Ga naar inhoud

Hoe partitioneren in windows 10

JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Nu staan alle foto's op E en hierbij het gevraagdee screenshot van de map documents in C.  Ik heb gecontroleerd  of alle foto's erkelijk op E staan en dit is ook zo.  Die staan onder dee map IMAGES maar ook onder de map PICASA.

Ik heb alle foto's op C nu ook gewist. Daar staan nu alleen nog téléchargements, bureaublad, documents, muziek  op

Als ik op ce PC klik heb ik nog steeds de 6 icoontjes staan, namelijk : téléchargements, bureaublad,doucments, muziek foto, en video.

Wat moet er nu gebeuren?

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

We geraken stilaan ergens.

We proberen nog wat meer orde te krijgen in je map Documents op C:

Maak eerst een aantal nieuwe mappen op E:

1 Klik met de rechtermuisknop op BACKUP VAN MIJN DOCUMENTEN (E:)

2 Ga naar Nouveau en naast het pijltje opent een tweede menu

3 Klik op Dossier

4 Typ Téléchargements en bevestig met Enter

5 Maak op dezelfde manier een map Documents (Typ Documents in stap 4 )

In die map Documents maak je 2 nieuwe mappen:

6 Klik met de rechtermuisknop op Documents
7 Ga naar Nouveau en Dossier
8 Geef als naam Word en bevestig met Enter

9 Klik met de rechtermuisknop op Documents
10 Ga naar Nouveau en Dossier
11 Geef als naam Pdf en bevestig met Enter

Nu gaan we bestanden van je C:-schijf naar E: kopiëren

(controleer telkens zoals vorige keer het aantal bestanden - als je zeker bent dat ze allemaal gekopieerd zijn, mag je ze wissen op je C:-schijf)

1 Ga naar Documents op je C: schijf en selecteer alle bestanden met het word-icoon.

_jg_documents_word 2 .png

2 Klik dan met de rechtermuisknop in het blauwe veld en kies 'Copier'.
3 Klik met de rechtermuisknop op de map Word (onder documents) op de schijf E: en kies 'Coller'.

4 Ga terug naar Documents op je C: schijf en selecteer alle bestanden die eindigen op .pdf,

Kies 'Copier' en kies dan 'Coller' in de map Pdf op je E:-schijf. 

_jg_documents_pdf 2.png

5 Ga terug naar Documents op je C: schijf en selecteer alle bestanden die eindigen op .exe,

Kies 'Copier' en kies dan 'Coller' in de map Téléchargements op je E:-schijf.

_jg_documents_exe 2.png

Als je al deze bestanden gekopieerd hebt en dan gewist op je C:-schijf maak je een screenshotje van de map Documents op C:

Maak daarvoor het venster zo groot mogelijk en kies voor détails in het lint (ruban), zodat zoveel mogelijk bestanden zichtbaar zijn.

_trier par_details.jpg

Tot zover je huiswerk voor vandaag ;).

Iets niet duidelijk : vraag het maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij het shot van de overgebleven items op C doucments.  (op de 5 doucments heb ik identiek dezelfde iconen.

Waar moeten die heen geplaatst worden.  Ik heb nog 3 rubrieken waar niets op staat nl: muziek, bureaublad en video's.

Op muziek moet alleen WINDOWS MEDIA PLAYER komen te staan en de map video's is in orde.

Dus blijft nog het bureaublad in te vullen.

Ik wacht op Uw instructies en sluuit de avond want ik ben "kapot" na al dit mooie werk dat door U geleverd werd.

Als ik op de map CE PC klik heb ik nog steeds 5 maal DOCUMENTS STAAN + VIDEO.

iIk wens u nog een mooie avond en tot morgen.

mvg

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontvang vandaag van Windows een bericht over the anniversary download.  Moet ik die installeren en zo ja, U had mij gemeld vroeger dat na die installatie ik in mapopties een item over beveilgde mappen opnieuw moet aanvinken.  Die Anniversary update neemt een vinkje weg naast een beveilgde map had U mij gezegd.  Over welke map gaat dit precies?

Wat moet ik opnieuw aanvinken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lag op bed muziek te luisteren en opeens wordt alles afgesloten en start windos update.

Dit duurde ongeveer 1 uur en ik ontving bericht dat de clasic shell niet meer werkte na het installeren van die update.

Ik heb Die classic shell opnieuw gedown load en geinstalleerd en die werkt WEL MET DIE UPDATE.

Dit is dus in orde.

Hierbij het gevraagde shot over die Windos download.  Meer kan ik niet terug vinden.

U zegde mij vroeger dat ik nadien in mapopties opnieuw een beveiligde map moest aanvinken want die Anniversary download zou die verwijderd hebben.

Over welke map gaat dit?

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

JE MOET HET MAKEN VAN HERSTELPUNTEN TERUG INSCHAKELEN

Volg deze stappen:

Open de verkenner, klik met de rechtermuistoets op ‘Ce PC’ en kies ‘Propriétés’:, je ziet dan dit:

Selecteer in de linkerkolom ‘Protection du système

Selecteer hier Acer (C:) in het veld Lecteurs disponibles en klik ‘Configurer

Selecteer in dit scherm de optie Activer la protection du système’ en schuif het blauwe pijltje naar rechts tot ongeveer 15%

Klik ‘OK’ om te bevestigen

Keer dan terug naar Propriétés système (2de scherm hierboven) en klik dit keer op Créer...  en Appliquer : Er wordt dan een eerste herstelpunt gemaakt.

Ziet je verkenner er na deze update nog altijd hetzelfde uit?

In de volgende stap gaan we nog enkele wijzigingen aanbrengen in je mappenstructuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een herstelpunt gemaakt zoals opgegeven.

Mijn beeld verkenner is NIET gewijzigd.

Op het beeld portection du système zijn de 2 volgende schijven gedesactiveerd (zoals voorheen ook al het geval was):  Backup MIJN DOCUMENTE (E) en Seagate Exxpansion Drive  (F)  Dit is mijn nieuwe externe schij waarop tot op heden niets gedaan is en die staat dus leeg.

Wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean,

Het is uiteraard niet de bedoeling dat je uitgeput aan je computer zit. Je hoeft ook niet alles ineens te doen! Lees het rustig door en voer het dan uit op je eigen tempo.

Microsoft Edge zou ik niet gebruiken, volgens kritieken zitten daar nog veel fouten in. Je deed er dus goed aan die NIET te kiezen

De schijven E: en F: mogen gedesactiveerd blijven. Belangrijk is dat je systeemschijf (C:) aktief staat.

We gaan nu nog een paar kleine wijzigingen doorvoeren.

Maak op je schijf E: nog 4 nieuwe mappen met de namen Bureau, Vidéos, Musique, Favoris. (Je kent het ondertussen: rechts klikken, Nouveau, Fichier, naam geven, Enter).

1 De map Musique laten we voorlopig leeg. Het is de bedoeling dat daar je muziekbestanden komen, mocht je ooit muziek op je PC zetten. (Windows Media Player is een programma en staat elders op je PC - Er staat ook een snelkoppeling op je bureaublad daar naartoe).

2 Ga terug naar je documents op C: en selecteer alle bestanden met een pijltje in de linkerbenedenhoek van het icoon:

_snelkoppeling.png

Die kopieer je naar de map Bureau op de E:-schijf  (rechts klikken in blauw gebied, Copier, rechts klikken op map bureau op je E:-schijf, Coller)

DIE BESTANDEN GA JE ACHTERAF NIET WISSEN OP JE C: JE LAAT DIE DUS GEWOON STAAN IN DOCUMENTS

3 Nu verplaatsen we de map Vidéos:

(1) Klik met de rechtermuisknop op de map Vidéos op je c:-schijf.

(2) In het menu ga je naar 'Propiétés',

(3) ga dan naar het blad 'Emplacement '

(4) en klik op 'Déplacer'.

(5) In de verkenner die opent klik je de map Vidéos op je E:-schijf aan en kies 'Sélectionner un dossier'.
(6 )Klik 'Appliquer'.

(7) Windows vraagt of alle bestanden verplaatst moeten worden: klik OUI

4 Nu doen we hetzelfde met de map Favoris (die staat op je c:-schijf onder utilisateurs\jg):
Rechtsklik op Favoris, Propriétés, tabblad Emplacement, Déplacer.

Ga nu naar de map Favoris op de E:-schijf, Sélectionner un dossier, Appliquer. In het volgende scherm : OUI

Er staan nog enkele diverse bestanden op je C: in documents, zoals RIJBEWIJS, RENTE, TROUWBOEKJE, VISA BANCAJA Visitekaartjes , startup.txt

Die zou ik verplaatsen naar de map Documents op je E:-schijf. Daarvoor kan je onder documents een nieuwe map maken (naast word en jpg) en noem die bv. Personnel of Divers (je kan zelf een naam kiezen, belangrijk is dat je de bestanden terugvindt als je ze nodig hebt)

(Het wordt ondertussen een automatisme: selecteren, rechts klikken, copier, rechtsklikken op de nieuwe map, coller)

Na verplaatsen (controleer of je alles meehebt!) mag je die bestanden wissen op de c:-schijf

Tot zover het organiseren van je mappen.

Hierna volgt nog een klein stukje om het uitzicht van je verkenner een beetje op te smukken,

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.