Ga naar inhoud

Netwerk xp-vista

1Ruben1

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een Desktop met Windows xp home(SP3) en een laptop met Windows vista premium (SP1). De Desktop is met de kabel verbonden met de router, de laptop is draadloos. Voor de Kerstvakantie had ik het voor elkaar gekregen dat ik gedeelde bestanden op beide pc's kon zien, en dat ik met mijn laptop kon printen met de printer van de desktop.

Maar dan heb ik een maand in Leuven gezeten met mijn laptop, en als ik terug kwam werkte het ineens niet meer.

Ik kon ze op beide niet meer vinden.

Nu heb ik het zover gekregen dat ik met de XP de Vista vind, en met Vista vind ik XP niet. Het printen lukt ook niet meer.

Als ik bij vista kijk bij netwerkcentrum >> Volledig overzicht weergeven kan ik xp wel zien, maar als ik dan bij computers en apparaten weergeven kijk staat alleen mijn laptop (vista) en de router erbij.

De router is een Dlink DIR635 (ik weet niet in hoeverre dit belangrijk is).

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je nog een kabeltje over om te zien of de laptop met kabel wel normaal in net komt?

Ik vermoed dat je met die laptop in Leuven ook op een netwerk hebt gezeten?

Waarschijnlijk staan de netwerkinstellingen van de laptop nog op het Leuvense netwerk.

Ik heb geen ervaring met Vista maar kan je in het netwerkcenter niet met profielen werken. Bvb een profiel voor je netwerk thuis en een ander profiel voor het netwerk in Leuven. Bij het "in net gaan" moet je dan het juiste profiel kiezen en hoef je niet iedere keer de instellingen aan te passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie.

Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar ik vermoed dat dat hetzelfde effect ga zijn. Ik heb ervoor gezorgd dat ik hier dezelfde werkgroep heb als in Leuven, dus dat zit allemaal nog goed. Want met XP kan ik wel aan de gedeelde mappen op vista. Er was een hotfix voor, maar die zit normaal in SP3 van xp. Dus dat staat er al op.

Andere ideetjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel gemerkt da mijn IP-adres veranderd is, want ik moest BitComet opnieuw forwarden op de router. Zou het kunnen dat dat er iets mee te maken heeft?

Inderdaad, heeft er iets met te maken. Beste oplossing die ik zie, netwerk opnieuw configureren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.