Ga naar inhoud

Hoe partitioneren in windows 10

JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Ik heb geen programmma tune up.

Ik heb mijn antivirus uitgeschakeld.

Ik heb nu opnieuw Windows 10 geinstalleerd zoals U opgegeven hebt.  Dit heeft enkele uren geduurd maar alles is nu in orde.

Nu heb ik mijn anti-virus opnieuw geactiveerd.

Ik heb dan in "protection du système "  de schijf ACER (C) opnieuw geactiveerd.

Dan heb ik een nieuw herstelpunt gemaakt.

Tot zover is alles goe verlopen.

Ik heb dan geprobeerd die verdomde map "documents " te désépingleren" maar dit lukt niet.

Ik heb ook onder ce PC nog steeds die 5 mappen "doucments" staan.

Hoe verder nu om die 2 laatste dingen op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, het heeft zichtbaar niet geholpen, maar ondertussen zijn we ook zeker dat je windows nu in orde is.

Het ligt dus nu blijkbaar ergens aan de 'oude instellingen' van je windows, want je hebt Windows vernieuwd 'met behoud van instellingen'. (grof gezegd: wat jij eraan wijzigde, is zó gebleven)

Je hebt nu - voor zover ik  het zie - drie keuzes:

a. ofwel 'leer je ermee leven' en blijven die 'documents' en zo staan, kunnen die je verwarren als je niet oplet

b. ofwel doe je (op praktisch dezelfde manier als je een paar dagen geleden deed) wat men noemt een 'clean install': je gaat je windows er clean, proper, 'zoals hij uit de fabriek komt' terug installeren.

Hierbij: bedenk dat je hierdoor àl je eigen programma's en instellingen kwijt bent.

Wat programma's betreft: die moet je dus allemaal terug gaan installeren - je moet dus van al je huidige programma's de installatiebestanden hebben, de " exe-bestanden" dus. Voorbeeld: heb je Office, dan moet je daar de dvd van hebben OF je kan die ook downloaden, maar in beide gevallen moet je de 'serial', serienummer, installatiecode hebben - of je kan het niet gebruiken.

Freeware-programma's kan je terug van het net halen, maar je moet ze dus opnieuw weten te vinden (nu ja: dat kan je wel vragen natuurlijk) - vb je Ccleaner.

Had je bv een gekochte antivirus, dan moet je ook je serienummer terug kennen.

Wat instellingen betreft: voorbeeld: je had een aantal favorieten, die ben je kwijt (of je moet ze eerst gaan backuppen), je mailadressen moet je eerst gaan backuppen of je hebt ze niet meer - en zo zijn er nog dingen.

c. we gokken erop dat die fouten erin zijn geslopen door (te snelle) wijzigingen die je doorvoerde en dat die fouten nog niet in je gemaakte backup zitten.

Ofwel c1: dit klopt en we kunnen dan die bestanden (die documents) wel op een goede manier gaan verplaatsen naar je E

ofwel C2: onze gok klopt niet, die fouten zaten er al voordien in - in dat geval kan je nog altijd die clean install doen (met de gevaren dat je bepaalde installaties van programma's niet meer hebt - voorbeeld: programma's die op je computer stonden bij aankoop, maar waarvan je geen serienummer of installatie zoudt hebben.

VRAAG:  waar kies je voor: a, b of c ? ? ?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht ook al aan optie a)  daar kan ik mee leven en dit stelt de minste risico's en het minste werk  voor mij.

DUS a) ALLES LATEN ZOALS HET  NU IS.

Ondertussen heb ik volgende zaken gedaan.

1.  De IObit malware fighter definitief verwijderd.

2.  De Malwarebyte proefversie geinstalleerd en uitgevoerd van het door U voorgestelde programma, maar die profversie duurt maar  15 dagen i.p.v. 30 dagen aangekondigd.  Er waren 291 fouten gedetecteerd en die heb ik allemaal verwijderd. (na het heropstarten van mijn computer.)

3.  Als GRATIS MALWAREFIGHTER HEB IK DE WINDOWS KB 890830 gevonden en die blijft gratis.  Nadeel is echter dat die geen realtime bescherming geeft maar bij iedere update van Windows wordt die automatisch bijgewerkt en zeker 1 maal per maand.  Is dit een goede optie?

Indien die Office 2010 niet officieel zou zijn, stoort dit de werking van mijn PC.

Indien dit wel het geval zou zijn,  heb ik wel een CD-rom van Office 2007 die is zeker officieel.  Moet ik die installeren of laat ik die 2010 versie staan?

Ter informatie, ik heb op mijn PC nog altijd 2 programma's staan waarvoor U mij opdracht gaf die te installeren.

1.  MINITOOL PARTITION PRGRAMMA

2.  MEDIA CREATION TOOL.EXE

Hoe moeten we nu verder om een back up op mijn schijf Seagate (F) te krijgen waant de computer herkent dit apparaat niet?

IK was vergeten u te laten herinneren dat u op het forum zou laten onderzoeken of mijn pc nu malware vrij is?

Sorry voor dit.

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dan kiezen we voor de huidige toestand - als je later van gedacht verandert, kan het nog allemaal gewijzigd worden.

4 uren geleden, JEANSPANJE zei:

2.  De Malwarebyte proefversie geinstalleerd en uitgevoerd van het door U voorgestelde programma, maar die profversie duurt maar  15 dagen

De eerste 15 dagen werkt die zoals de pro-versie, daarna blijft hij werken, maar schakelt over op de freeversie (die dus malware wel dedecteert, maar niet verwijdert) - nu: dat is niet echt noodzakelijk - je kan bij problemen via het forum ook malware (gratis) laten verwijderen - dit gaan we na het hele gebeuren ook wel eens doen.

Als GRATIS MALWAREFIGHTER HEB IK DE WINDOWS KB 890830 gevonden en die blijft gratis

Doet hetzelfde als Malwarebytes - en deze Mbam (Malwarebites anti-malware) is dus ook gratis.

Je hoeft dus die 890830 niet extra te nemen.

Minitool partion mag blijven staan - Media creation tool mag je verwijderen.

Hoe moeten we nu verder om een back up op mijn schijf Seagate (F) te krijgen want de computer herkent dit apparaat niet?

Zal ik je snel vertellen, 'k maak er voor jou weer een apart topic voor aan - dan blijft het uit dit topic.

VRAAG : als jij je E aan je laptop koppelt, dan herkent je laptop die F toch wel dacht ik?

(en je mag op je F al een map "Sauvegardes" maken - trouwens: staat je windows-backup niet op je F ?

Verder: controle op malware gaan we achteraf doen, we houden ons nu even bij het maken van een backup - met een ànder programma dan dat van Windows.

Waarom een ander programma: omdat dit meer mogelijkheden heeft, meer overzichtelijk en gebruiksvriendelijker. (nu ja: je probeert het uit en achteraf maak JIJ uit welk van de twee je blijft gebruiken)

Het gaat hier om het freeware EaseUS backup software - er staan drie versies op die pagina, neem de linkse (de freeware dus)

Je mag het al installeren. Ik maak ondertussen een apart topic voor je aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip dat ik de malwarefighter na de 15 daagse proefperiode langs het forum toch de gevonden malwares kan verwijderen maar daar maken we dan een aparte topic van veronderstel ik.  Dit is voor later dus, minstens 16 dagen wachten. 

Ik heb ondertussen wel die Windows malware fighter geinstalleerd en uitgevoerd.  De snelle analyse wijst geen malware aan (hetgeen logisch is omdat ik net ervoor Malwarebyte uitgevoerd heb en 291 items verwijderd heb)  IK heb dan de volledige analyse gestart en die heeft na ongeveer 8uur en 30 minuten  geen malware gedetecteerd (logisch om dezelfde reden als voorheen gemeld)

MAG IK OOK DIE WINDOWS MALWARE FIGHTER VERWIJDEREN VERONDERSTEl IK?  Graag toch Uw bevestiging alvorens iets te ondernemen hierover.

De schijf E is een onderdeel van mijn ACER (C) schijf. Herinnert U zich dat ik die E gekozen heb omdat de schijf D  de DVD SCHIJF IS EN U HEBT VOORGESTELD OM DIT ZO TE LATEN.

Als ik op ce PC klik herkent die de schijf F van Seagate.

Ter herinnering, er is hier geen partitie op uitgevoerd.  Ik had dit als test gedaan maar op Uw voorstel weer verwijderd.

MOETEN WE NIET EERST SCHIJF F PARTITIONEREN EN HOE MOET DIT WANT DIT IS AL EEN HELE TIJD GELEDEN EN MIJN "oude" hersenen onthouden niet alles meer.

Aktueel staat er NOG NIETS OP SCHIJF F.

U zegt ook dat ik op schijf F "SAUVEGARDES" mag maken maar hoe moet dit, want tot op heden is er niets gebeurt met schijf F?  Ik heb in "Sauvegarder ou restaurer les fichiers" op OPTIONS geklikt en dan krijg ik het beeld waar ik om "modifier les paramètres de  sauvegarde" kan ik die Seagate als opslagmedium gebruiken.  Moet ik die aanklikken en ACTUALISER klikken of kan ik direkt naar "SUIVANT" gaan?  Ik wil hier niets fout doen en wacht dus op Uw antwoord.  iK HEB OP SUIVANT GEKLIKT ZONDER ACUTALISER AAN TE KLIKKEN ERVOOR EN DAN KRIJG IK EEN BEELD WAAROP STAAT WAT DE KEUZE IS VOOR DE OP TE SLAAN ITEMS.  zIE SHOT HIEROVER.  WAT MOET IK AANVINKEN,

u MAAKT HIERVAN EEN APARTE TOPIC EN DIE ZAL IK DAN MORGEN BEKIJKEN.

Ik heb het Easus backup programma nu ook op mijn bureaublad met het icoon erop klaar voor gebruik maar ik wacht op Uw instructies.

Ik stel voor om daar morgen met een frisse kop aan te beginnen.

BEDANKT NOGMAALS EN WEL TE RUSTEN.

Mvg

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, JEANSPANJE zei:

MAG IK OOK DIE WINDOWS MALWARE FIGHTER VERWIJDEREN

Ja hoor

Wat die vorige sauvegarde van Windows betreft: hier niets aan doen - als EaseUs je bevalt, kan je die gewoon wissen.  (o ja: er zijn nog andere freeware backuppers dan EaseUs, maar ik koos deze omdat ik die zelf gebruik en dus ken - jij kan desnoods een andere nemen als je liever een andere hebt ~ maar voorlopig ken je toch geen andere denk ik :) )

Map Sauvegardes aanmaken: je F aankoppelen, in verkenner naar F gaan, F aanklikken/selecteren en rechts (in het nog lege scherm) rèchtsklikken en gaan naar Nieuw  (Nouveau?) en daar naar Fichier. Je klikt dus Fichier aan en de map wordt gemaakt en je kan de naam instellen als Sauvegardes. 

9 minuten geleden, JEANSPANJE zei:

ik wacht op Uw instructies.

die staan ondertussen in het nieuwe topic (dat nog onder mijn naam staat)

Bij mij duurt het ongeveer 20 minuten, maar mogelijk duurt het bij jou langer. (ondertussen kan je gewoon je computer gebruiken)

succes morgen (tenzij je niet kan wachten :xd: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.  Ik kan die Windows malware fighter niet verwijderen.  Hij komt niet voor in mijn programma's.  Wil dit zeggen dat die ook niet geinstalleerd is?

2. U verwijst naar een vorige sauvegarde van Windows.  Ik heb alleen op schijf E (onderdeel van schijf C een backup staan.  Bedoel Je dit?  Ik heb geen andere sauvegarde.

U zegt ook als Easyus me bevalt kan ik die gewoon wissen maar ik wil die behouden omdat die mij waarschijnlijk wel zal bevallen gezien U die ook gebruikt.  WAT MOET IK ER NU MEE DOEN?

3.  Moet de Seagate schijf niet eerst gepartitioneerd worden?

4.  Ik klik op Seagate F en rechts verschijnt "sauvegarde personnelle".  Als ik erop klik is die map leeg.  Kan ik die naam gebruiken voor mijn sauvegardes en zo ja moet ik dan nog punt 5 uitvoeren?

5.  Als ik Uw instructies verder volg en in het lege scherm rechtsklik en dan "nouveau" verschijnt als laatste "Fichier Winzip Zipx"  Is het die map die U bedoelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.