Ga naar inhoud

monitor

kruibeke

Aanbevolen berichten

hallo , bij het opstarten van mijn pc ( wat ik moet doen met op F2 te drukken ) slaat mijn monitor steeds aan en uit het opstart programma loopt verder normaal, dit duurt enkele minuten de laatste keer zelfs 10 minuten voor ik een stabiel beeld heb die dan verder normaal werkt.

als ik de pc afsluit en binnen het uur terug opstart heb ik geen probleem ik heb direct beeld,

wie weet een oplossing ligt het aan mijn scherm zelf of aan mijn pc

dat ik moet opstarten met de F2 knop komt omdat ik eens in veilige modus moest opstarten en ik toen een bericht kreeg dat mijn harde schijf in bad condition verkeerde daarna ben ik maar in deze modus blijven hangen om dat ik schrik had dat mijn pc niet meer zou kunnen gewoon opstarten;

ik heb al om een nieuwe harde schijf gevraagt maar kreeg de raad om verder te gaan zolang hij het niet helemaal begaf ( wegens te veel werk dat dit meebrengt ),

ik werk met Windows XP Home Edition

versie 2002 sp 3

groetjes

Kruibeke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het word inderdaad aanbevolen om een nieuwe harde schijf te installeren. Je oude harde schijf blijkt zich te gaan begeven.

Het beste lijkt me dus om een nieuwe harde schijf te installeren en gegevens van de oude naar de nieuwe over te zetten

Wat je ook nog kunt proberen is om in het BIOS te gaan zoeken naar de optie S.M.A.R.T en deze eens tijdelijk uit te zetten om te kijken of de computer dan wel wil doorstarten.Indien ja zul je wel de gegevens veilig moeten gaan stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste kruibeke

Ik weet nu niet welk type computer je gebruikt, een merkcomputer, een kloon, maar in het BIOS geraken scheelt soms van ene computer tot andere.

Is het een kloon, is dit meestal standaard door de computer aan te zetten en onmiddelijk op de Del of delete toets in te drukken. Bij een merkcomputer, IBM, Packard BELL, ACER enz...... kan dit verschillend zijn. Bij de ene zal dat de F1 toets zijn, bij de andere F10, je zal hier zelf even moeten uitproberen tot je in het BIOS geraakt bent.

Wat een harde schijf inbouwen of dat zo een intensief werk is. Voor mensen zoals ik, die het doen als hobby is dit een eenvoudig klusje. Heb je geen kennis van een harde schijf inbouwen, maar je kent iemand die er ook wat van kent als hobby, zal dit zeker heel wat geldbesparing zijn voor jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.