Ga naar inhoud

[OPGELOST] datumvelden in word

thoralbar

Aanbevolen berichten

hallo,

volgend vraagje, ik heb een modelbrief opgesteld met onderaan het document (variabel aantal bladzijden van 1 -> 50) een datumveld, het is de bedoeling dat ik dit model gebruik telkens ik een nieuw dowument wil beginnen en opslaan, met dit verschil dat wanneer ik kies voor "opslaan" dat in dit ene datumveld beneden de datum van vandaag komt te staan. Is dit mogelijk?

alvast bedankt voor uw antwoord !

thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wil dus de datum dat het document word opgeslagen in dit veld weergeven of begrijp ik het verkeerd?

Als het veld is reeds ingevoegd in het document, ga je als volgt te werk.

Je zet de cursor op het veld en je klikt met rechts. In het menu kies je dan voor veld bewerken.

In het kader dat opent, kies je bij categorie voor datum-tijd.

In de lijst veldnamen verschijnen dan de mogelijkheden zoals

de creatiedatum (dit blijft waarschijnlijk staan op de datum dat het model aangemaakt werd)

de datum (volgens de kalender) deze wijzigt elke keer je het dokument of het model opent)

Print datum (datum waarop het dokument laatst werd uitgeprint)

save datum (datum waarop het document werd opgeslagen) Bij het openen zal dit de datum zijn waarop het model werd opgeslagen. Als je, na bewerking, het dokument opslaat onder een andere naam zal hier de datum van opslaan verschijnen.

In de kolom ernaast kan je dan aangeven in welk formaat de datum moet weergegeven worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.