Ga naar inhoud

Krijg afval van virus niet verwijderd

Aanbevolen berichten

Beste leden

Twee dagen geleden heb ik per ongeluk iets gedownload (Norton gaf melding dat het om een gevaarlijk bestand ging, en ik zo rond geweest om per ongeluk op doorgaan te klikken i.p.v. installatie annuleren), en hierdoor heb ik dus een virus binnengehaald, welke vanalles op mijn laptop heeft geïnstalleerd na het heropstarten.

Nu heb ik denk ik wel het virus kunnen doen stoppen en reeds al de geïnstalleerde software van mijn laptop gegooid, maar er staan toch nog een aantal dingen op die ik niet verwijderd krijg.
Dit met name de startpagina van mijn browser, die springt steeds terug op "navsmart" nadat ik een andere startpagina heb ingesteld. Ook bij mijn zoekmachines komen er een aantal onbekende bij.

Om het virus te doen stoppen heb ik Norton Power Eraser gedownload en gebruikt. De Norton welke wij op alle toestellen hier staan hebben (Norton 360 Premier) kon ik op mijn laptop door het virus niet meer gebruiken, en heb deze dus moeten herinstalleren.
Na de Power Eraser heb ik nog CCleaner gebruikt om een aantal dingen te verwijderen, daarna nog de geherinstalleerde Norton 360 Premier en als laatste heb ik Spyhunter ook even laten draaien. Deze heeft nog 1024 risico's gevonden, maar aangezien het om een betalend programma gaat, kan ik deze dus niet verwijderen zonder het aan te kopen.
Ik hoopte om mijn pc gewoon terug te kunnen zetten op een herstelpunt dat ik vorige week aangemaakt heb, maar het virus heeft dit herstelpunt, en alle andere verwijderd, waardoor dit dus ook niet meer mogelijk is.

Dus hierbij mijn vraag: Wat kan ik doen om de overgebleven resten van dit virus te verwijderen?
Ik heb ook de indruk dat er meer dan één virus meegekomen is door de installatie van het geïnfecteerde bestandje. (verscheidene variaties van Trojan... en nog een hele hoop andere zooi).

Alvast enorm veel dank voor jullie medewerking en hulp :)

Groeten,
Jonathan

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als een virusscanner zegt dat het een virus is moet je altijd meteen verwijderen ook al heb je het graag gehad.

Niet voor niets heb je virusscanner die in uw plaatst goed oplet.

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

• Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de

.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

• Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de aangeboden toolbar uit en ga dan verder met de installatie.
  • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.

Die chinese tekens zullen waarschijnlijk wel verdwijnen bij de virus- en malwareopruiming.
Voorlopig nog geen zorgen over maken maar er zeker niet op klikken.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

• Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
{c5e9c0b3-8b18-4b1b-ad67-c1a063ab2b34};c
{ae07101b-46d4-4a98-af68-0333ea26e113};c
C:\Users\Ikke\AppData\Roaming\THREADAPP.exe;f
Shanot Cloud;s
C:\Program Files (x86)\Qerlegherzerk;fs
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
""=-;r
"EYAN"=-;r
C:\Users\Ikke\AppData\Roaming\ludashi;fs
installedprogs;
emptyclsid;
standardsearch;
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

De virusscanner schakelde ik telkens uit voor een periode van 1u, vóór het downloaden van het .exe bestand.
Nu ik dit vandaag opnieuw wilde doen, krijg ik Norton niet meer open (niet met rechtermuisknop op het icoontje rechts van de taakbalk, en door dubbelklik op de snelkoppeling, of via rechtermuisknop en uitvoeren als administrator)
Norton werkt wel nog op de achtergrond, dus hij doet wel wat hij moet doen, enkel kan ik er niet bij. Dit blijft ook zo na het herstarten van de laptop.

Verder krijg ik mijn laptop ook niet opgestart in veilige modus. Telkens als ik dit probeer, krijg ik een soort alarmgeluid te horen zolang ik F8 ingedrukt houd tijdens het opstarten. Dit duurt dan nog een aantal seconden eens ik de toets los. Is nogal benauwelijk eigenlijk, precies of er een bom zou ontploffen als ik die toets te lang ingedrukt zou houden :P

Wat kan ik nog doen? :/

Groeten,
Jonathan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan proberen we het met een ander programma.

Download de 51a5c8edc4692-icon1337952077.pngFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

• Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.