Ga naar inhoud

Hoe partitioneren in windows 10

JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Hierbij info over toolkit&info.

Ik zie als ik Microsoft office open dat er in microsoft programma tekst verwezen wordt naar toolkit&info.  Ik heb Microsoft Office en wil de versie Office 14 niet installeren.  Ik denk dat ik die toolkit kan verwijderen of laten staan of denkt u dat die storend kan werken? Capture.PNG

Hierbij een shot ervan.Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pellicule: geen inhoud, dan mag die gewoon weg

Advanced system care stond hier: Plaatje.jpg

Die 'Tookkit & info" lijkt me iets met Microsoft Office te maken hebben, maar telkens worden Torrent-files in één adem genoemd. (Je hebt toch een legale versie van Office ?)

En nu las ik net in je laatste post dat het bij Office vermeld wordt als je het opent.

Laat het voorlopig maar gewoon staan. (wat je kan doen is de mapnaam Toolkit & info gaan veranderen, voeg er vb een letter of cijfer aan toe achteraan. Kijk dan een tijd aan of je office het nog gewoon doet. Heb je na een tijd geen problemen, dan kan je die map deleten. Zo doe ik het ook altijd.

Heeft Office de map echter nodig, dan zal je foutmeldingen krijgen als je Office wil gebruiken - en dan doe je die letter / dat cijfer gewoon terug weg, geeft de map dus terug zijn oude naam en alles zal terug gewoon werken.

Je F: daar komen we aan, als we al je 'eigen zaken' (foto's, ...) van je C naar je D gebracht hebben zodat je voortaan niet meer op je C moet komen - dit is veiliger in jouw geval. Al je persoonlijke bestanden komen dan op de D staan (vandaar dat we met Mijn Documenten bezig zijn) - en dàn kan je ze gewoon naar je F kopiëren.

Maar eerst willen we je C en D op orde krijgen.  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean,

Om te weten wat er nu veranderd is na die verplaatsing zouden we graag nog een paar screenshotjes zien

Wil je daarom volgend stappenplan eens uitvoeren:

1 Open verkenner (Explorateur de fichiers)
2 Ga in de linkerkolom naar Ce PC en klik op het pijltje > vóór Ce PC (zie afbeelding). Er verschijnt dan een lijst onder Ce PC.

Plaatje_jpg_67f0c0ecfa87a15b612e948822e46e82.jpg

3 Zoek in die lijst Acer en klik op het pijltje vóór Acer (C:)
4 Klik op het pijltje vóór Utilisateurs
5 Klik op het pijltje vóór jg.
6 Daar staat nu een map Documents tussen, dubbelklik op die map.

Maak daarvan nu een eerste screenshot.

7 Klik op het pijltje vóór BACKUP VAN MIJN DOCUMENTEN (E:)
8 klik daaronder op het pijltje vóór Utilisateurs (of Users)

8b Als daar 'Documents' tussenstaat dubbelklik je op die map

Ook daarvan graag een screenshot.

En staan er nu onder Ce PC nog altijd 5 mappen 'Documents' ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even tussendoor: ik merk dat op je acer nog een map Windows.old staat.

Dit is de versie van je oude windows, vóór je naar de 10 overging.

Indien je van de 10 tevreden bent (alleen op die voorwaarde!) zou ik je aanraden van die map te verwijderen (LET OP: nièt op de gewone manier !) - Het is dan wel zo, dat je niet langer naar je vorige windows (de 7 of 8) terugkan.  (zelf verwijderde ik ze al een jaar geleden - maar jij moet voor jezelf beslissen natuurlijk - het is omdat die map zo groot is, dat ik je  dit voorstel)

Indien je toch niet meer terug naar de 7 of 8 gaat kan je hier zien hoe je het moet doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals verwacht staan al je bestanden terug (door elkaar) op je C:-schijf en is de E-schijf bijna leeg.

Het ziet er naar uit dat we op deze manier nergens gaan geraken, dus gaan we proberen om je bestanden manueel gestructureerd naar je E-schijf verplaatsen.

We beginnen met je foto's.

Maak eerst een nieuwe map op E:

1 Klik met de rechtermuisknop op BACKUP VAN MIJN DOCUMENTEN (E:)

Je krijgt een menu ongeveer als dit (niet helemaal 't zelfde maar heb niets beter gevonden):

Nieuwe Map.png

2 Ga naar Nouveau en naast het pijltje opent een tweede menu

3 Klik op Dossier

4 Typ Images en bevestig met Enter

Je moet nu op je E-schijf een map 'Images' hebben.

We gaan nu de map Picasa kopiëren naar die nieuwe map.

5 Ga op je C-schijf naar de map Documents (onder jg), zoals hier :

map documents.png

6 Klik met de rechtermuistoets op de map Picasa, er opent een menu:

_Copier.png

7 Klik op Copier

(Er gebeurt ogenschijnlijk niets als je dit doet)

8 Klik nu met de rechtermuisknop op de map Images op je E-schijf

9 In het menu dat opent klik je op Coller

_coller.png

Windows gaat nu de map Picasa mét zijn inhoud kopiëren van je C-schijf naar je E-schijf (in de map Images).

Controleer na afloop de map Images op je E-schijf en kijk of je daar je foto's terugvindt (niet alle foto's, maar wel deze die al in de map Picasa stonden)

Als dit gelukt is gaan we verder met je andere (nog niet gesorteerde) foto's.

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Passer,

Jij hebt van die inspecteur Poirot ogen om dit allemaal te zien.  Proficiat hoor!!!!!

Ik wist niet eens dat Windows 7 of 8 er op stonden waarschijnlijk heeft men bij de verkoper die windows 7 of 8 laten staan want ik had gevraagd om windows 10 te leveren hetgeen gedaan is.

Ik heb nu mijn schijf C volledig volgens Uw aangegeven procedure gereinigd en blijf dus uitsluitend bij windows 10 die mij voldoening geeft.

Hoe verder nu?

Wat moet ik doen met die "pellicule" die leeg is en met die "Toolkit&info"?

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, JEANSPANJE zei:

Jij hebt van die inspecteur Poirot ogen om dit allemaal te zien.  Proficiat hoor!!!!!

Ik wist niet eens dat Windows 7 of 8 er op stonden waarschijnlijk heeft men bij de verkoper die windows 7 of 8 laten staan want ik had gevraagd om windows 10 te leveren hetgeen gedaan is.

Nokiaprox wees me er op (en hij heeft gelijk) dat het niet een 'overblijfsel' is van de overgang naar de 10 (toen werd ook zo'n map gemaakt), maar deze keer van de Anniversery Update (die grote update van enkele weken geleden) - dus je besluit i.v.m. de verkoper steunt dus nergens meer op, gezien het foute info was.

Nu, die map kan op dezelfde manier verwijderd worden als in die link (en zelf heb ik die tweede windows.old ook al snel weg gedaan)

Wat die Toolkit&Info  betreft: Mogelijk heeft je Office die map nog nodig. Hoe test je dat uit? Wel: hernoem de map (zet achter de mapnaam bv een A of een 1) - dan wordt de map onbruikbaar. Probeer Office dan nog een tijdje. Ofwel protesteert Office (of wil hij het gewoon niet meer doen) : dan geef je de map zijn oorspronkelijke naam terug door -in mijn voorbeeld - de A of de 1 terug te verwijderen, en Office zal terug werken.

Protesteert Office niet, dan kan je de map binnen enkele weken gewoon verwijderen.

En die Pellicule mag gewoon weg, zoals NokiaProx al vertelde

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.