Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

 

Mijn ASUS X550C-laptop valt op de gekste momenten opeens uit. Hij schakelt dan over in een soort slaapstand, want na een seconde of vijftien kan ik hem weer aanzetten met de schakelaar, inloggen en dan zie ik hetzelfde scherm als toen hij uitviel. Ik heb al in een aantal fora gezocht en enkele mogelijke oplossingen bekeken, maar de oplossing voor mij zat daar niet tussen. Zo wordt de laptop niet overmatig warm; sterker nog: soms valt hij al uit als ik hem twee minuten aan heb staan. Ook is er nauwelijks stofontwikkeling. Verder heb ik een programma gedeïnstalleerd, iets met Power4Hybrid of iets dergelijks. Helaas geen verbetering.

 

Nu zag ik dat er mogelijk sprake is van malware. Daarom heb ik met RSIT een logje gemaakt. Mijn vaardigheden om dit logje te duiden zijn beperkt, dus mijn vraag is of iemand die wel die vaardigheden bezit, dit zou willen beoordelen. In dat geval hoor ik graag waar ik het logje kan plaatsen of naar toe sturen.

 

Alvast hartelijk bedankt!

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Download Zoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie).

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
emptyclsid;
installedprogs;
standardsearch;
resethosts;
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\WINDOWS\tasks\Wise Turbo Checker.job;f
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r
"AppInit_DLLs"=-;r
mjbepbhonbojpoaenhckjocchgfiaofo;chr
Linkey;z
Linkey;a
avg;z
avg;a
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\AVG SafeGuard toolbar;fs
C:\ProgramData\Avg;fs
C:\ProgramData\AVG2014;fs
C:\ProgramData\AVG2014\$AVG;fs
C:\Users\All Users\Avg;fs
C:\Users\All Users\AVG2014;fs
C:\Users\All Users\AVG2014\$AVG;fs
C:\Users\Marco\AppData\Local\Avg;fs
C:\Users\Marco\AppData\Local\AvgSetupLog;fs
C:\Users\Marco\AppData\Roaming\AVG;fs
C:\Users\Marco\Desktop\INSTALLATIEPROGRAMMA'S\avg_avct_stb_all_2014_4116_cm10.exe;f
C:\Users\Marco\Desktop\INSTALLATIEPROGRAMMA'S\AVG_PCTuneUp_879.exe;f
{6A7CD9EC-D8BD-4340-BCD0-77C09A282921};c
{3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0};c
{E7DF6BFF-55A5-4EB7-A673-4ED3E9456D39};c
{98EFF19A-30AB-4E4B-B943-F06B1C63EBF8};c
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\AppID\{6A7CD9EC-D8BD-4340-BCD0-77C09A282921}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\WOW6432Node\AppID\{6A7CD9EC-D8BD-4340-BCD0-77C09A282921}];r64
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-3000434625-2727981046-3562732110-1001\"Software\Linkey"];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Linkey];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avg\AV\LinkScanner\Prevalence];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avg\AV\LinkScanner];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avg\AV];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avg];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Extension Compatibility\{3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{B2BC04DF-EFBD-409A-95CA-36874E5AB92A}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{E7DF6BFF-55A5-4EB7-A673-4ED3E9456D39}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{98EFF19A-30AB-4E4B-B943-F06B1C63EBF8}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{66694099-FBD8-4A98-AB9F-F19EAB4144C0}\1.0\0\win32];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{66694099-FBD8-4A98-AB9F-F19EAB4144C0}\1.0\HELPDIR];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\WOW6432Node\TypeLib\{66694099-FBD8-4A98-AB9F-F19EAB4144C0}\1.0\0\win32];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\WOW6432Node\TypeLib\{66694099-FBD8-4A98-AB9F-F19EAB4144C0}\1.0\HELPDIR];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\CMF\SqmData]-;r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\CMF\SqmData];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\AppEvents\EventLabels\avguiRSAlert];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\AppEvents\EventLabels\avguiScanFinished];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\AppEvents\EventLabels\avguiScanFinishedThreatFound];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\AppEvents\EventLabels\avguiScanStarted];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\AppEvents\EventLabels\avguiUpdEnd];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\AppEvents\EventLabels\avguiUpdEndFail];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\AppEvents\EventLabels\avguiUpdStart];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\AppEvents\EventLabels\avguiWSAlert];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\AppEvents\Schemes\Apps\avgui\avguiRSAlert\.current];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\AppEvents\Schemes\Apps\avgui\avguiRSAlert];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\AppEvents\Schemes\Apps\avgui\avguiScanFinished\.current];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\AppEvents\Schemes\Apps\avgui\avguiScanFinished];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\AppEvents\Schemes\Apps\avgui\avguiUpdEnd\.current];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\AppEvents\Schemes\Apps\avgui\avguiUpdEnd];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\AppEvents\Schemes\Apps\avgui\avguiUpdStart\.current];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\AppEvents\Schemes\Apps\avgui\avguiUpdStart];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\AppEvents\Schemes\Apps\avgui\avguiWSAlert\.current];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\AppEvents\Schemes\Apps\avgui\avguiWSAlert];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\AppEvents\Schemes\Apps\avgui];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\AVG SafeGuard toolbar\IE];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\AVG SafeGuard toolbar\IEG];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\AVG SafeGuard toolbar];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Avg Secure Update\Campaigns\0214d];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Avg Secure Update\Campaigns\0415avt];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Avg Secure Update\Campaigns\0615tb];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Avg Secure Update\Campaigns\0715tb];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Avg Secure Update\Campaigns\0814av];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Avg Secure Update\Campaigns\1114tb];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Avg Secure Update\Campaigns\1214tb];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Avg Secure Update\Campaigns];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Avg Secure Update\0815sc];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Avg Secure Update\0915tb];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Avg Secure Update\1015tb];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Avg Secure Update];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\.NETFramework\SQM\Apps\avg-secure-search-installer.exe];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\.NETFramework\SQM\Apps\avgmfapx.exe];r
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Compatibility Assistant\Store];r
"C:\\Windows\\Temp\\7zSD627.tmp\\AVG-Secure-Search-Update.exe"=-;r
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Compatibility Assistant\Store];r
"C:\\Windows\\Temp\\7zS57CF.tmp\\AVG-Secure-Search-Update.exe"=-;r
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Compatibility Assistant\Store];r
"C:\\Program Files (x86)\\Common Files\\AVG Secure Search\\DriverInstaller\\18.1.9\\DriverInstaller.exe"=-;r
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Compatibility Assistant\Store];r
"C:\\Program Files (x86)\\Common Files\\AVG Secure Search\\DriverInstaller\\18.2.0\\DriverInstaller.exe"=-;r
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Compatibility Assistant\Store];r
"C:\\Windows\\Temp\\7zS6928.tmp\\AVG-Secure-Search-Update.exe"=-;r
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.