Ga naar inhoud

Verschil grootte kolommen(pixels) tussen documenten

pterbel

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb -zoals zovele- een vraag.

We krijgen allemaal wel is een document (voor het werk, school, ...) van iemand toegestuurd in excel.
Maar nu wou ik iemand zijn document opnieuw maken mits wat aanpassing zodat ik het voor mij kan gebruiken.
Toen veel mij op dat het origineel document de pixelverhouding anders ligt dan de mijne. Kan dit?

Origineel:  8,43 cm = 64 pixels

mijn excel: 8,38 cm= 72 pixels

als ik alle hoeveelheid pixels neem van het origineel document, en mijn kolommen op dezelfde breedte zet.

Dan geraakt mijn document (met de zelfde marges) niet op het zelfde blad papier.

Wat is hier aan de hand? en belangrijker: hoe los ik het op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een oorzaak kan zijn dat in het origineel verschillende lettertypes worden gebruikt en in jouw document hetzelfde. Celbreedte en -hoogte zijn in Excel afhankelijk van het gekozen lettertype. En verder kan het soort printer dat je gebruikt een rol spelen: wat met de ene printer wel op 1 vel wordt afgedrukt, lukt met een andere printer (net) niet. Op mijn printer wordt overigens van beide bestanden het eerste blad afgedrukt op 1 pagina.

Mogelijkheden voor oplossing van je probleem:

- in Excel bij de "Pagina-instelling" (tab "Pagina") aanduiden: "Aanpassen aan 1 bij 1 pagina's".

- voor de printer instellen dat het blad passend gemaakt moet worden voor 1 pagina (verschilt per printer, loop de instellingen van de printer langs).

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.