Ga naar inhoud

Installatieprobleem XP

BigTaas

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik heb onlangs een nieuw pc'tje samengesteld, XP pro geinstalleerd zonder problemen (legale versie) en alles werkte perfect, tot enkele dagen geleden.

Eerst begon er vanalles vast te lopen (mijn documenten, etc.) tot hij ineens uitviel.

Opnieuw opstarten hielp niet aangezien hij niet verder kwam dan de melding 'kan het bestand NTLDR niet vinden' (kan wel nog naar de BIOS gaan enzo)

Dan maar het XP cd'tje erin geknald en geprobeerd met 'fixmbr' en 'fixboot' het hele geval te herstellen. Resultaat --> opnieuw opstarten geeft nu de melding 'fout bij het laden van het besturingssysteem' weer. Geen stap verder dus...icon_mad.gif

Dan maar teneinderaad XP opnieuw installeren, dacht ik, het kon me toch niet schelen dat alles eraf was, zolang hij maar opnieuw werkte.

CD'tje erin, setup bestanden worden geladen, schijfje geformatteerd, en XP beginnen installeren.

Tot het installatieprogramma de pc opnieuw opstartte (wat normaal is dus) en na de reboot niet verder kwam dan opnieuw de volledige installatieprocedure te beginnen (weer naar blauw installatiescherm dus)

Ondertussen kreeg ik al vierkant 't sch**t van de hele situatie, maar heb ik het nog enkele malen opnieuw geprobeerd met andere harde schijven, maar steeds met hetzelfde resultaat.

Vandaar mijn post(je) hier in de hoop dat ik een oplossing voor mijn probleem vind.

Nog even mijn specs:

-ThermalTake Armor kastje

-ThermalTake 750w voeding

-AMD Phenom X4 9950 Black Edition

-ASUS Striker II Crosshair

-8Gb Kingston HyperX DDR2 1066

-GeForce GTX260 Black Edition

-Harde schijfjes van 250Gb, 500Gb, 750Gb en 2 WD MyBooks van elk 500Gb

(die van 250Gb is voorbehouden voor het besturingssysteem)

Alles nieuw, buiten de schijfjes van 250 en 500Gb, dus met de rest mag er eigenlijk niets mis zijn...

Alvast bedankt!

BigTaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de eerste HD die ik geprobeerd heb verliep alles zoals normaal, tot er de melding 'onherstelbare systeemfout' opkwam.

Waarschijnlijk (hopelijk) ligt dit aan de harde schijf? (aangezien dit mijn oudste is en ik er in het verleden al problemen mee gehad heb)

Ik probeer verder met de nieuwe!

Edit: Alles werkt perfect nu! Bedankt voor de info! Ik wist niet dat het zo voor de hand liggend kon zijn :)

Het enige wat ik wel gemerkt heb is dat hij van de 750Gb, maar 130 herkent. Kan ik dit zonder al teveel prutsen aanpassen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.