Ga naar inhoud

Hoe partitioneren in windows 10

JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Je hebt blijkbaar die snelkoppelingen van je c: verwijderd. Ik had nochtans gevraagd om die te laten staan:

DIE BESTANDEN GA JE ACHTERAF NIET WISSEN OP JE C: JE LAAT DIE DUS GEWOON STAAN IN DOCUMENTS

Maar goed, herstart nu eerst eens je PC en weet te vertellen of je bureaublad er nog normaal uitziet. Staat alles er nog op wat er vroeger stond?

Die mappen Toolkit en Seagate heb ik ook op je E: zien staan. Kijk eens of die er nu nog staan, indien ja, mag je ze wissen in Documents op je C:

Wat er met die 5 mappen documents moet gebeuren zal ik met Passer nog eens bespreken.

Herstart nu eerst eens en laat het resultaat weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik vanuit de map BUREAU IN SCHIJF E de iconen verplaats naar mijn bureaublad (daar wil ik ze allemaal hebben) is dit geen probleem.

Alleen verschijnen die dan opnieuw in de map BUREAU IN SCHIJF E hetgeen volgens mij geen probleem is.

Ik zet die iconen nu 1 voor 1 terug op mijn bureaublad .

Hierbij nu de shot na het verplaatsen van de iconen naar mijn bureablad waar ze ook moeten staan.

Mijn bureablad ziet er opnieuw uit zoals het vroeger was (na herschikking van de volgorde weliswaar, maar dit is geen probleem meer)

Toolkit en Seagate staan op E en ddie zijn nu ook gewistt op C.

Sorry voor die fout met die iconen maar dit is nu weer hersteld.

mvg

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amaai, jij bent wel héél vlug! Zo snel kan ik niet typen :top:!

Mooi, je bureaublad is dus nu in orde. Van die 5 mappen 'Documents' blijven we voorlopig af.

En die 2 items mag je laten staan. Het is de bedoeling dat je die mappen nu toch niet meer gaat gebruiken, dus zal je er geen last van hebben.

We gaan nu nog het uitzicht van je verkenner nog een beetje opfrissen.

Links bovenaan onder 'Acces Rapide' staan nog altijd mappen met een duimspijker (punaise in mooi Nederlands) naast.

duimspijker.png

Die gaan we nu eerst verwijderen:

Klik met de rechtermuisknop op zo'n map en kies in het menu 'Désépingler de l'Accès rapide'.

Doe dit voor alle mappen waar zo'n punaise naast staat.

We gaan daar je nieuwe mappen in de plaats zetten:

Ga naar de E:-schijf en klik met de rechtermuisknop op Images. In het menu kies je voor 'Epingler dans Accès rapide'

Doe hetzelfde met de mappen Documents, Téléchargements, Musique.

Die 4 mappen staan nu vast onder 'Acces rapide'. Als je de map Picasa veel gaat gebruiken (waarschijnlijk wel), mag je daarmee hetzelfde doen.

Naarmate je jouw computer gebruikt kan de inhoud van 'Accès rapide' wijzigen, afhankelijk van de mappen die je laatst gebruikte, maar die 'vastgepinde' mappen blijven daar altijd staan.

Om het helemaal af te werken, kan je de icoontjes van die mappen veranderen:

Klik met de rechtermuisknop op zo'n map en kies Propriétés. Je krijgt dan een scherm met ergens de optie 'Changer d'icône'. Als je daarop klikt, krijg je een venster met een paar honderd iconen. Je kan er één uitkiezen dat bij de map past vb. een muzieknoot voor Musique. klik dan OK en het icoon verandert.

Nu was het onze bedoeling die 5 mappen 'Documents' onder Ce PC te verwijderen, maar dat is niet mogelijk zonder in te grijpen in het register, en dat is niet zonder risico.
Er zou wel een programma bestaan om dit zou oplossen, maar dat kan ik niet uittesten, wegens geen Windows 10. Ik overleg daarover nog even met Passer.

Als je hierover geen vragen meer hebt, zal Passer je verder inwijden in de geheimen van EaseUS (tenzij ik nog iets belangrijks vergeten zou zijn).

Mvg.

Nokiaprox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die enige map documents die moet "désépingler de l'accès rapide"ne fonctionne pas.  Dit had ik al meermaals geprobeerd maar die blijft steeds "épinglé ".

wat moet ik nu doen daar voor?

Een  andere map die ook épinglé stond heb ik vroeger w"el kunnen déséingleren maar deze laatste lukt niet.

Wat i de oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen dit lukt niet met cache.  Ook niet als ik lecture seul ontvink.

Als ik dit doe verdwijnen mijn iconen weer van het bureaublad.

Ik heb die nu opnieuw op het bureaublad gezet 1 voo 1 en opnieuw gerangschikt zoals ik het wil hebben.

Hoe moet ik die documenten "désépingler de l'accès rapide."

Hoe moet ik die 5 documenten verwijderen van ce PC?

Nog een nachtje erover slapen en nachtrust brengt soms nieuwe ideeên!!!!!!!!!!!!!

Wel te rusten en alvasst nogmaals bedankt

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Alleen kan ik die eerste DOCUMENT SNiet désépingler à l'accès rapide.

Hoe dit oplossen eerst?

Zo ja: schakel je laptop eerst eens volledig uit: windowsknop (links onder) > Plaatje.jpg

Probeer het dan nog eens opnieuw zoals gisteren.

a. Opgelost?   OK

b. niet opgelost: probeer het eens in Veilige modus ( mode sans échec ):

Hoe doe je dat?

1. rechtsklik op je windowsknop

2. Kies daar voor invite de commande  (administrateur)

3. Een scherm vraagt of je wil toestaan dat dit wijzigingen aan je computer aanbrengt (in het Frans... ? ?) - hoe dan ook: klik op OUI

4. je krijgt dit scherm: Plaatje.jpg

5. Typ daar:  msconfig   en enter

6. Je krijgt dit scherm, vink er dan dit aan: Plaatje.jpg

7. Druk op OK en start je laptop terug op ( réinitialiser )

Probeer dan eens of het nu wel lukt.

8. start je laptop (of het nu lukte of niet) terug op en je komt terug in je gewone windows (niet meer in mode sans échec)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet gelukt maar ik krijg niet hetzelfde zwarte beeld als U toonde.  zie shot

Ik be met mijn zwarte beeld verder gegaan zoals U zegde nl msconfig intikken en enter

Ik kreeg het beeld Configuration du système en heb aangevinkt "démarrage sécurisé en minimal en dan OK en opnieuw de computer opgestart en ik kom in de veilige modus.

Dan geprobeerd om documents met die punaise te désépingleren maar dit lukt ook niet.

Om naar de gewone opstart modus terug te gaan moest ik in configuration du système Démarrage sécuriséee ontvinken en dan de computer opnieuw opstarten.

Het probleem is dus niet opgelost!!

Ik hebook eens geprobeerd die 5 doucments onder ce PC in de veilige modus te beijken maarr ik krijg precies dezelfde info als in de normale opstart.

Hoe verder?

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.