Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nodige gedaan volgens bericht van Porrelaar  ivm bladwijzer.

Voor de anderen ga ik dat rustig doornemen.

Ondertussen kan ik wel melden dat ik alles terug kan openen zoals voorheen   maar zal nodige doen. Hopelijk krijg ik geen problemen met andere bestanden om te openen.

Want toen ik vaste openingsprogramma's aanklikte kon ik andere zaken niet meer openen.

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

@Jean Paul

Wat ook handig is (tenminste ik vind het super handig), maak gebruik van Symbaloo.

Ik elke tegel plaats u de url van een website die wilt bewaren en / of vaak bezoekt.

In elk tabblad zijn er 52 tegels, kunt u 52 linkjes plakken, is een tabblad vol klik u op het PLUS teken om een volgende tabblad te openen.

Geen gedoe met bladwijzers.

Schermafbeelding 2016-07-02 om 21.04.46.png

Klik nooit op het kruisje, dan bent u alles kwijt wat daar opgeslagen zijn.

Schermafbeelding 2016-07-02 om 21.13.33.png

aangepast door iEscape
Geplaatst:

Doe maar rustig aan, Jean Paul. Wat je in ieder geval moet doen is ervoor zorgen dat je altijd de extensies ziet, ook de bekende zoals jpg, bmp enz.
Daardoor wordt het voor jou duidelijk om wat voor type bestand het gaat en het wordt ook direct voor de helpers duidelijk wanneer je een afbeelding op het forum zet met daarop een aantal bestanden zoals die getoond worden in Windows Verkenner.

Ik begrijp echter niet wat je bedoelt met deze zin:

46 minuten geleden, Jean Paul zei:

Want toen ik vaste openingsprogramma's aanklikte kon ik andere zaken niet meer openen.

Als je daar hulp bij wilt krijgen zul je toch wat duidelijker moeten zijn.
Standaardprogramma's stel je in via een klik op Start > Standaardprogramma's.

Per soort programma kun je er maar 1 als standaardprogramma instellen. Bij de browsers kun je niet zowel Internet Explorer als Google Chrome als standaardprogramma instellen. Je moet echt kiezen.

Over de suggestie van iEscape kun je nadenken. Ik gebruik als standaardbrowser Firefox. Daarin heb ik honderden bladwijzers, die alfabetisch gerangschikt zijn in tientallen mappen. En zo doet ieder het op zijn eigen manier.

Geplaatst:

Toen k een standaardprogramma CALC  inzette kon ik andere zaken niet openen die anders met Powerpoint viewer wel gingen.

Maar dit is terug ok, geen probleem meer hier. 

Geplaatst:

Goede morgen,

Alles uitgevoerd zoals u aangaf.  Geen probleem ondervonden, althans nog niet.

Ik ben nog maar enkele jaren bezig met een pc  en als je bijna 70 zijt zijn sommige woorden of afkortingen en benamingen wat chinees.

Even  rekening mee houden maar ik probeer het  zo goed mogelijk te doen.

Ga nu eens bekijken naar de laatste berichten van uw collega's.  Zijn deze van belang voor de goede gang van zaken nu ?

Geplaatst:

Dat Symbaloo lijkt mij wel handig.

Nu heb ik mijn "favorieten"  op 1 lijn staan bovenaan mijn tabblad van Google.

Moet ik ze daar dan verwijderen of kan ik ze overbrengen op 1 of andere manier ? Of moet ik ze allemaal weer gaan opvragen ?

Kunt u leiden.

Geplaatst:

Als je nu geen problemen ondervindt, hoef je verder niets te doen. Mocht zich weer een probleem voordoen, dan meld je dat met een duidelijke beschrijving  en -indien mogelijk- een afbeelding van het probleem en dan zul je vast weer hulp krijgen.

Wat Symbaloo betreft kun je even wachten op een reactie van iEscape. Die gebruikt Symbaloo immers ook.

Geplaatst:

Porrelaar,

Hartelijk dank.

Ik zal wachten op uw collega zijn bericht.

Ik had eerder al eens contact met uw groep  en daar konden we verwijzen naar een nummer van een bericht .

Hoe sluit je dan, na oplossing een probleem af ?

Geplaatst:

iEscape zal nog wel reageren op uw vraag over Symbaloo, wanneer ze weer online is.

Zoals u wellicht weet, is onlangs de forumsoftware vernieuwd.
Dat heeft naast een ander uiterlijk ook wat veranderingen met zich meegebracht. De verschillende posten in een topic hebben nu geen nummer meer (wat ik persoonlijk jammer vind).
Ook is het voor een topic starter niet meer mogelijk om zijn eigen topic af te sluiten. Het afsluiten van topics wordt voortaan door iemand van het PCH team gedaan. De topic starter kan dan aangeven dat zijn probleem is opgelost en dat het topic mag worden afgesloten. Een moderator zal dat dan voor u doen.

Geplaatst: (aangepast)

@Jean Paul

Op 3 juli 2016 om 10:23, Jean Paul zei:

Dat Symbaloo lijkt mij wel handig.

Nu heb ik mijn "favorieten"  op 1 lijn staan bovenaan mijn tabblad van Google.

Moet ik ze daar dan verwijderen of kan ik ze overbrengen op 1 of andere manier ? Of moet ik ze allemaal weer gaan opvragen ?

Kunt u leiden.

Klik hier op dat HTML5 dan ziet u een demo. 

577d415b795b8-Schermafbeelding_2016-07-0

Zo ziet een volle tab uit

577d4ad3d3322-Schermafbeelding_2016-07-0

Na downloaden & installeren, en ook registreren met een e-mailadres & wachtwoord (het wachtwoord goed bewaren).

U gaat via Google eerst naar een website, bijvoorbeeld: nu.nl

http://www.nu.nl

Selecteer de link van nu.nl en kopie die link

577d45054ded4-Schermafbeelding_2016-07-0

Ga naar Symbaloo, klik vervolgens op een leeg blokje.

Klik vervolgens op Zelf een website toevoegen.

577d45900d2bf-Schermafbeelding_2016-07-0

De opties: Zoeken naar een website & Voeg populaire blokjes toe kan natuurlijk ook gebruik worden, het is afhankelijk van hoe men werkt.

Plak de link van nu.nl in het veld Wat is het webadres?

Druk vervolgens op de Tab-toets om naar het veld Naam op het blokje te gaan, of met de muis klikken in dat veld kan ook.

Klik in het keuzevakje bij Toon tekst? (als u dat wens, het is wel handig).

577d45ba960f2-Schermafbeelding_2016-07-0

Bij Kies een kleur klik op een kleur naar keuze, dat is een keuze, hoeft niet maar mag wel.

577d45d7ef1e3-Schermafbeelding_2016-07-0

Klik vervolgens op Opslaan en het resultaat is:

577d460165bd2-Schermafbeelding_2016-07-0

Vervolgens gaat u Symbaloo instellen als Startpagina.

577d4ba0488b8-Schermafbeelding_2016-07-0

Ik gebruik Firefox, Safari & IE op diverse computer en mobiel apparaten, en overal stel ik Symbaloo in als Startpagina.

Waar ik ook inlog kan ik altijd naar mijn favoriete websites gaan.

Laat maar weten of het gelukt is, of als u nog vragen heeft stel die gerust :xd:, dan hoor ik wel.

Note: leden kunnen nog niet zelf een topic afsluiten, laat maar weten dan sluit ik het wel.

aangepast door iEscape
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.