Ga naar inhoud

Trage laptop, blokkeerd en valt soms vanzelf uit


borgoli

Aanbevolen berichten

Mijn dochter haar laptop  ASUS X54C-SO295V-BE-2nd (€529): 15.6", i3 processor, 4GB RAM, 500GB HDD en W7 Home Premium 64-bit werkt zeer traag, blokkeerd soms dat ze niet meer kan doen en schakeld soms automatisch uit.

Laptop is nu reeds 4 jaar oud, batterij is rap leeg.

Wat is het beste dat we kunnen doen om deze laptop terug op te lappen?

Volledig wissen en windows er terug op plaatsen?

Graag jullie meningen.

Nieuwe laptop kopen zit er momenteel niet in voor haar.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dit kan aan allerlei dingen liggen: temperaturen lopen te hoog op, spy- of malware, ....   - ook vraag ik me af of het niet aan die batterij ligt?

 

Maar goed: laten we eerst het meest voorkomende aanpakken: spy- en/of malware.

 

Voer daarom onderstaande dingen uit en plaats je logje - goed?

 

 

Download icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows hebt.

 

 

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

 

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

Bekijk ook de volgende video:

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Download Zoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie).

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
emptyclsid;
C:\Program Files (x86)\AVG Web TuneUp;fs
C:\Program Files (x86)\Common Files\AVG Secure Search;fs
C:\Program Files\AVG Web TuneUp;fs
C:\ProgramData\AVG Web TuneUp;fs
C:\WINDOWS\tasks\0316tbUpdateInfo.job;f
C:\ProgramData\Avg_Update_0316tb;fs
{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233};c
{F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1};c
0117051472395498mcinstcleanup;s
vToolbarUpdater40.3.4;s
WtuSystemSupport;s
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}];r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"vProt"=-;r64
avg;z
installedprogs;
standardsearch;
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\Program Files\Common Files\AVG Secure Search;fs
C:\Program Files\Common Files\AV\AVG AntiVirus Free Edition 2014;fs
C:\Program Files (x86)\AVG;fs
C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2013;fs
C:\ProgramData\AVG2014;fs
C:\ProgramData\AVG2014\$AVG;fs
C:\Users\All Users\AVG2014;fs
C:\Users\All Users\AVG2014\$AVG;fs
C:\Users\HANNAH\AppData\Local\Avg;fs
C:\Users\HANNAH\AppData\Local\Packages\windows_ie_ac_001\AC\AVG Web TuneUp;fs
C:\Windows.old\Windows\Temp\avgdiag2;fs
C:\Windows.old\Windows\Temp\avgtbcleaner;fs
C:\Windows.old\Windows\Temp\avg_a03624;fs
C:\Windows.old\Windows\Temp\avg_a04680;fs
C:\Windows.old\Windows\Temp\avg_a10940;fs
C:\Windows.old\Windows\Temp\avg_a21080;fs
C:\Windows.old\Windows\Temp\avg_a22468;fs
C:\Windows.old\Windows\Temp\avg_a24536;fs
C:\Windows.old\Windows\Temp\avg_a24840;fs
C:\Windows.old\Windows\Temp\avg_a24928;fs
C:\Windows.old\Windows\Temp\avg_a27356;fs
C:\Windows.old\Windows\Temp\avg_a27756;fs
C:\Windows.old\Windows\Temp\avg_a29460;fs
C:\Windows.old\Windows\Temp\avg_a30540;fs
C:\Windows.old\Windows\Temp\avg_a32300;fs
C:\Windows.old\Windows\Temp\avg_a48716;fs
C:\Windows.old\Windows\Temp\avg_a52868;fs
C:\Windows.old\Windows\Temp\avg_a54224;fs
C:\Windows.old\Windows\Temp\avg_a54324;fs
C:\Windows.old\Windows\Temp\avg_a73076;fs
C:\Windows.old\Windows\Temp\avg_a82092;fs
C:\Users\HANNAH\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\chfdnecihphmhljaaejmgoiahnihplgn;fs
C:\Users\HANNAH\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\https_isearch.avg.com_0.localstorage;f
C:\Users\HANNAH\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\https_isearch.avg.com_0.localstorage-journal;f
C:\Users\HANNAH\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\http_free.avg.com_0.localstorage;f
C:\Users\HANNAH\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\http_free.avg.com_0.localstorage-journal;f
C:\Users\HANNAH\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\http_isearch.avg.com_0.localstorage;f
C:\Users\HANNAH\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\http_isearch.avg.com_0.localstorage-journal;f
C:\Users\HANNAH\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\http_www.avg.com_0.localstorage;f
C:\Users\HANNAH\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\http_www.avg.com_0.localstorage-journal;f
C:\Users\HANNAH\AppData\Local\MFAData\logs\avguiru.log;f
C:\Users\HANNAH\AppData\LocalLow\Microsoft\Internet Explorer\DOMStore\7W8L2CXH\free.avg[1].xml;f
C:\Users\HANNAH\AppData\LocalLow\Microsoft\Internet Explorer\DOMStore\7W8L2CXH\mysearch.avg[1].xml;f
C:\Users\HANNAH\AppData\LocalLow\Microsoft\Internet Explorer\DOMStore\W2DKZ7XP\isearch.avg[1].xml;f
C:\Windows\Prefetch\AVG-SECURE-SEARCH-INSTALLER.E-9FD7A96B.pf;f
chfdnecihphmhljaaejmgoiahnihplgn;chr
bmkckgpgekmanipelfidlhmkfcjicion;chr
{B658800C-F66E-4EF3-AB85-6C0C227862A9};a
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{B658800C-F66E-4EF3-AB85-6C0C227862A9}\InprocServer32];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{B658800C-F66E-4EF3-AB85-6C0C227862A9}\ProgID];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{B658800C-F66E-4EF3-AB85-6C0C227862A9}\Programmable];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{B658800C-F66E-4EF3-AB85-6C0C227862A9}\TypeLib];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{B658800C-F66E-4EF3-AB85-6C0C227862A9}\VersionIndependentProgID];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{B658800C-F66E-4EF3-AB85-6C0C227862A9}];r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\PROTOCOLS\Handler\viprotocol];r
"CLSID"=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\ViProtocol.ViProtocolOLE\CLSID];r
@=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\ViProtocol.ViProtocolOLE.1\CLSID];r
@=-;r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\WOW6432Node\CLSID\{B658800C-F66E-4EF3-AB85-6C0C227862A9}\InprocServer32];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\WOW6432Node\CLSID\{B658800C-F66E-4EF3-AB85-6C0C227862A9}\ProgID];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\WOW6432Node\CLSID\{B658800C-F66E-4EF3-AB85-6C0C227862A9}\Programmable];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\WOW6432Node\CLSID\{B658800C-F66E-4EF3-AB85-6C0C227862A9}\TypeLib];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\WOW6432Node\CLSID\{B658800C-F66E-4EF3-AB85-6C0C227862A9}\VersionIndependentProgID];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\WOW6432Node\CLSID\{B658800C-F66E-4EF3-AB85-6C0C227862A9}];r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\WOW6432Node\PROTOCOLS\Handler\viprotocol];r64
"CLSID"=-;r64
{F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1};a
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\PROTOCOLS\Handler\linkscanner];r
"CLSID"=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\WOW6432Node\PROTOCOLS\Handler\linkscanner];r64
"CLSID"=-;r64
{F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1};c
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.