Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemiddag,

Na de laatste update van Windows 10 zijn mijn eerder aangemaakte herstelpunten (ik denk dat het er 2 of 3 waren) verdwenen. 

Kunt u mij zeggen òf, en zo ja, hoe ik die terug kan krijgen? 

Ik heb nu alleen de datum van de update er staan, dus kan geen herstelpunt maken.

Geplaatst:

Ja, da's het mooie van Windows: bij de laatste update werd systeemherstel gewoon uitgeschakeld, herstelpunten zijn ribbedebie.

Schakel het terug in : links klikken op windowsknop > typ: Herstel en je krijgt de optie Een herstelpunt maken.

Klik daar op je systeemschijf (normaal de C) en kies voor Configureren.

In het venster dat je dan krijgt bovenaan Systeemherstel inschakelen en al maar dadelijk een herstelpunt aanmaken...

Geplaatst:

Het gaat hier om de anniversary update en daarvan is bekend dat daarbij de bestaande systeemherstelpunten worden verwijderd, wat logisch is. Het is echter niet logisch dat Microsoft systeemherstel niet terug inschakelt en een nieuw herstelpunt aanmaakt.

Geplaatst:
5 uren geleden, Ineke zei:

Dus begrijp ik het goed dat ik de herstelpunten, gemaakt voor de laatste update, niet meer terug kan halen?

Rechtstreeks vanuit de huidige situatie kan dat inderdaad niet meer.  Ik denk dat Microsoft bij die anniversary update er bewust voor gekozen heeft om die te verwijderen om zo te vermijden dat gebruikers zouden terugkeren naar een punt van vóór die grote update en dat deze daardoor ongedaan gemaakt wordt. En dat laatste is dan weer niet altijd de bedoeling van de gebruiker.

Toch kun je nog gedurende 10 dagen na die update, indien echt wenselijk, deze ongedaan maken als volgt:

• Type in het zoekvenster herstel en klik op Herstelopties
  • Klik nu op Teruggaan naar eerdere versie. Laat Windows nu deze procedure volledig, zonder onderbreking, afhandelen.

Ik kan het je niet garanderen, maar normaal gezien zou je nu ook je eerdere systeemherstelpunten moeten terug hebben.

Geplaatst:

Die weg kan geprobeerd worden, maar waar kom je dan? TS kan dan aan de herstelpunten maar is er niets meer mee tenzij de AU niet meer binnengehaald wordt... maar dat is ook niet aangeraden...

Geplaatst:

Dat is zo, vandaar dat ik schreef 'Indien echt wenselijk'.

Echt wenselijk zou het kunnen zijn wanneer je vlak voor de anniversary update een probleem had dat je via systeemherstel had willen oplossen maar dat je daarbij in snelheid door Microsoft bent genomen.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.