Ga naar inhoud

Waardes op basis van Naam overnemen naar andere werkmap

Bas_

Aanbevolen berichten

Hoi,

Hellup ,ik kom er niet uit.....

wekelijks worden er bij ons vanuit een erp systeem excel bestanden gegeneert, iedere week een nieuwe map: bijvoorbeeld 2016-37 waarbij 37 het weeknummer is. In deze map worden een vijftig tal documenten gegeneert met een documentnaaam die bekend is bijvoorbeeld SO-005345.

Wat wil ik is uit al deze bestanden waarden overnemen op basis van namen.  In alle deze excel sheets staat namelijk de waarde die ik wil hebben op een andere plek (rij/kolom) echter de naam van de cel is wel altijd goed gedefinïeerd. Deze waarden van de +/-50 werkmappen, moet in één overzichtelijke tabel gezet worden waarbij het een waarde is en geen verwijzing.  En op basis van weeknummer op te halen zijn.

Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg, ik ben een klein beetje thuis in VB maar slechts beperkt. VB lijkt mij de enige oplossing hiervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik je goed begrijp heb je een gele bestandsmap met daarin een 50-tal Excelbestanden en NIET 1 Excelbestand met daarin een 50-tal werkbladen (in Excel wordt een bestand nl. ook een map genoemd). Als het eerste het geval is, dan moet je:
1. Bepalen WAAR op je computer die gele bestandsmap staat (het pad naar die plaats, bv: "C:\Testmap\" )
2. de Excelbestanden in die map 1 voor 1 openen (bv. met een Do While- of Do Until-lus);
3. de waarde van de bewuste cel waarvan de naam is gedefinieerd, kopiëren;
4. In  het Excelbestand waarin je het overzicht wil maken, de gekopieerde waarde plakken op de plaats (rij/kolom) die je wenst (bij de tweede en volgende keren 'plakken' de rij steeds eerst met 1 ophogen om bestaande waarden niet te overschrijven).
5. Het ge-opende Excelbestand sluiten.
6. de punten 2 t/m 5 worden met de lus automatisch herhaald tot alle bestanden in de map ge-opend geweest zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.