Ga naar inhoud

Hoe partitioneren in windows 10

JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Hallo Nokiaprox,

U zegt dat er in die 5 mappen documents niets is bijgekomen en tussen haakjes meldt U dat ze alleen leeg gemaakt werden.

Maar die zijn niet leeg gemaakt.  (Als ik ze leeg maak verdiwjnen die overal van mijn PC)

Die 5 mappen moeten nog verwijderd worden en ook de map documents met de punaise.

Maar Passer zegde mij dat U daar later op terug zal komen.

Ook de vraag om de Malwarbites gedetecteerde items te verwijderen zou U mij nog doorgeven. Ik heb nu alleen nog Malwarebites op mijn PC en alle Iobit prgramma's zijn verwijderd.  Bedankt voor die nuttige tip.

Er is geen haast bij hoor!

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Droske,

De emergency schijf Easus is aangemmakt met LINUX.  Maar als ik nadien die schijf open krijg ik volgend shotbeeld.

Daar staan 16 items ddie gereed zijn  om te kopieren op sccijf DVD RX/D.

Moet ik die ook op D zetten en hoe?

2de vraag hoe gebruik ik die schijf D om op bv een ander computer te zetten of eenvoudig weg terug op mijn laptop te zetten?

mvg

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean,

Die vijf mappen 'Documents' zijn 5 systeemmappen van Windows die bij jou, door een foutieve verplaatsing destijds, door elkaar zijn komen te staan.

We hebben al geprobeerd ze te hernoemen, verplaatsen, verbergen en verwijderen en dat gaat allemaal niet. Windows laat niet toe dat er veel gerommeld wordt met systeemmappen, dus zullen die altijd moeten blijven staan. Hetzelfde met die map met de 'punaise': Windows weet niet precies wát het moet losmaken, want alles staat door elkaar.

Die mappen zijn inderdaad niet helemaal leeg: de snelkoppelingen op je bureaublad staan daarin (eigenlijk in de map bb bureau.PNG ) en verder nog 2 bestanden die waarschijnlijk in bb downloads.PNG  stonden, en die je waarschijnlijk niet nodig hebt:

winzip195-64.msi is een installatiebestand van Winzip en heb je niet nodig.

SftTree_IX86_U_60.dll hoort bij Incredimail. Gebruik jij dat programma? Indien niet: zeker geen probleem, indien wel en het geeft geen foutmeldingen: ook geen probleem.

Omdat de vijf mappen met elkaar verweven zijn heb je de indruk dat alles vijfmaal op je PC staat, maar dat is niet zo.

Maar het belangrijkste: al je eigen bestanden (foto's, teksten,... ) zijn nu verplaatst naar E: (en geback-upt naar je externe F:, als ik goed mee gevolgd heb)

Voor Malwarebytes verwijs ik door naar Passer, hij  was daarmee bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean,

Weet, dat je D dus een cd/dvd-player is en dat Verkenner je de info geeft van een schijf die in je D steekt.

Je verkenner geeft de bestanden die op de cd/dvd staan die op dàt ogenblik in je player zit. Steek je een andere cd erin, dan geeft verkenner natuurlijk de fichiers die op diè cd staan. Je krijgt dus bij je D een beeld van wat er op DAT ogenblik in je cd-player steekt.

3 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Daar staan 16 items ddie gereed zijn  om te kopieren op sccijf DVD RX/D.

Dat zijn restanten van een vroegere brand-actie en die mogen gewoon gewist worden. (merk dat sommige nog van 24 sept en zelfs van 1 maart dateren)

En - zoals gezegd :-) - ga ik je wijzen hoe jij je systeem volledig vrij kan maken van malware als dit en je ander topic beëindigd zijn.

Ben je op zeker ogenblik met beiden klaar, geef dan een seintje, dan sluit ik ze en komen we aan ons laatste punt: mogelijk resterende malware verwijderen. - Goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Ik heb easeus nu op een externe schijf gezet.  De schijf die ik gebruikte was niet goed (nochtans een DVD-RW maar van Chinese makelij!!!

Gebruik altijd een gewone CD-R om een Emergency disk te branden met EaseUS Todo backup en niets anders.

Het is belangrijk dat die CD op goede werking getest wordt, maar ik denk dat dit je petje toch wel te boeven gaat. Laat je er bij helpen door iemand uit je vriendenkring die er verstand van heeft.

Tot slot is het belangrijk dat je weet hoe je die Emergency CD moet gebruiken om een opgeslagen back-up te kunnen terugzetten, zo niet heb je niets aan die CD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunt u mij nog even uitleggen hoe ik die Emergency Cd moet ge bruiken om een opgeslagen back up terug te kunnen zetten?

Graag ook antwoord op de vraag aan Droske over het maken van die emergency CD .  Moet dit met Linux gebeuren? En wat met de 16 dingen die niet op die emergency CD terecht komen Zie shot hoger in eenbericht aan U.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, JEANSPANJE zei:

Kunt u mij nog even uitleggen hoe ik die Emergency Cd moet ge bruiken om een opgeslagen back up terug te kunnen zetten?

Daarvoor moet je CD/DVD station als eerste opstartmedium ingesteld staan in de UEFI/BIOS. Van zodra je opstart met die CD in de lade, zal na enige tijd geduld EaseUS Todo backup geopend worden en kun je aan de slag.

Neem die handleiding nog eens door. Specifiek Een systeemback-up terug zetten.

Maar ook hiervoor geld het volgende...

2 uren geleden, droske zei:

Laat je er bij helpen door iemand uit je vriendenkring die er verstand van heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.