Ga naar inhoud

Hoe partitioneren in windows 10

JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

1. Hier het shotje van de nieuwe picasa die onder IMAGES AANGEMAAKT IS.

Mag ik die picasa verplaatsen naar PICASA MAP DIE ERONDER REEDS STOND ZODAT IK de map IMAGES en de map PICASA als 2 afzonderlijke mappen kan gebruiken?

Wat die nieuwe picasa map betreft, de foto's die daarin staan staan reeds in de PICASA MAP die U eronder ziet.  Mag ik die nieuwe picasa map verijderen en alleen de map IMAGES behouden?  De map IMAGES WIL IK DAN WEL IN MIJN PC HEBBEN EN NIET IN SCHIJF E.  Hoe moet dit?

2.  Wat die Anniversary update betreft, zegt U dat die map op dezelfde manier verwijderd kan worden als in de link.

Ik heb nogmaals de schijf gereinigd zoals daarboven vermeld en is daarmee die Anniversary up date ook weg?  Hoe kan ik dit controleren?

3.  Die "pellicule" verwijder ik nu.

4.  Wat die toolkit&info betreft, stel ik voor om die zo te laten want die stoort mij niet, ik zal dan het icoon op het bureaublad verwijderen en Office laten zoals het nu goed werkt.

5.  Ik heb die "Advance System Care" verwijderd.  Kunt u mij een ander en beter programma voorstellen of hoeft dit niet?  Ik heb Ccleaner Free en IOBIT Malware fighter op mijn laptop.

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen screenshotjes, dan doen we verder zonder.

In de oorspronkelijke toestand, stond de map Picasa ook onder Images:

Capture_PNG_859f05f28e3b034423f2c0222a288eca.png

En eigenlijk is dat ook logisch: Al je foto's komen dan onder 'Images' en die map kan je verder onderverdelen zoals je zelf wil. Bv. zoals in de afbeelding hierboven: Daar heb je onder Images de mappen JEANETTE HOWE 2014, SERGE+FRANCINE 2014, Picasa, Pellicule (die leeg was)...

Dat er op je E: al een map Picasa stond had ik ook gezien, en dat al je foto's nog op C: staan wist ik ook.

Laat nu eerst eens weten of je Picasa als afzonderlijke map wil of wel toch  onder Images.

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan gaan we die nieuwe map picasa die in images staat leegmaken:

1 Open in verkenner de 'nieuwe' map Picasa onder Images

2 Klik op één van de foto's, die krijgt een blauwe rand

3 Druk op je toetsenbord de toetsen [CTRL] en [A] tegelijkertijd. Alles in de map Picasa is nu geselecteerd (heeft een blauwe kader)

4 Klik met de rechtermuisknop in dat blauwe gedeelte en kies in het menu 'Copier'

5 Klik nu met de rechtermuisknop op de 'oude' map Picasa die er al staat onder E: en kies in het menu 'Coller'

6 Windows kopieert nu alles uit de nieuwe naar de oude picasa. (Als er foto's zijn die al bestaan in die oude map, vraagt windows wat het moet doen: niet kopiëren of wel kopiëren onder een nieuwe naam - je kan voor dat laatste kiezen (is het veiligst), maar dan moet je achteraf de dubbele foto's verwijderen in de map picasa.)

De foto's onder Images blijven hierbij behouden.

7 Controleer de map picasa (op je E:). Als je zeker bent dat alle foto's daarin staan mag je de nieuwe map picasa onder images verwijderen.

Straks gaan we de overige foto's vanop je C: naar je E: verplaatsen

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, nokiaprox zei:

Als je zeker bent dat alle foto's daarin staan mag je de nieuwe map picasa onder images verwijderen

Hoe kan je dat zéker weten?

Ga in Verkenner op je map Picasa staan (=selecteer ze) en dan zie je onderaan in verkenner (links onderaan) het aantal bestanden staan dat in die map staat.

Voorbeeld: ik selecteerde de map =Werkmap en rechts zie je er 6 bestanden in staan,

links onderaan staat dan ook : 6 items

Plaatje.jpg

Doe dat dus eerst voor je map Picasa op je C en daarna op je E - en als beide getallen kloppen, ben je zeker.

Dan kan je de map op je C naar je prullenbak verplaatsen (via verwijderen) - en eigenlijk staan ze dààr dan nog zolang je die (in de) prullenbak niet gaat wissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean,

Ik vermoed dat er nog foto's op C: staan die nog niet naar E: overgezet zijn (maar daar kan jij natuurlijk beter over oordelen), namelijk o.a. deze en alles wat er nog onder staat:

foto's op c.png

Die gaan we nu kopiëren  van je C: naar je E:-schijf

1 Ga op je C-schijf naar de map Documents (onder jg) = het beeld hierboven.

2 Klik rechts bovenaan op het grijze neerwaartse pijltje naast het blauwe vraagteken:

LINT TONEN.jpg

Je krijgt nu bovenaan een 'lint' (ruban) met verschillende icoontjes

3 Ga naar het tabblad 'affichage' en klik op 'Trier par'. In het menu kies je 'Type':

trier par.png

De weergave in je map verandert nu, zodat alle foto's na elkaar komen te staan.

4 Klik op de eerste foto: die is nu geselecteerd en krijgt een blauwe rand.

5 Hou de SHIFT- toets op je klavier ingedrukt en klik op de laatste foto. Alle foto's zijn nu geselecteerd (hebben een blauwe rand) - kijk hoeveel bestanden er geselecteerd zijn, zoals Passer hierboven beschreven heeft.

6 Klik met de rechtermuistoets ergens in het blauwe gedeelte. In het menu kies je voor 'Copier'

7 Ga naar de E:-schijf en klik met de rechtermuisknop op Images. Selecteer in het menu 'Coller': Alle foto's worden nu gekopieerd van C: naar E:\Images (De foto's staan ook nog altijd op je C:-schijf)

8 Inspecteer de inhoud van de map Images op je E:-schijf grondig. Indien je zeker bent dat alle foto's er in staan (kijk ook hier naar het aantal), dan kan je de foto's onder jg\Documents op je C:-schijf wissen.

Plaats een screenshotje met de inhoud van de map Documents op je C:-schijf. Daar zou nu heel wat minder moeten instaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik op trier par klik staan naast mijn foto's nog steeds mijn downloads en mijn documenten.  Als ik op Trier par klik krijg ik verschillende mogelijkheden: nom,date,type,taille,mots clés,date de création, modifiéle,prise de vue,dimensions,notation,croissant,décroisssant, choisir colonnes.

Ik heb die opties allemaal geprobeerd maar altijd staan nasst mijn foto's nog mijn télécgarments en documenten door elkaar heen.

Ziehier een shot met een geddelte van wat op die blz staat.

Hoe krijg ik dan alleen mijn foto's te zien?

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad zo dat altijd àlle bestanden in die map getoond worden, alleen staan ze telkens in een andere volgorde.

Als je klikt op Trier par en je kiest Type, dan worden ze zo gesorteerd dat al je foto's bij elkaar staan. Dat maakt het eenvoudiger om ze allemaal ineens te selecteren in stap 4 en 5. (In stap 4 ga je naar de eerste foto die je ziet, in stap 5 naar de laatste).

Als het gelukt is om alle foto's over te zetten, kan je ze op die manier ook selecteren om te wissen (stap 8).

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.