Ga naar inhoud

DVD drive delen op netwerk

Anne Van De Ven

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Op mijn laptop met Vista wil ik graag een herinstallatie van Windows doen, omdat er nu iets te veel problemen mee zijn. Nu werkt de DVD-drive niet goed meer om de Windows recovery DVD te kunnen gebruiken. Dus had ik het idee om de drive van een andere laptop (met Windows 10) te gebruiken en op het netwerk te delen.

Het delen van de DVD-drive is volgens mij goed gegaan (zie tweede bijlage), maar ik kan deze niet terug vinden op mijn Vista-laptop. Ik krijg de melding dat Bestanden delen is uitgeschakeld. Kies ik voor Netwerkdetectie en bestanden delen inschakelen (zie eerste bijlage), dan gebeurt er niets. Ik blijf de melding krijgen.

Hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Groet Anne

netwerk vista.jpg

dvd drive.jpg

aangepast door Anne Van De Ven
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Op 10-9-2016 om 12:06, Anne Van De Ven zei:

Dus had ik het idee om de drive van een andere laptop (met Windows 10) te gebruiken en op het netwerk te delen.

Daar ga je niets mee opschieten. Het kan op een andere manier.

Ik ga nu te bed en adviseer je na mijn nachtrust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was eigenlijk mijn bedoeling om je een ISO te laten maken van je  Windows recovery DVD. Vandaar dat ik vroeg...

Op 19-9-2016 om 11:52, droske zei:

Kun je me eerst even zeggen welk brand-programma je op je Windows 10 laptop staan hebt, en of je er al mee gewerkt hebt?

Kwestie van te weten of dat met jouw brandprogramma mogelijk zou zijn.

Die ISO zou je dan met Rufus op een USB-stick kunnen branden zodat je Windows vanaf die stick kunt installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Anne Van De Ven zei:

Ik heb ImgBurn en dat is voor mij een bekend programma.

OK

Maak dan van je  Windows recovery DVD een ISO bestand.

Dat doe je zo:

1. Maak in de map documenten een map met de naam Windows Vista recovery ISO.
  2. Plaats de Windows Vista recovery DVD in het DVD station van je Windows 10 pc.
  3. Open ImgBurn.
  4. Klik op Create image file from disk
  5. Zorg er voor dat bij Source het dvd station geselecteerd is en bij Destination de map met de naam Windows Vista recovery ISO.
  6. Stel de Read speed niet te hoog in, bv op 8x.
  7. Klik op de blauwe pijl (read).
  8. Wacht geduldig tot de bewerking voltooid is.

Ga na afloop eens in de map met de naam Windows Vista recovery ISO kijken of daar je ISO staat en laat het resultaat eens weten.

Indien het gelukt is zal ik je de volgende stap toelichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi zo.

Zorg dat je een USB stick bij de hand hebt van minimum 4 GB. Opgelet: Eventuele inhoud van die stick zal bij de volgende actie gewist worden.

Lees HIER hoe je nu van die ISO een opstartbare USB-stick maakt met Rufus.

Klik HIER om Rufus te downloaden.

Rufus is een Standalone programma. Dat wil zeggen dat je het kunt gebruiken door het gedownloade bestand te openen zonder dat het programma op je pc zal geïnstalleerd worden. Van zodra je het niet meer nodig hebt gooi je het gewoon in de prullenbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.