Ga naar inhoud

Hoe partitioneren in windows 10

JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

('t is niet omdat je ons niet hoort dat we er niet zijn, maar we zijn achter de schermen even met mekaar aan het overleggen omdat je een tijd geleden dingen enkele zaken niet op de correcte manier verplaatste - en daar lopen we dus nu op vast)

edit: toch nog eens iets proberen - of het helpt zien we wel:

In verkenner: klik Acces Rapide aan >  rechts boven: klik op Options   - je krijgt dan zo'n venster:

Plaatje.jpgVink hier 1 en 2 àf, dan op 3 klikken, dan op 4 klikken , dan op 5 klikken.

zijn die 5 'Documents' nu nog te zien?

(en nu ga ik fietsen :) )

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de volgorde zoals u opgeeft volg gebeurt het volgende 1 e 2 afvinken en dan wissen.  Als ik dan standaardinstellingen herstel wordet 1 en 2 opnieuw aangevinkt .

Ik heb appliquer geprobeerd met 1 en 2 afgevinkt en ook aangevinkt maar die 5 mapppen documents verdwijnen nooit.  Ook de map in accès rapide kan ik niet verwijderen.

Ik hoop dat u een gezellge fietstocht hebt gemaakt.

k ga nu de "Spaanse siesta in" en tot later dan.:wacko2:

Jean,

je hebt je daarstraks van knopje vergist en een Rapport aangemaakt. (let je er even voor op, dat je die knop hiervoor niet meer gebruikt?)

Ik plaats de in houd ervan even hier:

Wat moet er gebeuren met de 2 items die nergens verplaatst zijn.  k bedoel Sft.Tree_EX86_U_60dll e, winzip195-64msi

Ziehier de shot waar die nog in staan en die zijn nergens verplaatst maar ook niet meer te vinden in mijn actuelle toestand vn mijn documenten.  Die 2 items zijn verdwenen, is dit erg en zo ja waar kan ik die terug vinden en waar moet ik die plaatsen?Plaatje.jpg

aangepast door JEAN GELELEENS
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean,

als je 't mij vraagt zijn al die dingen gewoon ballast: die snelkoppelingen kan je via Programma's en zo ook nog vinden.

Wat die msi en die dll betreft: hernoem die even (zet vb achteraan een 1 bij) , als je dan na het herstarten geen foutmeldingen krijgt (wat ik vermoed), dan kan je ze gewoon verwijderen.

(en wacht met het volgende zeker tot Nokiaprox zijn zegen geeft - want hij is met die map de laatste tijd bezig geweest)

Dit zou ik ook met al die andere dingen doen die er nu in staan.

Op die manier komen ze nog in je Prullenbak (dans la corbeille ) en kan je ze later nog altijd terug opvissen indien nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

winzip195-64.msi is een installatiebestand van Winzip en heb je niet nodig.

SftTree_IX86_U_60.dll hoort bij Incredimail. Gebruik jij dat programma? Indien niet: zeker geen probleem, indien wel en het geeft geen foutmeldingen: ook geen probleem.

Die andere dingen (met de pijltjes) zijn de snelkoppelingen op je bureaublad. Die laat je staan, anders zal je bureaublad weer leeg zijn, en die dingen komen dan toch automatisch terug in die map.

Link naar reactie
Delen op andere sites

JeanPaul,

we lopen tegen het feit aan dat je windows blijkbaar niet goed meer op punt staat.

Daarom gaan we proberen die terug te herstellen (niet dat er ernstige fouten zijn, maar " 't kan toch beter" :) )

Voorbereiding:

- heb je een lege usb-stick van 4 Go of groter - indien je die niet hebt: je hebt nog een DVD die je kan beschrijven?  (usb verdient de voorkeur: minder werk aan en gaat sneller)

- Wat voor merk Bios heb je?  -  Ben je al ooit met de Bios bezig geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk moeten we niet in de Bios werken, we proberen het eerst zo uit:

1. Lees nu Windows gratis en legaal downloaden - het gedeelte even nà het midden van de tekst met als  titel: Windows 10 downloaden en een opstartbare installatie USB- stick maken.

(let op: bestanden die op de stick zouden staan, worden door het proces eerst verwijderd!)

2.

Zie topic: Je pc vernieuwen zonder...
    Hier ga je iets nà het midden van de tekst naar :

Opstarten vanaf een Windows 10 herstelstation (USB- stick).

>          Plaats je Windows 10 herstelstation op een vrije USB- poort en herstart de computer.

>         Start de computer niet automatisch op vanaf die USB- stick moet de opstartvolgorde in het BIOS aangepast worden.

(Let telkens op dat je het goede stuk van de tekst hebt!)

==================================

Let wel op: misschien print je best dat stuk van die handleiding uit, want bij dit gebeuren kan je NIET in je windows, dus ook niet in je Internet gaan lezen.

Is die stick gemaakt, dan blijf je gewoon in Windows ( ik heb deze voormiddag dit alles ook eens gedaan) : ga dan naar verkenner, open de map van die stick en je ziet een setup.exe staan. Dubbelklik erop

(je hoeft dus helemaal niet naar de Bios - is veiliger ook)

a. setup dus uitvoeren

b. je krijgt al snel het bericht dat Windows Updates gaat zoeken - dit kan wel 5 à 10 minuten duren (hij moet nogal veel binnenhalen)

c. Dan krijg je een bericht dat je akkoord moet gaan met de voorwaarden en blablabla... >  klik op Akkoord (of het feest gaat niet door :) )

d. terug een bericht dat hij de updates nu gaat downloaden - je kreeg een aanduiding van het % dat hij al binnenheeft, alleen: bij mij bleef het gewoon de hele tijd op 0% staan tot

e. ik plots het bericht kreeg: de installatie wordt voorbereid

f. hij gaat controleren of je schijfruimte genoeg hebd

g. Scherm: gereed voor het installeren - kies wat je wil behouden 

ik vermoed dat je ook twee keuzes hebt: eerste: voor windows 10   en tweede: je instellingen behouden?

Beide moeten dus aangevinkt zijn.

h. en toen ging hij verder zijn gang - ik moest een tijd weg en toen ik twee uur later terugkwam stond hij gewoon op mijn bureaublad.

(je hoeft dus in dit stadium niets te doen)

Ik vermoed dat het hele gebeuren toch wel een uur à anderhalf uur duurt (en ik heb dan nog een SSD die sneller is dan jouw schijf.

Achteraf: toen ik mijn Outlook opstartte kreeg ik een melding dat hij de installatie ging voorbereiden - je moet dan ook niets doen - maar dit is snel afgehandeld.
    (ps: een usb-stick mag je niet zo maar gewoon uit de computer halen, maar dat weet je wellicht?)

OVERLEES DIT ALLES zorgvuldig voor je eraan begint Jean en stel desnoods eerst de nodige vragen!

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.