Ga naar inhoud

Probleem inlog paswoord nieuwe laptop

Robin1

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb net een nieuwe laptop en heb windows 10 geïnstalleerd. Ook Office, .... voor mijn zoon. Alles is klaar.

Nu kan ik plots (na een upgrade van Windows 10 die hij voorstelde en ik ook deed,) niet meer inloggen in mijn pc.

Ik open de laptop, typ het juiste paswoord en telkens zegt hij dat dit verkeerd is. Het is zeker correct.

De numlock, capslock is het niet. Het is ook niet naar qwerty overgeschakeld. Als ik op het oogje klik naast het paswoord zie ik dat dit correct is.

Toch geraak ik niet meer in de nieuwe pc.

Wat nu ?

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie, maar ik had dit al gelezen. Het is een gelijkaardig probleem, maar helaas kan ik nog steeds niet op mijn pc.

Misschien moet ik hem volledig resetten en alles opnieuw installeren, pffff.....

Ik wacht nog even en hoop dat het weer vanzelf opgelost raakt, maar ik vrees ervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er even vanuit dat systeemherstel ingeschakeld was en dat er systeemherstelpunten ter beschikking zijn. Indien die update waarover je het had de anniversary update was dan zijn al je systeemherstelpunten gewist. Maar niet geschoten is zeker mis; doe daarom het volgende.

Voer systeemherstel uit naar een herstelpunt dat gedateerd is van vóór dat het probleem begonnen is.

Dat doe je zo.

Omdat je vanaf je 'probleem pc' geen systeemherstelschijf  kunt maken ga je via de pc waarmee je hier actief bent een Windows 10 installatiemedium moeten maken. Dat gebruik je dan om van op te starten en volg dan de instructies van Clarkie.

Maak een Windows 10 installatiemedium met behulp van een USB-flashstation of een dvd.

Hoe je dat doet kun je op deze webpagina lezen als je naar het hoofdstuk 'Herinstallatie via een installatiemedium (DVD of USB-stick)' scrolt.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je uitleg !

Intussen ben ik bezig met een recovery.

Op de Lenovo laptop zit een klein knopje (Novo knop) waarmee je een reset kan uitvoeren.

Dit ben ik nu bezig. Ik ben alles opnieuw aan het herinstalleren. Het is een nieuwe pc, dus er staat nog niet veel op.

Hopelijk blijft het paswoord deze keer wel toegankelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Wij hebben een soort gelijk probleem. Vandaag een nieuwe HP laptop met Window 10 ontvangen en vanmiddag geïnstalleerd.

De laptop begeleid je waarbij je het eea kan aanvinken.

Tijdens dit installeren kan je ook je gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. Dat is gelukt.

Na verloop van tijd wilden we Office installeren. Op dat moment moest er ingelogd worden.

Helaas het wachtwoord wordt niet herkend. Alles geprobeerd, maar niets werkt. Ook aan en uitzetten heeft niet gewerkt.

Wat nu...het is een nieuwe laptop.

Groet Lotte

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Lotteke: Je probleem lijkt wel heel veel op dat van Robin1, maar als er dan vragen zouden gesteld worden, weet niemand aan wie die gesteld worden en bestaat het gevaar van langs mekaar door te praten (vandaar de regel op fora: maak een éigen bericht, stel geen vraag in een topic van iemand anders)

Nu, tot daar, maar voor mij is het eenvoudig: een NIEUWE laptop: ermee terug naar de zaak en zeggen dat het fout gaat. Je hebt tenslotte nog waarborg.

(en dus liefst 'hoop en al' nog maar één antwoordje in dit topic - eventueel een nieuw topic opstarten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het ook gebeurd na installatie van Office en plots deed McAfee een reeks updates. Wat precies de oorzaak is, weet ik niet.

Ik heb de laptop gereset (naald in klein gaatje op zijkant PC) en alles opnieuw geïnstalleerd. McAfee er direct afgesmeten, want volgens mij kwam het daardoor.

Ik heb opnieuw Office 365 geïnstalleerd en nu werkt alles perfect.

Het paswoord wordt herkend.

Ik heb alleen schrik dat ik hetzelfde probleem zal hebben na één of andere update van Windows.

Maanden geleden heb ik een gelijkaardig probleem gehad met mijn eigen laptop. Ook een mysterie.

Veel mensen ondervinden dit probleem, ik snap niet dat Windows dit nog altijd niet opgelost heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.