Ga naar inhoud

Zwart Scherm op win 8.1 sinds 2 dagen - vind de oorzaak niet.


olaf de wit

Aanbevolen berichten

Hoi beste mensen,

 

Gisteren middag (24/08/2016) probeerde ik de PC op te starten en dan gebeurde er het volgende. 

 

1) krijg het Dell logo te zien en het "wieltje"

2) daarna blijft de computer gewoon hangen op een zwart scherm (toont ook geen muiscursor)

 

Ik vermoed dat ik de PC niet meer kan opstarten op de normale manier. Ik heb max. 15 minuten gewacht, maar er gebeurt helemaal niets. Er gebeurt hier bovendien nog iets vreemds:

 

1) het probleem doet zich voor wanneer ik de PC volledig afsluit door na de sessie in de OS op Afsluiten te klikken

2) wanneer ik daarna terug probeer volledig op te starten

3) wanneer ik echter op Opnieuw opstarten klik, dan start hij vrijwel normaal op

4) als ik het zwarte scherm onderbreek door terug op de startknop te drukken (1X om af te zetten, 1X om terug op te zetten) dan start hij ook traag op (met zwart scherm) maar dan kom ik uiteindelijk wel sneller in het login scherm terecht. En dan kan ik vreemd genoeg normaal inloggen en lijkt de PC normaal te werken !

5) de Safe Mode start normaal op

6) system restore maakt wel restore points aan, maar herstelt ze nooit ! (heb ik dus geprobeerd, maar het lukt niet)

 

Ik kan dus alleen maar deze vraag posten door de computer op te starten zoals onder punt 4) of 5) Ik heb niet getest of de normale procedure uiteindelijk wel in het login scherm terechtkomt (want dat duurt volgens mij te lang / ofwel werkt het helemaal niet) want ik verdoe mijn tijd ermee. Ik moet een diagnose van het bootproces kunnen uitvoeren, maar ik weet niet met welke hulpprogramma's ik dat het best kan doen. Kan iemand mij hiermee helpen, aub ?

 

Met dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

We zullen eens kijken of er soms malware in het spel is.

 

Download icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows hebt.

 

 

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

 

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

Bekijk ook de volgende video:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Download Zoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie).

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\AutorunsDisabled];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\AutorunsDisabled];r64
AutorunsDisabled;a
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
emptyclsid;
installedprogs;
standardsearch;
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
fabcmochhfpldjekobfaaggijgohadih;chr
fcfenmboojpjinhpgggodefccipikbpd;chr
jpfpebmajhhopeonhlcgidhclcccjcik;chr
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\PROTOCOLS\Handler\AutorunsDisabled];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\PROTOCOLS\Handler\AutorunsDisabled\skypec2c];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\PROTOCOLS\Handler\AutorunsDisabled];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Wow6432Node\PROTOCOLS\Handler\AutorunsDisabled\skypec2c];r64
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.