Ga naar inhoud

Laptop werk traag, hoog gebruik fysiek geheugen


Aanbevolen berichten

Sinds kort werkt mijn laptop zeer traag. Ik merk dat het fysiek geheugen gebruik zeer hoog ligt.

Ik heb eigenlijk steeds een anti virus draaien (AVG). Na de problemen heb ik ook CCleaner eens laten lopen, met slecht beperkt resultaat. Het lijkt iets beter, maar alles werkt nog steeds zeer traag. Ik heb alvast een log toegevoegd in de hoop dat dit iets meer informatie geeft. Alvast bedankt voor de hulp!

log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

aangepast door abbs
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, alvast heel erg bedankt om hiervoor de tijd te nemen!

Beide logs zitten in bijlage. Ik moet wel zeggen dat vandaag alles veel vlotter lijkt te werken. Hoewel er nog steeds 3gb werkgeheugen in beslag wordt genomen, is dit al een heel verschil met de 6gb van de afgelopen 2 dagen. Al snap ik wel niet hoe er al 3gb gebruikt kan worden als enkel deze website open staat :s

 

FRST.txt

Addition.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

 

1. Zorg dat je Farbar Recovery Scan Tool  vanuit de download map naar je bureaublad plaatst (dit is zeer belangrijk!)

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
Open Kladblok. Klik op Start > Alle Programma's > Bureau-Accessoires > Kladblok.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"

start
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
Task: {11D92706-6AA6-4444-97E8-2884A1830981} - System32\Tasks\Scheduled Update for Ask Toolbar => C:\Program Files (x86)\Ask.com\UpdateTask.exe [2013-03-31] () <==== AANDACHT
Task: {509FF43B-81FC-49DD-9B23-3ACB6FEFEC94} - System32\Tasks\ASP => C:\Program Files (x86)\RCP\systweakasp.exe
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Reprise:wupeogjxldtlfudivq`qsp`27hfm [0]
HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
HKLM-x32\...\Run: [ApnUpdater] => C:\Program Files (x86)\Ask.com\Updater\Updater.exe [1646216 2013-03-31] (Ask)
URLSearchHook: HKLM-x32 - uTorrentBar_NL Toolbar - {87775fdb-6972-41f9-ae51-8326e38cb206} - C:\Program Files (x86)\uTorrentBar_NL\prxtbuTor.dll (Conduit Ltd.)
URLSearchHook: HKU\S-1-5-21-1633088657-3505924232-3923613708-1000 - UrlSearchHook Class - {00000000-6E41-4FD3-8538-502F5495E5FC} - C:\Program Files (x86)\Ask.com\GenericAskToolbar.dll (Ask)
URLSearchHook: HKU\S-1-5-21-1633088657-3505924232-3923613708-1000 - uTorrentBar_NL Toolbar - {87775fdb-6972-41f9-ae51-8326e38cb206} - C:\Program Files (x86)\uTorrentBar_NL\prxtbuTor.dll (Conduit Ltd.)
SearchScopes: HKLM-x32 -> {afdbddaa-5d3f-42ee-b79c-185a7020515b} URL = hxxp://search.conduit.com/ResultsExt.aspx?q={searchTerms}&SearchSource=4&ctid=CT2865317
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-1633088657-3505924232-3923613708-1000 -> {880563C4-5CF3-47CD-87C1-C2D7F0F4A84D} URL = hxxp://websearch.ask.com/redirect?client=ie&tb=ORJ&o=&src=kw&q={searchTerms}&locale=&apn_ptnrs=U3&apn_dtid=OSJ000YYBE&apn_uid=AA42E5D3-4BD8-47F9-9F60-D377A2052E29&apn_sauid=8C364811-AE33-4821-A165-2811544EF3E0
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-1633088657-3505924232-3923613708-1000 -> {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} URL = hxxps://mysearch.avg.com/search?cid={3D15D6CE-384D-4733-A389-B73298C5B97C}&mid=c7cf5a92cf9e47d0a4bd7b1733d6cc37-b38e0d7dd06b79d801f07eb8b8f4d645515ba901&lang=nl&ds=AVG&coid=avgtbavg&cmpid=0915tb&pr=fr&d=2014-11-10 21:03:26&v=4.1.6.294&pid=wtu&sg=&sap=dsp&q={searchTerms}
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-1633088657-3505924232-3923613708-1000 -> {afdbddaa-5d3f-42ee-b79c-185a7020515b} URL = hxxp://search.conduit.com/ResultsExt.aspx?q={searchTerms}&SearchSource=4&ctid=CT2865317
BHO-x32: uTorrentBar_NL Toolbar -> {87775fdb-6972-41f9-ae51-8326e38cb206} -> C:\Program Files (x86)\uTorrentBar_NL\prxtbuTor.dll [2011-05-09] (Conduit Ltd.)
BHO-x32: Ask Toolbar -> {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} -> C:\Program Files (x86)\Ask.com\GenericAskToolbar.dll [2013-03-31] (Ask)
Toolbar: HKLM-x32 - uTorrentBar_NL Toolbar - {87775fdb-6972-41f9-ae51-8326e38cb206} - C:\Program Files (x86)\uTorrentBar_NL\prxtbuTor.dll [2011-05-09] (Conduit Ltd.)
Toolbar: HKLM-x32 - Ask Toolbar - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files (x86)\Ask.com\GenericAskToolbar.dll [2013-03-31] (Ask)
Toolbar: HKU\S-1-5-21-1633088657-3505924232-3923613708-1000 -> Geen Naam - {87775FDB-6972-41F9-AE51-8326E38CB206} -  Geen bestand
Handler: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} -  Geen bestand
FF SearchEngineOrder.1: Ask.com
FF SearchPlugin: C:\Users\wizzer\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\vsicfrx9.default\searchplugins\ask-web-search.xml [2015-08-24]
FF SearchPlugin: C:\Users\wizzer\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\vsicfrx9.default\searchplugins\askcom.xml [2013-06-19]
CHR Extension: (Ask Toolbar) - C:\Users\wizzer\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\aaaaojmikegpiepcfdkkjaplodkpfmlo [2015-09-10] [UpdateUrl: hxxp://apnmedia.ask.com/media/toolbar/supertoolbar/chrome/manifest.php] <==== AANDACHT
CHR Plugin: (Native Client) - C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\52.0.2743.116\ppGoogleNaClPluginChrome.dll => Geen bestand
CHR Plugin: (Chrome PDF Viewer) - C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\52.0.2743.116\pdf.dll => Geen bestand
CHR Plugin: (Conduit Chrome Plugin) - C:\Users\wizzer\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\cjofdnhdkbflacojpfpkchgafjahijbb\2.3.15.10_0\plugins/ConduitChromeApiPlugin.dll (Conduit)
CHR Plugin: (Adobe Acrobat) - C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 10.0\Reader\Browser\nppdf32.dll => Geen bestand
CHR Plugin: (Google Update) - C:\Program Files (x86)\Google\Update\1.3.21.123\npGoogleUpdate3.dll => Geen bestand
CHR Plugin: (Java(TM) Platform SE 6 U37) - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\plugin2\npjp2.dll => Geen bestand
CHR Extension: (uTorrentBar_NL) - C:\Users\wizzer\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\cjofdnhdkbflacojpfpkchgafjahijbb [2015-09-10] [UpdateUrl: hxxp://autoupdate.chromewebtb.conduit-services.com/?productId=CT2865317&amp;extensionData=&lt;extension_data&gt;] <==== AANDACHT
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [aaaaojmikegpiepcfdkkjaplodkpfmlo] - C:\Users\wizzer\AppData\Local\APN\GoogleCRXs\apnorjtoolbar.crx [2013-03-31]
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [cjofdnhdkbflacojpfpkchgafjahijbb] - C:\Users\wizzer\AppData\Local\CRE\cjofdnhdkbflacojpfpkchgafjahijbb.crx [2012-07-15]
C:\Program Files (x86)\uTorrentBar_NL
C:\Program Files (x86)\RCP
C:\Program Files (x86)\Ask.com
EmptyTemp:
end


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).

 

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

 

Start de 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

 

 

2. Download  55e20d7d29661-adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.
 

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
  • Mocht u gevonden items willen behouden, verwijder deze dan nu uit het lijstje.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK.


Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.
Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier

Meer informatie vind je in de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dat is mooi om te horen doe nog het volgende;

 

Met het onderstaande tooltje ruim je o.a. alle gebruikte tools op:

 

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

 

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools


  • Create registry backup


  • Purge System Restore

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.

Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.