Ga naar inhoud

pc start niet meer op,grafische kaart kapot?


sonja1

Aanbevolen berichten

Hallo,

Gisteren viel na ongeveer een kwartiertje mijn pc uit.

Ik kijk vanbinnen en zie dat de propeller van de fan van de grafische kaart er uit hangt.

Er was veel warmte en ik rook ook iets van precies verbrande plastiek.

Heb de propeller er terug ingeduwd.

De pc start nu niet meer op,maar als ik de fiche uit de grafische kaart trek,start de pc op,althans dat denk ik toch,

heb geen beeld,maar alle fans beginnen te draaien,ook die van de grafische kaart.Kan dat?

Zou het de grafische kaart zijn die stuk is,of toch iets anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat fannetje hoort te draaien zodra je de pc aanzet, die wordt gewoon aangestuurd 'doordat er stroom op wordt gezet'.

dat ie draait zegt dus helemaal niks over of de videokaart zelf nog werkt.

het lijkt erop dat de chip op de kaart is doorgebrand door gebrek aan koeling.

kan je checken door een andere kaart in te steken cq deze kaart in een andere pc te steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik de pc opzet gebeurt er niets , het is enkel als ik de kabel waar op staat P4 en die van de kaart naar de voeding loopt verwijder,alle fans beginnen te draaien.

Heb niet de mogelijkheid om in andere pc te testen.

Welke kaart kan ik er ter vervanging insteken , niet te duur is al een oude pc , gewoon pc gebruik en zylom spelletjes.

Wat er nu inzit is een 9800 gt  1 gb ddr hdcp/hdmi met een pci express 2.0x16

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijvoorbeeld DEZE .   Let wel: Ze neem de ruimte van twee slots in beslag omwille het ruime koelelement. Het is namelijk een 'silent' type. Dus zonder ventilator. Voordeel is dat er ook geen ventilator kan kapot gaan. Wel moet de kast goed geventileerd zijn.

Of DEZE. Is ook een 'silent'. Deze beslaat slechts de ruimte van 1 slot

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.