Ga naar inhoud

Hoe partitioneren in windows 10

JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

(tussen haakjes: je bent al snel weg met het knippen van een deel van je venster - maakt het handiger èn duidelijker :)  :top:)

Ok, je merkt in je vorig plaatje dat Documents nu onder E:\Users\mes documents staat.

Ga nu bij de àndere 'documents' op dezelfde plaats eens kijken en vertel even of daar hetzelfde staat als hier (dus:  E:\Users\mes documents)

Doe dit dus voor de bovenste 'documents': die met die blauwe pijl, die met het blauwe schermpje, die met de muzieknoot en die met het plaatje (image)

Indien er bij een of meer iets ànders staat: vertel dan per geval wat er staat. (hopelijk staat bij die 4 overige net hetzelfde - spaart werk uit!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij alle 5 "documents" staat veral hetzelfde.

Ik heb volgende fout begaan.  (mea culpa, mea culpa,mea maxima culpa!!!!!!!!!!!!!!!)

Ik had eerst "mijn documenten" overgebracht naar E:\USERS\DOCUMENTS.

Later heb ik "bureaublad", "téléchargements" "muziek" en "images eveneens overgezet op E:\USERS\DOCUMENTS zodat ik nu 5 maal dezelfde documenten opgeslagen heb met de hiernevenvermelde rubrieken.

Vragen:

1.  Hoe kan ik de titels bureablad, téléchargements, music, en images opslaan in E:\USERS\met hier telkens de juiste naam.

2.  Hoe kan ik dan in die 5 rubrieken alleen de items hebben die ermee betrekking hebben? Want nu staat 5 maal hetzelfde.

Op verkenner van voorheen Capture.PNG.4c233f8e53b2a349dc79acf44e27a2e6.PNG

zie eerste shot staat alles nog goed

Op verkenner van nu (zie 2de shot) staat bovenaan "accès rapide" met documents, nouvelle mercedes, backup documenten E, documents, nocesd'or,video.

Op de eerste shot (waar wee opnieuw naartoe moeten denk ik) staat bovenaan "accès rapide" met bureau, téléchargements, documents, images, backup mijn documenten E

Hoe moet dit gebeuren?

Als dit gebeurt is kan ik bureau, téléchargements, documents, images, naar backup bestande E brengen maar onder hun respectievelijke titel E:\USERS\hier de titels zoals links aangegeven.  Ik moet deze operatieherhalen voor deze 4 onderwerpen afzonderlijk.

Dit had ik niet gedaan en alles is nu doorheen op Documents terecht gekomen.

Mijn excuses voordeze stomme zaak die ik gedaan heb.

Hoe kunnen we dit nu corrigeren?

mvg

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Ik had eerst "mijn documenten" overgebracht naar E:\USERS\DOCUMENTS.

Later heb ik "bureaublad", "téléchargements" "muziek" en "images eveneens overgezet op E:\USERS\DOCUMENTS zodat ik nu 5 maal dezelfde documenten opgeslagen heb met de

hiernevenvermelde rubrieken.

Het is ons nog niet helemaal duidelijk hoe de situatie op je computer is (en zolang we daar niet zeker van zijn, kunnen we je nog niet goed leiden)

a. Hoe komt die map Users op je E - maakte je die zelf aan? (want dat is een ongebruikelijke naam op een niet-systeemschijf) - of kopiëerde jij gewoon heel de usersmap van je C naar je E ?  (zo ja: dan zou ik graag weten dat je ze kopieerde en dat je ze niet verplaatste (dit kan haast niet, maar toch maar even controle)

Dus: als jij ze kopieerde: ga dan eens kijken of je die nu nog (met mappen en bestanden !) op je C terugvindt ?

b. Vorige donderdag om 20.26   vroeg ik je van je 'Ce PC' open te klappen en dan de E ook open te klappen, alleen: je opende daar die map Users - en eigenlijk wilde ik van de mappen en bestanden op je E-zelf zien.

Plaatje.jpg

Zie je in de balk bovenaan dat je Mijn documenten/users/documents open staan hebt?

Kan je een nieuw plaatje maken maar dus dan van de mappen die op je E staan (bovenaan in die balk moet dan gewoon Ce PC > backup mijn documenten staan.

(en: zou je de 'backup' uit de naam van de E niet verwijderen - er komt immers veel meer op je E staan dan alleen de backups ?)

(tussen haakjes: je bent al snel weg met het knippen van een deel van je venster - maakt het handiger èn duidelijker :)  :top:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb die E zelf aangemaakt omdat de D schijf voor een DVD/CD is aangeduid.  dus was die D niet meer beschikbaar en heb ik E gekozen.

U hebt voorgesteld om dit zo te laten.

Hierbij het gevraagde plaatje maar bovenaan staat alleen "ce Pc" backup  mijn documenten E"  Dus daar staat niet "users\documenten"

Hoe moet ik nu verder?

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, JEANSPANJE zei:

ik heb die E zelf aangemaakt omdat de D schijf voor een DVD/CD is aangeduid.  dus was die D niet meer beschikbaar en heb ik E gekozen.

U hebt voorgesteld om dit zo te laten.

Dit is ook in orde zo, ik had het daarstraks alleen over de 'naam' die jij (?) aan de E gegeven had, namelijk:  "Backup mijn documenten" (dus wat er vóór (E:) staat

Maar nu: uit je plaatje (dat je goed genomen hebt) blijkt dat je (mes) documents NIET rechtstreeks onder de E staat - en dat is eigenlijk niet zoals het hoort. We moeten dus tussen al die 'documents' op zoek gaan naar de hoofdmap (mes) documents. Als we diè gevonden hebben kunnen we verder.

Daarom graag een antwoord hierop:

4 uren geleden, Passer zei:

a. Hoe komt die map Users op je E - maakte je die zelf aan? (want dat is een ongebruikelijke naam op een niet-systeemschijf) - of kopiëerde jij gewoon heel de usersmap van je C naar je E ?  (zo ja: dan zou ik graag weten dat je ze kopieerde en dat je ze niet verplaatste (dit kan haast niet, maar toch maar even controle)

Dus: als jij ze kopieerde: ga dan eens kijken of je die nu nog (met mappen en bestanden !) op je C terugvindt

'k zal mijn vragen even opsplitsen:

1. Kopieerde / verplaatste jij die map Users zèlf?

2. Ga naar die Users-map op je C en kijk of daarin ook nog een map (mes) documents staat  EN of de submappen bestanden bevatten ofwel leeg zijn.

Wat die Acces Rapide betreft: dat is eigenlijk géén map: dit is gewoon een lijst van mappen en bestanden die je onlangs gebruikte / die je dikwijls gebruikt. Het kan dus rustig zijn dat je 'Acces Rapide' van vandaag helemaal verschilt met die van vorige week en van volgende week.

Het is dus eigenlijk een verzameling van snelkoppelingen ( raccourcis ?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean,

We zullen proberen je te helpen om de bestanden op je PC weer georganiseerd te krijgen.
Om dit efficient en veilig te doen hebben we wat meer informatie nodig over wát er op de PC staat en vooral wáár.

Wil je daarom volgend stappenplan eens uitvoeren:

(Je hoeft hier nog niets te kopiëren of verplaatsen)

1 Open verkenner (Explorateur de fichiers)
2 Ga in de linkerkolom naar Ce PC en klik op het pijltje > vóór Ce PC (zie afbeelding). Er verschijnt dan een lijst onder Ce PC.

Plaatje_jpg_67f0c0ecfa87a15b612e948822e46e82.jpg

3 Zoek in die lijst Acer en klik op het pijltje vóór Acer (C:)
4 Klik op het pijltje vóór Utilisateurs
5 Klik op het pijltje vóór jg. Je ziet nu (als het goed is) al je persoonlijke mappen die nog op je C:(Acer) staan.
5b Als daar de map Images tussen staat, mag je ook klikken op het pijltje vóór die map.
6 Klik op het pijltje vóór BACKUP VAN MIJN DOCUMENTEN (E:)
7 klik daaronder op het pijltje vóór Utilisateurs (of Users)

7b Als daar 'Documents' en 'Mes documents' tevoorschijn komen klik je ook op de pijltjes vóór die mappen

Dus telkens klikken op de pijltjes en NIET op de namen van de mappen zelf!

Als dit allemaal gelukt is, zou je iets moeten zien staan zoals dit:

Verkennerboom.PNG

Plaats daarvan eens een screenshot.

Van daaruit kunnen we de beste strategie bepalen om alles terug in orde te krijgen.

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb heel precies gedaan wat Je voorgesteld hebt maar als ik op het pijltje voor jg klik zie ik de map IMAGES NIET.

Hierbij een shot ervan.

Hierbij een shot van mijn opengeklapte "BACKUP VAN MIJN DOUCMENTEN E" met daarin inderdaad  DOCUMENTS en die is ook opengeklapt.

Hiermee kunt U mij verder adviseren hoop ik.

Capture.PNG

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, JEANSPANJE zei:

Ik merk nu dat ik in Verkenner 2 maal de map "BACKUP MIJN DOCUMENTEN" heb staan.

1.  Bovenaan in ACCES RAPIDE maar zonder pijltje ervoor

2. en ook in CE PC onder ACER en lecteur DVD RW (D).

Is dit normaal?

lees eens:

4 uren geleden, Passer zei:

Wat die Acces Rapide betreft: dat is eigenlijk géén map: dit is gewoon een lijst van mappen en bestanden die je onlangs gebruikte / die je dikwijls gebruikt. Het kan dus rustig zijn dat je 'Acces Rapide' van vandaag helemaal verschilt met die van vorige week en van volgende week.

Het is dus eigenlijk een verzameling van snelkoppelingen (racourcis?)

(en 'k heb net fout op knopjes 'vind ik leuk' geklikt - moest quote hebben... :blush: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.