Lees hier hoe je dat doet.

Geplaatst:

Zelfs dat lukte niet, wel als ik gewoon in de balk ergens anders klik maar dan bekom ik natuurlijk een ander pop-up menu

Bureaublad.png

Geplaatst:

Je hebt er toch aan gedacht van met de rechter muisknop op dat start-icoontje te drukken hé?

Geplaatst:
1 uur terug, droske zei:

Je hebt er toch aan gedacht van met de rechter muisknop op dat start-icoontje te drukken hé?

Ja, ik heb het geprobeerd met de rechter muisknop. 

Geplaatst:

Is de Windows 10 een upgrade van Windows 7

Had je toen een programma gebruikt om startmenu te bepalen?

Als dat zo is dan nieuwe gebruiker maken

1. Klik met de rechtermuisknop op de startknop
  2. Klik op Opdrachtprompt (als administrator uitvoeren)
  3. Typ net user naam wachtwoord /ADD (wijzig naam door een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord door een veilig wachtwoord) en druk op enter

Als je niet lukt om cmd op te starten en CTRL + ALT + DEL klikken en taakbeheer klikken en dan bestand / nieuwe taak en typ cmd.exe en meteen daaronder aanvinken dat je administrator wilt uitvoeren.

• 4 weken later...
Geplaatst:
Op 20-6-2016 om 00:25, stegisoft zei:
  1. Klik met de rechtermuisknop op de startknop
  2. Klik op Opdrachtprompt (als administrator uitvoeren)
  3. Typ net user naam wachtwoord /ADD (wijzig naam door een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord door een veilig wachtwoord) en druk op enter

Als je niet lukt om cmd op te starten en CTRL + ALT + DEL klikken en taakbeheer klikken en dan bestand / nieuwe taak en typ cmd.exe en meteen daaronder aanvinken dat je administrator wilt uitvoeren.

Hoever sta je met deze instructies Sarah?

Geplaatst:
Op 19-6-2016 om 09:41, droske zei:

Zie je in de linker benedenhoek van het scherm de startknop nog? Klik er eens met de rechter muisknop op.

Dat zou dit pop-up menu moeten opleveren.

START popup.jpg

Op 19-6-2016 om 17:15, sarah zei:

Zelfs dat lukte niet, wel als ik gewoon in de balk ergens anders klik maar dan bekom ik natuurlijk een ander pop-up menu

Bureaublad.png

Op 19-6-2016 om 17:41, droske zei:

Het bewuste menu bereik je ook via de Windows -  en X sneltoetsencombinatie op je toetsenbord.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.