Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

als je via het internet iets wil kopen zoals op aliexpress of wish of dergelijke moet je altijd uw kredietkaartnummer en cvs (die 3cijfers op achterkant kaart) doorgeven. Is dit niet gevaarlijk? Thx

Geplaatst: (aangepast)

@ kristof28,

Naar mijn ervaring is het niet gevaarlijk doordat internet betalingen gaan via 3-D Secure protocol.

Bij sommige webshop zijn er zelf dubbele beveiliging, omdat men ook een wachtwoord van 3dsecure moet invullen.

Het gevaar zit meer bij de webshop dan bij de wijze van betaling.

Deze webshop is niet te vertrouwen. 

Via mijn bank heb ik een online betaling terug gevorderd, wegens het niet leveren van de goederen.

Dit is gevaarlijk :xd:

aangepast door iEscape
Geplaatst:
7 uren geleden, iEscape zei:

Ja, maar ik bedoel eerder dat die gegevens toch vrijgegeven zijn aan een of andere pipo in china of gelijk waar van een webwinkel. Je weet dan ook nooit wat er mee gebeurt enz

(ook om te zwijgen als die site gehackt wordt en men weg is met de gegevens.)

@ kristof28,

Naar mijn ervaring is het niet gevaarlijk doordat internet betalingen gaan via 3-D Secure protocol.

Bij sommige webshop zijn er zelf dubbele beveiliging, omdat men ook een wachtwoord van 3dsecure moet invullen.

Het gevaar zit meer bij de webshop dan bij de wijze van betaling.

Deze webshop is niet te vertrouwen. 

Via mijn bank heb ik een online betaling terug gevorderd, wegens het niet leveren van de goederen.

Dit is gevaarlijk :xd:

Geplaatst:

@kristof28

Wanneer men een bedrag gaat overmaken via een Overboekingsformulier, PayPal  etc., dan hebben de winkels ook uw gegevens, zelf als u gaat pinnen bij een winkel en / of supermarkt.

Dan ligt het meer aan de betrouwbaarheid van de webshop(s)  dan aan de wijze van betalen.

Een goede webshop zal hun goede reputatie behouden.

Met aliexpress heb ik géén ervaring, maar neem dit bericht eerst door.

Goodkoop van ver is verre van goedkoop, zoals ook mooi van ver is verre van mooi  :xd:

Het voornaamste is, eerst de voorwaarde  goed doornemen van elk webshop als u zaken doet met ze - vooral de kleine letters-.

Wish ken ik ook niet, ik weet alléén Eye Wish Opticiens :laugh:

U zou ook eerst naar de review via google moeten kijken naar ervaringen van anderen over een webshop.

Dat een site gehackt wordt dat kunt niemand vóórkomen denk ik, dat kan ook gebeuren in Europa :pray:

Ik gebruik om hardware en software aan te schaffen bij o.a. Apple Store, Microsoft, CleverBridge (verzorg de betalingen voor  software leveranciers) en NL-webshops (CoolBlue, Azerty, Centralpoint), en nog nooit iets vreemds gemerkt.

Het regelmatig wijzigen van uw wachtwoord speelt zeker ook een rol.

PayPal is het meest veiligste dat er is en er worden geen gegevens achtergelaten in de winkel want het is PayPal die de winkel betaald en de klant aan PayPal.

Ik wil toch opmerking geven dat het een Chinese bedrijf is.

Hier moet je wel rekening mee houden dat er Douane kosten kan bijkomen en dat kan hoog oplopen.

Sommige Chinese bedrijven betalen zoiets terug doch je moet wel Engels kennen.

Maar dergelijk bedrijven zijn nooit echt veilig want als je op de anders klik dan zie je HTTP:// en dat zou zoals bij veilig online winkel HTTPS:// moeten zijn.

Hou wel rekening mee alhoewel je BE ziet dat meeste goederen uit China moeten komen en dat kan weken duren.

aangepast door stegisoft
Geplaatst:
1 uur geleden, stegisoft zei:

PayPal is het meest veiligste dat er is en er worden geen gegevens achtergelaten in de winkel want het is PayPal die de winkel betaald en de klant aan PayPal.

Ik wil toch opmerking geven dat het een Chinese bedrijf is.

Hier moet je wel rekening mee houden dat er Douane kosten kan bijkomen en dat kan hoog oplopen.

Sommige Chinese bedrijven betalen zoiets terug doch je moet wel Engels kennen.

Maar dergelijk bedrijven zijn nooit echt veilig want als je op de anders klik dan zie je HTTP:// en dat zou zoals bij veilig online winkel HTTPS:// moeten zijn.

Hou wel rekening mee alhoewel je BE ziet dat meeste goederen uit China moeten komen en dat kan weken duren.

Duane kosten zijn geloof ik vanaf 20 €. 

En Ali express zie ik op mijn smartphone https staan. Enkel bij wish niet maar daar staat er er een slotje....

Douanekosten en invoerrechten kunnen hoog oplopen, afhankelijk van de waarde van het aangekochte product.
Buiten Europa moet je, bij een waarde (incl. verzendkosten) lager dan 22 € niets betalen, maar boven 150 € moet je douaneformaliteiten en BTW betalen.
Op deze_pagina kan je de berekening maken: vul bovenaan de 4 vakjes in en klik onderaan op de blauwe knop 'bereken'.

Bovendien riskeer je dat je pakje zeer lang onderweg is, afhankelijk van hoelang het bij de douane blijft liggen (zij controleren niet alles, maar doen steekproeven).

aangepast door nokiaprox
Geplaatst:

@kristof28

Ik wil even terug opkomen betreft online betalen met een creditcard :xd:

Voor betalingen met een creditcard wordt altijd transactiekosten extra berekent; het is zeker afhankelijk van het totaal bedrag, normaliter is het 3% wat er bijkomt.

Online betalen via iDeal  >>  kies uw bank >>  vervolgens met gebruikt maken van e.dentifier2, komt er géén extra kosten.

Schermafbeelding 2016-06-25 om 17.01.53.png

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.