Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik bezit een al iets oudere Asus G51J laptop die al enige tijd draait op Windows 10 (home - 64 bit). De harddisk heb ik een 6-tal maand geleden vervangen door een Samsung SSD model.

Eergisteren heb ik windows update laten lopen waarna ik even weg ging. Als ik een paar uur later thuiskwam zat m'n laptop vast in een soort van boot loop waarbij ik eerst het Asus/Intel logo te zien krijg (en esc voor boot menu/F2 voor Bios), erna een 3-tal seconden een zwart scherm met een witte cursor linksboven en dan valt hij uit waarna ik opnieuw het asus/intel opstartscherm te zien krijg. Ik heb enkele keren geforceerd afgesloten en opnieuw gestart, maar de laptop blijft eindeloos opnieuw booten. Zowel de HDD als de 4 ram pcb's heb ik eens losgemaakt en opnieuw ingeklikt - zonder succes.

Met de f-toetsen/esc geraak ik in het boot menu, bios en easy flash utility. In het bios zie ik mijn samsung hdd staan als default om te booten.

Mijn eerste idee was een hardwareprobleem met het moederbord of de hdd, maar het is verdacht dat de problemen zich voordoen net na een windows update... Heeft er iemand enig idee wat het probleem kan zijn en hoe ik het kan oplossen? Alvast bedankt!

Geplaatst:

Houd de shift toets ingedrukt terwijl de PC opnieuw opstart totdat een scherm verschijnt met verschillende opties. Kies vervolgens: Geavanceerde opstartopties Win 10 (1)BIS.JPG

Geavanceerde opstartopties Win 10 (2)BIS.JPG

Geavanceerde opstartopties Win 10 (3)BIS.JPG

Probeer als eerste eens 'Opstartherstel'.

Als dat geen resultaat oplevert, kies dan voor systeemherstel. Indien systeemherstel ingesteld is en er herstelpunten beschikbaar zijn dan kies je een systeemherstelpunt van een datum waarvan je weet dat je pc nog goed werkte.

Geplaatst:
15 uren geleden, droske zei:

Voer eens systeemherstel uit met een Windows 10 installatie DVD of USB.

Indien je niet over een installatie DVD of USB beschikt lees dan hier hoe je die kunt aanmaken.

Had ik gisteren ook al geprobeerd maar zonder succes. Voor de zekerheid heb ik op een andere pc een dvd gebrand met mediacreationtool, daar ik had gelezen dat een usb soms problemen kan geven. Zowel opstartherstel als systeemherstel lukken niet, ik krijg onderstaande foutmeldingen:

IMG_2503.JPGIMG_2502.JPG

Ergens had ik gelezen om de 'Boot Configuration Data' via de opdrachtprompt te herstellen maar ook dat lukt niet.

Met het commando Bootrec/rebuildbcd krijg ik dit:

Scanning all disks for Windows installations.

Please wait, since this may take a while...

Successfully scanned Windows installations.
Total identified Windows installations: 0
The operation completed successfully.

De volgende stap is om de BCD te verwijderen met dit commando 'bcdedit /export c:\bcdbackup' maar dit lukt niet.

Het ziet er niet goed uit zeker?

IMG_2506.JPG

Geplaatst:
6 minuten geleden, wingwalker zei:

IMG_2503.JPGIMG_2502.JPG

Betreft deze laatste afbeelding. Had je in het voorafgaande venster je besturingssysteem zien staan? Zo neen, dan werd het(uiteraard) niet gevonden.

Beschik je over een bruikbare systeembackup en een backup van je data?

Geplaatst:

Betreft deze laatste afbeelding. Had je in het voorafgaande venster je besturingssysteem zien staan? Zo neen, dan werd het(uiteraard) niet gevonden.

Beschik je over een bruikbare systeembackup en een backup van je data?

Neen, ik begrijp niet 100% wat je bedoelt maar ik heb nergens een besturingssysteem zien staan.

Heb je wel een schijf/partitie met de letter X  ? ?

anders kan dit natuurlijk niet doorgaan:

Neen, een C en D partitie. Ik heb gewoon een tutorial gevolgd die ik ergens gevonden had. Maar met de commando's diskpart, list disk vond ik de schijf wel.

Ik kan intussen bevestigen dat ofwel de harde schijf kapot of corrupt is door de windows update. Ik heb mijn oude schijf terug geplaatst en hiermee start m'n laptop zonder problemen op. Ik heb helaas geen backup van de data die er de voorbije 6 maanden bijgekomen is. Ik wil me misschien eerst proberen of het nog mogelijk is om data van de nieuwe SSD schijf te halen?

Ik heb deze met een SATA/usb connector aangekoppeld maar ik zie een schijf die zogezegd maar 499mb groot is (ipv 500 Gb). Als data zie ik enkel een temp folder met 5 tekstdocumenten (verborgen bestanden en mappen zijn weergegeven).

Knipsel.JPGKnipsel2.JPG

Geplaatst:
3 minuten geleden, wingwalker zei:

Ik kan intussen bevestigen dat ofwel de harde schijf kapot of corrupt is door de windows update. Ik heb mijn oude schijf terug geplaatst en hiermee start m'n laptop zonder problemen op. Ik heb helaas geen backup van de data die er de voorbije 6 maanden bijgekomen is. Ik wil me misschien eerst proberen of het nog mogelijk is om data van de nieuwe SSD schijf te halen?

Ik heb deze met een SATA/usb connector aangekoppeld maar ik zie een schijf die zogezegd maar 499mb groot is (ipv 500 Gb). Als data zie ik enkel een temp folder met 5 tekstdocumenten (verborgen bestanden en mappen zijn weergegeven).

Je SSD gaat niet kapot zijn, anders zou je die herstelpartitie van 500 MB niet kunnen zien. Waarschijnlijk is bestandsysteem van je oorspronkelijke Systeempartitie corrupt en staat die partitie RAW.

Ga eens kijken in schijfbeheer en plaats er hier eens een screenshot van.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.