Ga naar inhoud

windows 10 niet meer op te starten na fout met partiti s maken

chrisv

Aanbevolen berichten

hallo,

Ik ben vrees ik wat te enthousiast bezig geweest met het samenvoegen en verwijderen van (kleine) partities. Nu kan ik mijn laptop ni opstarten watik ook probeer. Ik eerste ecevmvcccccccccccccbcccccvcnccccccnccccmcccccccb cb cccccccnmnnvccccccc.cccccccccx nf ,,,,,,,,,mnnnnn

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mijn toetsenbord bleef hangen, vandaar de  wartaal!!

Wat ik heb gedaan is het volgende: Ik heb in mijn laptop een partitie bijgemaakt, een andere verkleind en weer een andere groter gemaakt. Tot zover werkte alles prima. Vervolgens stonden er nog een aantal kleine, lege (?) partities van minder dan 1GB op mijn laptop, deze heb ik samengevoegd tot één wat grotere partitie en tenslotte deze partitie samengevoegd met mijn C (boot)-schijf. Vanaf dat moment ging het mis. Ik kan op geen enkele manier mijn laptop nog opstarten.

Het eerste wat ik geprobeerd heb is het terugzetten van de systeempartitie met 'Redo, Backup & Restore', wat normaal altijd goed werkt. Nu niet. Na opstarten kwam ik weer in het boot scherm (ik weet hoe ik die aan moet passen voor dit programma). Vervolgens heb het herstelstation (USB), die ik enige tijd geleden heb aangemaakt, geprobeerd. Na runnen kwam er op het scherm de melding dat de bootmgr corrupt was!. Tenslotte geporbeerd iets te doen met het programma Kickstart van Hitman Pro, ik kwam wel in hun scherm met 3 keuze mogelijkheden, maar geen van drieën deed iets.

Wie kan mij helpen?

Alvast dank, chrisv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht nog andere meningen af, maar voor zover ik het zie: gewoon een format van je schijf en een systeembackup terugzetten - 'k hoop dat je er een hebt (en dat die niet op dezelfde schijf staat) en dat je ook een rescuedisk aangemaakt had.

Indien dit om een of andere reden niet zou lukken: met media creation tool een bootable usb maken, de laatste build van de 10 erop en opnieuw installeren - een key invoeren hoef je iet meer in dit geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er op dat je enkele zogenaamde onzichtbare (zonder schijfletter), maar voor je systeem belangrijke partities geliquideerd hebt door ze met andere samen te voegen. Dat is fataal voor je Windows.

Hopelijk heb je ooit op zijn minst een systeembackup gemaakt en best ook nog een volledige schijfbackup. Vooral deze laatste zou van goud waarde zijn om terug te zetten. Een systeembackup zet je ook al voor een groot stuk terug op de rails.

Merkcomputers beschikken ook over een RECOVERY partitie die al dan niet onzichtbaar is maar die je in staat stelt je computer naar fabrieksinstelling te herstellen. Dat is dan een alternatief voor een systeembackup met dit verschil dat je helemaal naar fabrieksinstelling terugkeert en dus niet alleen al je data moet terug zetten maar ook Windows helemaal moet bijwerken(updaten) en al je favoriete programma's en instellingen opnieuw moet installeren en instellen.

Indien je niet over een recente backup van je data beschikt dan raad ik je aan daar eerst werk van te maken door je interne harde schijf aan de hand van een usb to sata adapter aan een andere computer aan te sluiten. Zo kun je je data benaderen en backuppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had inderdaad een systeembackup (alleen bootschijf) gemaakt met Redo, Backup & Recovery (os onafhankelijk) en teruggezet. In het verleden  heeft dit altijd gewerkt. Doe dit meermaals per jaar. Maar in dit geval kom ik na opstart toch weer in een setup menu terecht waarmee ik niet verder kan. Ik weet hoe ik normaal mijn bootmenu moet aanpassen om weer normaal op te kunnen starten. Helaas werkt dat nu niet.

Ook een media creation tool gemaakt, kom hierin wel tot het menu 'probleem oplossing' maar verder komt het niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je windows op een lege schijf installeert worden er twee partities aangemaakt: een systeempartitie c: en een kleine, doorgaans verborgen partitie 'door systeem gereserveerd'. deze laatste is waarschijnlijk verdwenen door je acties, en dan kan de teruggezette systeempartitie dus niet werken.

ik zou doen: start systeem op met een windows installatiedisk, maak zodra je in dat scherm komt een nieuwe systeempartitie aan (waarbij dus automatische die kleine extra partitie wordt aangemaakt. vervolgens install afbreken en proberen je systeembackup terugzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel kan ik inloggen via een usb met 'media creation tool' (bios aanpassen),  maar met opnieuw opstarten via de windows boot manager (dus normaal opstarten, nadat de bios weer is teruggezet), kom ik niet verder.

Vraag: Hoe maak ik een systeempartitie aan, want als ik naar schijfbeheer ga, kan ik alleen maar een 'eenvoudig volume' aanmaken. Moet ik dan eerst de (oude) C: partitie (boot) verwijderen?

Vraag: Als ik de systeembackup terugzet heb ik maar één keuze, nl de hele (ongedeelde) schijf. Dan wordt de backup automatisch op de boot gezet?!?! Hoe pak ik dat aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, chrisv zei:

Vraag: Als ik de systeembackup terugzet heb ik maar één keuze, nl de hele (ongedeelde) schijf. Dan wordt de backup automatisch op de boot gezet?!?! Hoe pak ik dat aan?

Dat hangt er van af wat voor een backup het precies is. Heb je die ooit met Windows backup gemaakt en zo ja hoe? Of heb je die met een extern programma gemaakt en gaat het dan effectief om een systeem backup of een volledige schijf backup?

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK.

Normaal worden door het programma (Redo) automatisch als doel de partities geselecteerd die in je systeembackup zijn opgenomen. Ik vermoed echter dat je minstens één van die partities verwijderd hebt en dat Redo daarom je volledige schijf aanwijst zodat die partities opnieuw aangemaakt worden. Ik ken Redo echter niet en kan je geen garantie geven dat het zo zal verlopen. Ik werk met andere programma's.

Je beschikt toch over een backup van je data hé?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.