Ga naar inhoud

Hoe partitioneren in windows 10

JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

JeanSpanje,

'k heb even je vroegere vraag afgesplitst en 'k heb al direct dingen om te bekijken:

(Belangrijk: als je denkt het te kunnen: begin met het partitioneren van je externe schijf - voorlopig NIET aan je C beginnen - goed?)

even een toevoeging:

a. ik zou op je externe een eerste partitie aanmaken  van ong een 200 GO - die kan je dan (binnenkort) gebruiken om je Sauvegardes op te plaatsen ( er kunnen er dan een viertal op - wil je er méér bewaren, dan moet je ze groter maken natuurlijk.

b. je maakt dus twee partities op je Externe aan - de eerste kan je nadien de naam Sauvegarde geven (als je dit verlangt)

De bedoeling van het partitioneren is dat je een soort proefsituatie kan uitproberen op je externe (waar nu nog niets op staat (*) ) - eigenlijk zijn we gewoon maar op weg om jou - eenmaal je het partioneren onder de knie hebt - je Acer-laptop te laten partitioneren zodat je systeembestanden er apart gezet worden van je eigen bestanden. (dit om je gemaakte Sauvegardes niet te groot te laten worden)

Eenmaal jij je Acer in partities hebt gedeeld, kan je zelfs (een andere oefening :) ) je externe terug gewoon tot één enkele partitie maken - maar daar hebben we het dan nog wel eens over.

O ja: je hebt (zie je ander topic) op je externe enkele mappen en bestanden staan (wellicht door de verkoper erop gezet - mogelijk ook door de firma van de externe) - die mappen en bestanden zou ik gewoon van je externe verwijderen en ze (voorlopig) gewoon op je Acer in een aparte map te zetten. Wil je ze om een of andere reden later nog gebruiken, dan heb je ze nog)

Zo is je externe op dit ogenblik dan volledig leeg en gaat het partitioneren veel vlugger dan wanneer er bestanden op staan.

Vergeten: hier kan jij je licht opsteken wat partitioneren betreft:

https://www.youtube.com/watch?v=2ouZ_allnmA

https://www.youtube.com/watch?v=GhQXN--96O0

https://www.youtube.com/watch?v=uk-E1VLc62U

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, JEANSPANJE zei:

In uw laatste paragraaf moet ik, enkele mappen en bestanden op ACer in een aparte map zetten.

Op wlke map en hoe moet dit gebeuren?

Je maakt gewoon een nieuwe map aan (rechts klikken op een lege plaats in je verkenner en kiezen voor Nieuw > map.

Kies zelf een naam voor die map en plaats die bestanden er in. (selecteren, rechts klikken, knippen en dan in je nieuwe map gaan staan en PLakken)

(ps: je volgende post heb ik gewist omdat je er ondertussen een antwoord op kreeg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat geoefend om te partitioneren en dit is duidelijk.

Maar U zegt ook het volgende:

"eenmaal je het partioneren onder de knie hebt - je Acer-laptop te laten partitioneren zodat je systeembestanden er apart gezet worden van je eigen bestanden. (dit om je gemaakte Sauvegardes niet te groot te laten worden) "

Hoe kan ik mijn systeembestanden apart van mijn eigen bestanden op de nieuw gemaakte  Acer partitie zetten?  Welke grootte moet ik voorzien voor die Acer partite te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig niet (herhaal: NIET) aan ja Acer komen kwestie van partities.

4 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Ik heb wat geoefend om te partitioneren en dit is duidelijk

euh.. wat bedoel je hiermee: heb je op je E al partities aangemaakt - want die is op dit ogenblik nog niet gepartitioneerd... ?

Wat je bestanden van je E betreft: vraagje vooraf: in welke map (fichier) sla jij je eigen bestanden op de Acer op? Onder Mes Documents (als dat in het Frans zo vertaalt) of onder .... ja, onder welke map?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen E is op dit ogenblik nog niet partitionneerd want u had mij gevraagd om dit te oefenen en weer te verwijderen hetgeen ik gedaan heb.

Ik ga die  u partitioneren met 200GB.  Hierbij een shot ervan.

U vroeg mij mijn systeembestanden  nu op die Acer partitie te zetten.

Hier loop ik vast want welke bestanden zijn systeembestanden en hoe kan ik die vinden en op de partitie va ACER zetten.  Ik heb op acer 2 parties 1 links 100Mo sans partition et 1 rechts van 500Mo.  Zie de partities op ACER in mijn voorlaatste bericht

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.