Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey allemaal,

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop gekocht (Acer Aspire F15) waar Windows 10 standaard op geïnstalleerd staat. Ik heb dan Pro Cycling Manager 2016 geïnstalleerd via Steam en dit spel werkte in het begin zoals het hoort.

Maar de laatste dagen, tijdens een race, blijft het beeld volledig stil staan en krijg ik de melding "Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en werd hersteld" of iets dergelijks en mijn spel wordt gewoon afgesloten. Ik heb Avast al verschillende scans laten doen naar virussen e.d. maar noppes...

Kan iemand mij hierbij helpen aub? Is zeer vervelend...

Grts

Pieter

Geplaatst:

Pieter (welkom op PCH)

Ik zit met hetzelfde probleem (dat gelukkig nog niet gebeurde tijdens het gamen, wel op andere momenten) en ik kreeg daar van een collega het volgende over binnen:

Ik lees op verschillende forums dat er problemen zijn met oudere hardware.

Lees hier:

“Ik heb dit ook een tijdje met veel oudere hardware (athlon64/nvidiaGF6200) maar wel met W10 (32bits) gehad, maf genoeg met bijv. youtube en flash applicaties en niet met gamen.. de laatste "update" verwijderd en die weiger ik nu ook , gaat al tijdje goed..
jouw videokaart is ook niet meer de nieuwste, misschien wil die ook liever een oude driver (de meegeleverde) dan de nieuwste..”

Bij meerdere sites lees ik hetzelfde,

De driver terugdraaien naar een eerdere versie is zeker een optie, je videokaart is reeds uit je vorige pc.

Altijd ook opletten met beta drivers van amd, die zijn nog in testing fase, en je kan er veel problemen mee krijgen.

Kijk ook even op de c$ indien er een map staat met de videodriver.

Het is zo dat niet altijd de nieuwste driver in deze map uitgepakt is(lees overschreven).

Natuurlijk kan er inderdaad iets aan de hardware aan de hand zijn.

Ik citeer uit een van de forums:

“Tijdens mijn zoekwerk naar een oplossing voor een NVIDIA/AMD/Microsoft probleem heb ik opgemerkt dat sedert jaren en in de verschillende Windows versies het probleem 'Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld' opduikt en als erg vervelend wordt ervaren door vele gebruikers. Zoals zovelen heb ik tot heden heel veel suggesties gelezen en sommige uitgeprobeerd maar nog geen effectieve oplossing gevonden. Zoals gekend treft het meerdere Windows en NVIDIA/AMD versies.”

Soms is er geen echte oplossing, voor oudere videokaarten zoekt men ook niet echt meer naar een softwareupdate.

Heel vervelend!

Misschien ben je met een of andere tip hiervan toch iets?

Geplaatst:

Bedankt Passer voor je reactie.

Hoe kan ik die driver terug zetten naar een vorige versie? Ik ben een echte leek op dat gebied.

Heb net opnieuw een melding gehad en zag nu dat het over Windows 8 gaat terwijl Windows 10 draait op de laptop.

Dit begrijp ik niet helemaal.

Crash.png

Geplaatst:

Hiervoor moet je eerst en vooral weten wat voor type je videokaart is en dan bij de site ervan op zoek gaan naar de drivers van je kaart.

(heb je hulp nodig: vertel het dan even)

enne: bij mij hielp het niet, drivers updaten... :(  (maar ik heb er gelukkig ook niet heel veel last van, gewoon een freez van enkele seconden soms)

Dat verschil van 8 en 10 zegt me niet  veel - tenzij je nog een oudere kaart hebt die niet door de 10 zou ondersteund worden (dan moet je wel de drivers van de 8 gaan gebruiken)

Geplaatst:

Als het een gewone freez zou zijn van enkele seconden, was ik al heel blij. Maar het spel sluit gewoon af... :s

Hoe zoek ik uit welke de videokaart is? Op de laptop plakt een sticker en daarop staat Intel HD Graphics 4400 maar ik veronderstel dat het dit niet is...

Geplaatst:

Download en installeer Speccy.Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.Meer info over deze procedure lees je HIER.

Geplaatst:

Je pc is nog splinternieuw. Omdat je van jezelf zegt een leek in deze materie te zijn geef ik je de raad er dan ook nu al niet zelf aan gaan te prutsen. Ga er mee terug naar de winkel. Ik kan me niet voorstellen dat ze je probleem niet gratis zouden oplossen.

Wil je toch zelf aan de slag? Lees dan HIER eens. Hopelijk kun je een beetje met de Engelse taal overweg.

Misschien heb je HIER ook wat aan.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb momenteel nog niets ondernomen maar de laptop is bijkomend ook nog eens enorm traag geworden. Ik heb al verschillende apps die ik niet meer gebruik verwijderd maar toch blijft hij traag...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.