Ga naar inhoud

Hoe partitioneren in windows 10

JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

5 uren geleden, Passer zei:
Op 25-9-2016 om 18:58, droske zei:

Neem die handleiding nog eens door. Specifiek Een systeemback-up terug zetten

Alleen staat daar wel niet bij hoe je moet tewerk gaan als je windows het niet meer doet - er staat alleen de handleiding voor het geval je nog in Windows kan,- dus wanneer je niet moet vertrekken van je opstartschijf...

Ik heb geen screenshots bij de hand van de werking met de EaseUS Emergency disk, maar de handleiding van Clarkie volstaat wel hoor. Het komt in grote lijnen op hetzelfde neer.

Ik vrees echter dat de schijf die Jean gemaakt heeft niet zal werken. Ze was blijkbaar niet leeg toen die disk gebrand is.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, JEANSPANJE zei:

Ik heb even die recuparatieschijf van windows bekeken en daarmeer kan ik niet heropstarten.

Waaruit leidt je dat af Jean?

(want die schijf is dus wèl goed - 'k heb even vergeleken met mijn eigen schijven - 'k heb ze altijd in het dubbel voor-het-geval-dat)

=================================================

Wat je malware-onderzoek betreft:dit gaan we niet doen met Malwarebites, dus is het ook geen probleem als die naar de freeware overschakelt.

Maar goed: voor de rest is het toch bijna afgerond dus kan je er wel aan beginnen:

Open een nieuw topic in ons onderdeel  Malwarebestrijding

Maar vooraleer je dit doet, moet je eerst een logje (= een soort verslag) laten maken.

Hoe doe je dit?

Download icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows hebt.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

• Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de volgende video:

Maak dus eerst je logje en plaats het dan - in een nieuw topic in dat onderdeel dat ik boven aanwees - met de vraag om het te gaan ontleden.

Hiervan kent deze mus niets, maar het zullen wel anderen zijn die je vertellen wat je moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean:

21 uren geleden, Passer zei:

Open een nieuw topic in ons onderdeel  Malwarebestrijding

plaats je logje in dat nieuw topic met de vraag het te ontleden.

5 uren geleden, JEANSPANJE zei:

maar hoe moet ik dan bij een eventuele black out te werk gaan om mijn pc opnieuw op te starten?

zie http://www.pc-helpforum.be/topic/64228-hoe-partitioneren-in-windows-10/?do=findComment&comment=508062

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een volledige black out heb van mijn pc kan ik volgens u alleen opstarten via die herstel cd van windows 10 64 bits.

Maar hoe werkt dit dan precies als ik  de computer aanzet en het scherm blijft zwart.

Kunt u mij precies zeggen hoe ik dan moet te werk gaan (zonder die fameuze BIOS maar met mijn reserve CD )

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, JEANSPANJE zei:

Als ik een volledige black out heb van mijn pc

Gelukkig komt dit maar zelden voor Jean - en misschien maak je het gewoon nooit mee.

Zelf 'computer' ik al een kleine twintig jaar en ik maakte het nog maar één maal mee. Vermits de systemen tegenwordig véél meer aankunnen dan toen dit gebeurde, vermoed ik dat je er van gespaard gaat blijven.

Nu, je kan voor mijn part maar zeker spelen.

Alleen: ALS het zou gebeuren, moet je wel even in je Bios iets wijzigen, dit kan je in dat geval niet vermijden.

Ik denk - voor zover ik je thans wat leren kennen heb - dat je in zo'n geval best iemand opzoekt, hem je herstelcd geeft en ook je externe (waar je backup op staat) en hem vraagt het voor jou te doen. En ja, 'k weet dat je in Spanje zit, geen Spaans kent, niemand kent die computer kent, maar desnoods ga je dan naar een (Spaanse) computerzaak en dan moet je maar twéé woorden kennen: rescuedisk en backup - en met wat wijzen en gebaren zullen ze het wel snappen, ze kennen die Engelse termen ook wel)

(Dit dus voor het zeldzame geval dat dit zou gebeuren)

Wat denk je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.