Ga naar inhoud

Hoe partitioneren in windows 10

JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Je hebt die 2 screenshots perfect uitgevoerd. Da's precies wat ik wou zien. Er zijn dus uit je gebuikersprofiel 5 mappen verplaatst (allemaal naar Documents op de E:-schijf). Dat proberen we recht te trekken.

Eerst een ander vraagje.

Capture_thumb_PNG_d220b8ceaeac93eb6264b04cc7145872.png

In dit screenshot heb je onder Ce PC  vijfmaal Documents staan, met verschillende icoontjes. Als je op die mappen Documents klikt, wat zie je dan aan de rechterkant? Staat daar niets, of 5 keer dezelfde bestanden of verschillende zaken. Laat dat eens weten.

We gaan die mappen toch terug de juiste namen geven en ze dan proberen te verplaatsen naar je E:-schijf, maar ik ben nieuwsgierig om te weten wat er in staat.

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Passer,

Zondag morgen maar we gaan gewoon door zie ik.  Fijn zo!

Ik heb onder C 5 maal Documents geopend en 1 na 1 en 5 maal (op de 5 verschillende Documents icoon) staan overal DEZELFDE gebruikersprofielmappen DOOR ELKAAR GEMENGD vermeld.

Met DOOR ELKAAR GEMENGD bedoel ik dat er niet eerst mijn BUREUmappen staan (icoon met blauw scherm) , vervolgens DOCUMENTS MAPPEN (icoon met briefje en tekst erop), vervolgens IMAGES (icoon met een foto erin) vervolgens MUSIQUE (icoon met een blauwe muzieknoot erin) vervolgens TELECHARGEMENTS (icoon met een blauwe pijl naar beneden gericht erin) en ten slotte VIDEOS (icoon met een filmpje erin).

Dit zijn in totaal 6 ( in plaats van 5) HOOFDMAPPEN die ik vroeger had.

De eerste 5 HOOFMAPPEN bevatten allemaal hetzelfde.

De map VIDEOS alleen bevat slechts 3 items.  Zie screenshot hieronder.

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een belangrijke informatie is dat op de 5 mappen DOCUMENTS de mappen door elkaar gemengd staan maar bij de 5 DOCUMENTS icoontjes is de volgorde van de door elkaar gemengde inhoud WEL PRECIES DEZELFDE VOLGORDE.

Die 5 DOCUMENTS geven dus precies allemaal hetzelfde weer en ook in dezelfde volgorde.

Zoals U voorstelt gaan we nu die 5 DOCUMENTS mappen terug de juiste naam geven en ze dan proberen te verplaatsen naar schijf .

Wat moet er gebeuren met map  6 VIDEOS??

Ik wacht op Uw instructies hiervoor.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Mag dan al zondag zijn, we doen verder op een rustig tempo.

Dan gaan we nu eerst proberen de namen van de mappen in orde te krijgen.

Ga naar verkenner en klik in de linkerkolom (onder Ce PC) met de rechtermuistoets op de map met het blauwe pijltje bb downloads.PNG 
Je krijgt dan een menu: hernoemen.png

Klik op 'Renommer' en typ de naam Téléchargements gevolgd door Enter. De naam is nu gewijzigd.

Klik nu met de rechtermuisknop op de map met het blauwe rechthoekje bb bureau.PNG , kies 'Renommer' en typ Bureau gevolgd door Enter.

Klik  met de rechtermuistoets op de map met de muzieknoot bb musique.PNG , kies 'Renommer' en typ Musique gevolgd door Enter.

Klik tenslotte  met de rechtermuistoets op de map met de foto bb images.PNG , kies 'Renommer' en typ Images gevolgd door Enter.

De vijfde map Documents met het blad papier laat je zo, die heeft de juiste naam.

De map Vidéos mag ook zo blijven, de naam is juist en ze staat nog op de oorspronkelijke plaats.

Als dit alles goed gelukt is heb je dus nu de mappen

Bureau

Documents

Images

Musique

Téléchargements

Vidéos

Laat het weten als dit allemaal gelukt is, daarna proberen we een eerste map te verplaatsen.

Is er iets niet duidelijk, vraag het maar.

Nokiaprox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Nokiapress,

Ik heb precies gedaan wat Je vraagt maa als ik met de rechtermuistoets op documents klik verschijnt het volgende beeld waarin RENOMMER niet voorkomt.

Ik heb als test even geprobeerd dit "documents " op het bureaublad te plaatsen en dan rechtermuistoets ingedrukt en daar kan ik wel renommer intikken maar ik heb dit NIET gedaan omdt dit niet Uw instructie is.

Hoe krijg ik RENOMMER te zien als ik op DOCUMENTS KLIK?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het volgende beeld waarnaar ik verwijs kan ik niet screenshotten maar hier volgt de inhoud ervan:

"ouvrir

ouvrir dans une nouvelle fenêtre

épingler dans accès rapide

numériser avec Windows defender

partager avec

restaurer les versions précédentes

Mes documents scannen (met anti-virus)

Inclure dans la bibliothèque

épingler à l'écran de démarrage

envoyer vers

copier

créer un raccourci

propriétés"

Dus geen enkel spoor van RENOMMER.

Hoe moet dit gebeuren dan?

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed Jean, dat dit is omdat Nokiaprox zelf nog met een vroegere windowsversie zit (waar dit wellicht anders is)

Maar doe dit eerst even:

1. klik in de linkerkolom onder Ce PC met de rechtermuisknop op de Documents met het blauwe pijltje.

2. je krijgt dan een scherm met wat jij beschrijft - onderaan staat dus Propriétés - klik daarop

3. klik bovenaan op Emplacement

4. (nièts veranderen voorlopig !) Staat daar iets dat begint met een C of met een E ?      (eventueel kopieer je het regeltje en zet het hier)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean,

We gaan eens iets uitproberen.

Ga naar het scherm waarvan je zojuist een screenshot plaatste, dus

Klik met rechts op  bb downloads.PNG 

Klik in het menu op Propriétes

En ga naar het tabblad Emplacement.

Mocht je bij het volgende een waarschuwing of foutmelding krijgen van Windows, maak daar dan een screenshotje van en plaats het in je volgende reactie.

Klik in dat scherm op de linkerknop 'Valeurs par défaut'

Als dat uitgevoerd wordt, ga dan in verkenner naar je gebruikersmap jg en kijk of daar een map Téléchargements of Documents is bijgekomen.

Plaats eventueel ook een screenshotje van die uitgevouwen map jg.

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.