Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op deze pagina van Acer staat onderaan: "* Zorg ervoor dat het BIOS up-to-date is vóór de upgrade naar Windows 10."

Ik doe wel eens een scan met ScanCircle en dan komt er elke keer uit  dat er een update voor het BIOS is. Ik heb al eens (onder begeleiding) een update geprobeerd, maar die mislukte.

Vraag: is dit echt nodig om naar Windows 10 te gaan, en zo ja, zou iemand mij daarmee kunnen helpen? Hieronder de mededeling van ScanCircle:

BIOS Update.PNG

Geplaatst:

De keer dat ik het, onder begeleiding, probeerde is maar 1 of 2 jaar geleden, dus hoezo "niet meer zo'n probleem als vroeger"?

En: is het nodig voor een opgraad naar Windows 10?

Geplaatst:

@Leono

Bovenaan die pagina staat 'Uw systeem heeft mogelijk extra software, firmware en/of een BIOS-update nodig om Windows 10 te installeren en uit te voeren.'

De regel onderaan '* Zorg ervoor dat het BIOS up-to-date is vóór de upgrade naar Windows 10.' slaat volgens mij enkel op de modellen vermeld met een sterretje (en ik zie er maar 1 nl. Aspire R3-131T). Voor de andere modellen zou ik het proberen zonder BIOS-update.

Geplaatst:

Super!  Ik zocht naar waar het sterretje naar verwees, maar kon niets vinden! U kijkt beter dan ik, nokiaprox.

Ik laat het nu maar achterwege en zeg u beiden hartelijk dank. Wat een opluchting weer.:)

Geplaatst:
5 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Klik hiervoor bovenaan op moderatie acties en vervolgens op sluiten.

Het spijt mij, maar ik zie het niet staan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.