Ga naar inhoud

Hoe partitioneren in windows 10

JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

6 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Ik heb nog  het programma MINITOOL PARTTION staan om mijn PC.  Moet ik dit behouden of kan dit later nog te pas komen?

Daar beslis je zelf over - je kan het verwijderen en later terug downloaden moest je het nog nodig hebben...µ

1.  Met malware byte KAN IK ALLEEN DE MALWARE DETECTEREN EN NIET VERWIJDEREN.  U HEBT MIJ GEZEGD DAT IK DIE VRAAG OPGELOST KAN KRIJGEN LANGS HET FORUM.  WAT MOET IK DAARVOOR DOEN?

Nog even mee wachten Jean tot al de rest in orde is - geen twee zaken door mekaar hé?

2.  Wat betreft die mappen documents die 5 maal voorkomen onde ce PC en 1 maal met die punaise aan accès rapide vastgenageld .  Kan ik die niet verwijderen door die te verplaatsen naar een USB stick bv.  Dan zijn die toch uit mijn C schijf weg of niet soms?  Die USB stick kan ik dan nadien leegmaken.  Is er gevaar dat met deze methode ook alles vaan mijn PC verwijderd wordt? Graag Uw mening hierover. En kan ik dit misschien met het 1ste doucment onder ce PC uitproberen?

Hier moet Nokiaprox op antwoorden want die is daar mee bezig geweest.

3  Met welke frequentie moet ik mijn SYSTEEM BACKUP EN MIJN FICHIERS BACKUP MAKEN.  DIE FICHIERS BACK UP IS NU GEPROGRAMMEERD OP WEKELIJKS.  Is dit goed?  en wat met die SYSTEEM BACKUP.  IS MAANDELIJKS EEN GOEDE OPTIE?  Wat steltU voor?

Spreek je over de Windows-backupper of over EaseUS  ?  (met de eerste maakte je enkele weken geleden een backup, met EaseUS (eer)gisteren pas...

Over welke heb je het?  (ik vermoed EaseUS, maar omdat je spreekt dat je hem programeerde om het elke week te doen, twijfel ik toch of je het niet over Windows-zelf hebt ??)

4.  Ik moest U eraan herinneren dat het forum zou onderzoeken of mijn laptop nu malware vrij is.  Wanneer wordt dit gedaan en graag ontving ik een antwoord over de uitslag ervan

Zie je eerste vraag Jean...

Ik heb de sauvegarde op F uitgevoerd maar krijg het bericht dat sommige dossiers NIET sauvegarde zijn.

Ik heb gezien dat pictures niet gesauvgarde zijn.  Zie shot hierover.

Wat moet ik doen om die toch in de sauvegarde te krijgen en waarom zijn die niet in F opgeslagen?

Ben je hier geen dingen door mekaar aan het halen?

je plaatje : Plaatje.jpg

dit laat zien dat je weer een sauvegarde van je oude 'pictures' wilde maken - maar je foto's en zo staan nu toch op de E?

Als je dus van je foto's op de E een sauvegarde wil maken, moet je ook van die map op je E vertrekken - en dan zal het wel lukken.

Ik  vind ook mijn dossiers doucments, téléchargements etc........ niet terug in F.

Hier ben je opnieuw bezig met een sauvegarde vanuit Windows en niet vanuit EaseUS.

Wat je misschien best doet om het voor jezelf duidelijk te houden: maak op de F een map aan " Sauvegardes EasUS" en zet dààr dan je sauvegardes die je met je EaseUS maakt in.

Wellicht wordt het zo wat duideijker voor je...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met easeus schijven en partities (schijf C + E ) gesauvegardé (dit duurde enkele uren ) maar nu staan alle dossiers er wel op.  Ik heb de andere sauvegarde (NIET DIE VAN HET SYSTEEM wINDOS 10) van deze morgen gewist

Met welke frekwentie moet ik dit doen? Wekelijks of later?  mOET IK MISSCHIEN ALLEEN DIE E SCHIJF SAUVEGARDEREN?

Wat stelt U voor als realistisch?

Op mijn schijf F staan 2 sauvegardes. 1.  WindoWs 10 systeem en 2. Mijn persoonlijk sauvegardes 'C +E schijf).  Zo kan ik die duidelijk uit elkaar houden toch.  iK HEB DE NAAM VAN MIJN PERSOONLIJKE SAUVEGARDES GEWIJZIGD IN PERSOONLIJKE SAUVEGARDE EASEUS.  Dit is een goede tip.

Als ik in Aeseus alleen sauvegarde fichier doe worden mijn 5 programma's niet weegegeven.   Ik heb dit kunnen vinden door ook deel E te sauvegarderen (dus fichier+partition)  De linkse tekst bovenaan Easeus en niet de 2de tekst waar alleen "fichier gesauvegardé"wordt.

Wat bedoelt U van de sauvegarde vanuit Windows?  bedoelt U daarmee vanuit het configuratiescherm "sauvegarer et restaurer" te gebruiken?

Dit heb ik ook gedaan.

Moet ik ofwel met het configuratiescherm werken ofwel met Easeus?  Maar nooit met beide tegelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean,

Als je rechtsklikt op zo'n map, staat er in het menu dat verschijnt ergens 'supprimer'? Indien ja, klik daar op (probeer met één map). Is dit niet het geval, dan zal je die mappen NIET kunnen verwijderen.

De laatste screenshots gaan over de back-up van Windows zelf, niet over Easeus.

Het is zo dat windows een back-up maakt van de gewijzigde en nieuwe bestanden in de gebruikersmappen. Gebruikersmappen zijn in jouw geval die 5 'documents'. Aangezien er in die mappen niets nieuws is bijgekomen (we hebben ze enkel leeggemaakt), zal je die ook niet terugvinden in die back-up.

De nieuwe mappen die we op je E:-schijf gemaakt hebben (Images, Bureau, Documents...) ziet windows NIET als gebruikersmappen. Dus als je daar een back-up van wil hebben, zal je daar zelf moeten voor zorgen. Voor zover ik begrepen had heb je dit al gedaan met Easeus. Dit moet je regelmatig opnieuw doen.

Je bent nu eigenlijk aan het werken met 2 back-up systemen door elkaar (Windows en EaseUS). Dit kan enkel voor verwarring zorgen.

Als je tevreden bent over EaseUS zou ik daarbij blijven en die Windows back-up niet meer gebruiken (Dus het configuratiescherm "sauvegarer et restaurer" niet meer gebruiken).

De automatische back-up's die in windows gepland staan elke maandag om 10.00 u kan je uitschakelen door in dat configuratiescherm links boven te klikken op 'Désactiver la planification'

En, je hebt toch een opstartschijf van Easeus gemaakt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Wat stelt U voor als realistisch?

In jouw geval:

- Sauvegarder je C: elke maand

- sauvegarder je E: ook elke maand,   maar vb na een vakantie (met veel nieuwe foto's): een extra sauvegarde als jij je foto's op je E plaatste

dit duurde enkele uren

Verwondert me wel - normaal zou een sauvegarde van een C een drie kwartiertjes (max een uur) moeten duren... (bij mij duurt het nog geen half uur, maar 'k heb wel een SSD-schijf)

Ik heb de andere sauvegarde (NIET DIE VAN HET SYSTEEM wINDOS 10) van deze morgen gewist

Goed !

1 uur geleden, nokiaprox zei:

Als je tevreden bent over EaseUS zou ik daarbij blijven en die Windows back-up niet meer gebruiken (Dus het configuratiescherm "sauvegarer et restaurer" niet meer gebruiken).

De automatische back-up's die in windows gepland staan elke maandag om 10.00 u kan je uitschakelen door in dat configuratiescherm links boven te klikken op 'Désactiver la planification'

Dit is een goede raad van Nokiaprox!

o ja: hier vind je nog een andere handleiding van EaseUS - die kan je ook eens doornemen. (ik plaats die nu pas omdat je nu al wat weg bent met het programma)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.