Ga naar inhoud

Hoe partitioneren in windows 10

JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Instellingen in de BIOS wijzigen vraagt kennis van zaken en er mag niets mis gaan. Het zou van mijn kant uit onverantwoord zijn moest ik een poging doen om je daarbij te helpen. Het loopt bijna zeker fout af zoals nu ook al zoveel fout is gegaan bij gewone behandelingen in Windows.

Je doet je uiterste best, en bent zeer leergierig, dat is een grote verdienste.:top: Niet iedereen pikt echter even makkelijk iets op. Een Franstalige Windows, een Vlaming die al een halve eeuw in Wallonië woont doch nu in Spanje verblijf en daar op geen hulp kan rekenen, het maakt het voor u en ons niet makkelijk op.

PS. Ik ben er zelf ook 69.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean,

Ingrijpen in de BIOS is zelfs voor ervaren gebruikers nooit zonder risico!

Maar misschien hoeft dit bij jou helemaal niet: ik vond dit op de Acer-website:

1. Mettre sous tension votre ordinateur. Lorsque le premier écran de logo apparaît, appuyer plusieurs fois la touche F12 pour accéder au menu de démarrage.
  2. Utilisez la touche directionnelle FLÈCHE HAUT ou BAS pour sélectionner le lecteur à partir duquel effectuer le chargement du système d’exploitation, et ensuite appuyez sur la touche ENTRÉE pour confirmer.

Dit schijnt niet te werken bij álle Acer-computers, maar misschien lukt het bij jouw model wel.

Dus bij het starten van je laptop tokkel je op F12. Met een beetje geluk krijg je dan een menu, waarin je met de pijltjes omhoog/omlaag je CD/dvd-lezer kan selecteren. Als er een CD geplaatst is, zal je computer van die CD starten i.p.v. van je harde schijf. Als de EaseUS CD geplaatst is, zal EaseUS dus opgestart worden.

Als het lukt om op die manier EaseUS te starten, mag je er van uit gaan dat die CD goed werkt. Je kan dan afsluiten en je PC op de normale manier terug opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, nokiaprox zei:

Maar misschien hoeft dit bij jou helemaal niet

Daar had ik weet van dat dit tot de mogelijkheid behoort. Maar dan moet Jean ook nog overweg kunnen met de procedure om een back-up terug te zetten. Stel dat daarbij de verkeerde partitie of schijf als doel wordt geselecteerd... Soms krijgen de schijven andere letters en dan is het niet voor iedereen zo gemakkelijk meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, JEANSPANJE zei:

Graag antwoord waar ik de handleiding van "Easeus tot back up" in het nederlands kan uitprinten

18 uren geleden, droske zei:

Neem die handleiding nog eens door. Specifiek Een systeemback-up terug zetten

Alleen staat daar wel niet bij hoe je moet tewerk gaan als je windows het niet meer doet - er staat alleen de handleiding voor het geval je nog in Windows kan,- dus wanneer je niet moet vertrekken van je opstartschijf...

Jean,

hou dus in de gaten dat we je alledrie al verwittigden voor het werken met de Bios. Als jij je Bios om zeep helpt, werkt je systeem gewoon NIET meer - en kan je dus zeker niet meer in je Windows. Ook met die opstart/herstelschijf kan je dan niet meer verder.

Een verwittigd man is er twee waard.

Je kan je systeem in twee gevallen gaan terugzetten:

a. je windows is beschadigd, maar je kan er nog wel in: dan ga je tewerk zoals beschreven in http://www.pc-helpforum.be/topic/61409-easeus-todo-backup-free-89-handleiding/#comment-482703

b. je Windows is zodanig beschadigd (kan door van alles gebeuren vb stroomuitval op een slecht moment) en je komt bij het opstarten NIET MEER in je windows: dan kan je alleen je systeem nog maar terugzetten door op te starten via die herstelcd. Mogelijk - herhaal : mogelijk is het met de methode die Nokiaprox vond niet nodig dat je dan in de bios veranderingen aanbrengt. Mogelijk werkt die truuk niet en moet je dan toch in de Bios.

Ik raad je dus af wat je daarstraks vertelde: " bovenstaande heb ik nog niet geprobeerd dit doei k deze avond want ik moet nu weg." - als ik je goed begrijp, wil je dit vanavond uitproberen - maar ik weet dus niet of je dan wel of niet in de bios terechtkomt. Test dit voorlopig dus NIET uit want eenmaal je ECHT in de bios zit, raak je er - als beginneling - soms niet uit (uit de bios raken) - en dan is 'afzetten van mijn computer' géén, herhaal: géén veilige oplossing.

Ik wil wel op zoek gaan hoe JOUW bios werkt - iedere bios is verschillend ! - en je dan een handleiding proberen te maken ervoor, maar daarvoor heb ik wel wat tijd nodig (opzoekwerk, ...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Passer,

Neen ik ga niet met die BIOS beginnen  Dit is te gecompliceerd.

Ik heb even die recuparatieschijf van windows bekeken en daarmeer kan ik niet heropstarten.  Wat is er fout en hoe moet ik daarmee windos 10 in geval van nood opstarten?

Zie in deze shot wat er op staat Ik denk dat ik een nieuwe schijf moet maken maar kun Je mij nog even zeggeen hoe dit moet?

een laatste punt nog  Die Malwarebite is na  dagen verlopen en dan kan ik alleen nog malware detecteren maar niet verwijderen   U zou mij nog uitleggen hoe dit moet na die  15 proefdagen.

Waarom krijg ik geen antwoord op mijn vraag waar ik de nederlandstalige handleiding vvan Easeus kan uitprinten?

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.