Ga naar inhoud

computer traag + problemen

Aanbevolen berichten

Hoi,

mijn computer is zeer traag en geeft problemen:

- task manager start niet meer op (boodschap taakbeheer uitgeschakeld door administrator)

- internet explorer start steeds op met ASK. (ASK staat niet bij in de software programma's en ik heb GOOGLE als standaardbrowser in ie staan)

- web adressen ingeven zoals google, hitmanpro, combofix geven aan dat er geen internet aansluiting is. Terwijl als ik KMI ingeef de website wel gevonden wordt. Ik verdenk malware ervan om bepaalde webadressen te blokkeren.

Intussen volgende programma's met een andere computer gedownload en gelopen op mijn probleemcomputer:

- AVG

- ccleaner

- mbam

- combofix (maar geeft aan dat er geen internet verbinding is

- adwcleaner

- hitmanpro 

Intussen gaat de pc al een beetje sneller, maar nog steeds traag (+-3minuten om op te starten)  Taakbeheer kan terug gestart worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je de logjes van Mbam en AdwCleaner toevoegen als bijlage aan een volgend bericht?

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Het logbestand van Mbam kan je terugvinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken.

De logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt staan in de map C:\AdwCleaner\...

(*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan het logje met het hoogste getal.

Download icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows hebt.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

• Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de volgende video:

Link naar reactie
Delen op andere sites

het logje van adwcleaner vind je bijgevoegd.

Als ik mbam wil installeren, krijg ik volgende melding "interne fout:expression error 'runtime error (at 129:109); couldnot call proc.'  "

Als ik RSIT wil lopen vanop bureaublad krijg ik een seconde een klein zwart window te zien dat direct terug verdwijnt. Verder gebeurt er niets met de pc

AdwCleaner[S0].txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het logje van AdwCleaner is onleesbaar.

Heb je ook een logje met de naam AdwCleaner[C*].txt staan in de map C:\AdwCleaner\...

(*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan het logje met het hoogste getal.

Mbam was toch al geinstalleerd?

Kan je het nog uitvoeren?

Heb je wel de juiste versie (32 bit of 64 bit) van RSIT genomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond mbam terug opnieuw op de pc gezet. Programma heeft 2 uren gelopen om de pc te checken. Logjes zijn bijgevoegd

adwcleaner ook nog eens gelopen en logje is bijgevoegd

RSIT ben ik nog mee bezig, dat hoop ik kortelings toe te voegen. Mijn pc gaf aan dat er te weinig geheugen ter beschikking was

log mbam.txt

AdwCleaner[S1].txt

mbam-log-2016-09-19 (17-17-08).xml

protection-log-2016-09-19 (mbam).xml

Link naar reactie
Delen op andere sites

RSIT krijg ik niet aan de praat. Ik ben als administrator ingelogd, maar krijg volgende foutmelding (zie bestand)

Ik heb de files al eens gedelete en RSIT het nr 55 gegeven om een andere filename te verkrijgen, maar dat lukt ook niet.

Als ik administrator kies in het RSIT uitvoeren, dan krijg ik de boodschap dat de gebruiker mogelijk niet bestaat of het paswoord fout is. Er is nooit een paswoord ingegeven bij administrator.

scrndmp.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

combofix lijkt te installeren en te lopen maar blijft staat op het autoscan blauwe scherm met als laatste melding "de scantijd voor zwaar besmette computers kunnen dubbel zo lang duren" . Normaal zou het een 10 minuten duren. De pc heeft de hele namiddag opgestaan. Er is geen bevestiging geweest dat combofix gelopen heeft. De pc blijft wel degelijk de hd gebruiken, deze rammelt de hele tijd.

De computer start heel traag op en alle akties duren verschrikkelijk lang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je eens kijken of je het bestand C:\ComboFix.txt kan vinden en kan je dat dan plaatsen?

We gaan de harde schijf eens nakijken.

Download HD Tune en sla het bestand op.
Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

Je moet GEEN vinkje plaatsen bij Quick scan.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?
Maak een afbeelding van het resultaat en sla deze op.

Ga dan naar de tab Benchmark en doe de test.
Maak ook van dat resultaat een afbeelding.
Voeg beide afbeeldingen als bijlage toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry combofix.txt is niet te vinden op de pc dat was ik nog even vergeten mee te geven.

Als ik zoek naar combofix, op C schijf (geen partities en slechts 1HD) dan zoekt de pc ook op andere locaties E,F,G zoals slots) en loopt de verkenner vast. Op C stond combofix shortcut en als ik deze uitvouw, vind ik hier ook de drive letters. Deze heb ik gedelete en nu loopt de zoekactie goed. Geen txt bestand te vinden.

De pc is niet gekoppeld aan het internet momenteel. Ik zet AVG af en ook malwarebytes zet ik af. Nu werkt de pc redelijk vlot, alhoewel opstarten nog steeds lang duurt.

Bijgevoegd vind je alvast de screendumps van hdtune

Nu ik alle sporen van combofix heb verwijderd, probeer ik ook nog even combofix te installeren en te draaien

HDtune scrndmp.JPG

hdtune benchmark.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.