Ga naar inhoud

[OPGELOST] Het waarschijnlijk zoveelste netwerk probleem

tomvh24

Aanbevolen berichten

Hallo,

Om alles te verduidelijke een schets:-)

Ik wil bestanden kunnen plaatsen van PC2 en PC3 op de backup PC. Dit lukt maar niet. Met PC1 kan ik daarentegen zonder problemen in de backup PC.

Heeft iemand een oplossing?

PS: Als ik in de verkenner ga kijken van de backup PC dan verschijnt er dat ik geen toegang krijg tot het netwerk MShome (mshome is niet toegankelijk U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron). Ik zie ook de gedeelde documenten en mappen niet staat; nochthans kan ik er wel aan via PC1 maar niet via PC2 en PC3.

misschien ook belangrijk. volgende link heb ik al geprobeerd zonder resultaat. You cannot access shared files and folders or browse computers in the workgroup with Windows XP

Printen en internetten kan ik ook van alle PC's. Geen hardwareproblemen dus.

hopelijk kan iemand mij helpen. Ik zit vast!

bedankt

post-5714-1417703810,7024_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je schetsje eens aandachtig bestudeert , heel zeker ben ik niet, maar ik denk dat je de router en switch zal moeten wisselen. Dus niet eerst router en dan switch, maar eerst switch en dan router. Een router geeft aan elke PC een afzonderlijk IP, een switch geeft aan elke PC hetzelfde IP. Denk dat dit het probleem is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In klassen van schoolgebouwen staat toch ook switch (wel ene met iets meer "poorten") en daar kan je wel in alle computers.

Verwisselen is geen mogelijkheid. Aan de router hangen nog 2 PC's die ook een backup moeten kunnen laatsen op de backup PC. Ik heb niet alle pc's getekend om het iets eenvoudiger te houden.

Volgens mij moet het zeker gaan; alleen weet ik niet hoe.

Als ik op alle 3 de PC's aan de switch het commondo ipconfig/all uitvoer hebben ze alle 3 een ander IP-adres. Hoe zou ik anders kunnen printen en ook een backup plaatsen op de backup PC vanuit PC1

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik heb wel geschreven , niet heel zeker. Dan zie ik geen andere mogelijkheid dat er iets niet juist is ingesteld bij de machtigingen. Heb je de machtigingen uitgevoerd als administrator en bij het configureren van het netwerk stonden dan alle computers aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor snelle reactie.

Volgens mij moet het iets zijn aan de Backup PC. In de verkenner bij Microsoft windows netwerk => MShome moet je normaal toch minstens je PC zien waarop je bezig bent. In mijn geval de backup PC. En ik krijg telkens de melding (mshome is niet toegankelijk U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron). Bij de andere PC's krijg ik die melding niet.

In bijlage wat ik bedoel. Je ziet daar laptop P4800 staan. Dit is ook de laptop waar ik nu op bezig ben. Als ik op de backup-pc werk en ik ga naar MShome in de verkenner krijg ik die verdoemde foutmelding waar ik eigenlijk ten minste backup-PC zou moeten zien staan.

grtz

MSHOME.bmp

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, als ik het goed begrijp gebruik je 4 PC's

PC1

PC2

PC3

PC backup

Nu even uitleggen hoe ik dit netwerkje zou installeren

Op de PC waar de software van de printer is geïnstalleerd ga ik de printer delen.

Op de PC waar ik me inlog als beheerder van het netwerk ga ik eerst met de windows xp installatie cd-rom een thuisnetwerk aanmaken.

Achteraf zet ik alle computers en printers aan die in het netwerk moeten dienst doen.

Ik ga dan naar iedere computer die moet in het netwerk dienst doen, naar configuratiescherm/netwerk beheer en voeg elke computer op deze wijze toe aan het netwerk.

Nu kunnen er 2 mogelijkheden zijn

1. ofwel heb je de backup pc niet geconfigureerd in het netwerk

2. Heb je de backup PC wel geconfigureerd in het netwerk maar niet op de juiste wijze.

Volgens mij zal je op de backup PC een map moeten aanmaken, met als mapnaam backup, en deze map delen.

Nu wat je zegt van school dat er daar meerdere computers aanhangen. Dat zal geen router maar een HUB zijn, en als ik me niet vergis heeft deze 8 poorten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Er is geen gedeelde printer. HP deskjet6940 is een netwerkprinter. Met een netwerkkabel dus.

- het maximum aantal PC's wat op de backup PC moet kunnen is 3

-2 Via de Switch (Sitecom LN-119)

-1 Via de Router (SMC ADSL Barricade 7404BRA

- inderdaad.Het spreekt voor zich dat er mappen op de backup PC gedeeld moeten zijn.

Kan er mij iemand uitleggen hoe ik nu juist een netwerk moet configureren. Ik zie overal op het internet verschillende methoden. Ik kan er 3 onderscheiden

- Handmatig = Configuratiescherm=>netwerkverbindingen=> rechts klikken op lanverbidingen => ....

- Via de wizad "thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk installeren" Deze gebruikte ik altijd zonder problemen. Nu is er dus wel een probleem

- Via de XP-CD => nog niet geprobeerd. Zal ik nu even doen.

Ook op de volgende punten vind ik op het internet geen eenduidig antwoord:

- Moeten de PC's aan staan ??

- Moeten ze herstart worden (of kan dit sneller via systeembeheer" => Services => computerbrowser => herstarten ??

- Hoelang moetje wachten ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.