Ga naar inhoud

computer traag + problemen

Aanbevolen berichten

hoi, alles draaide mooi zoals hierboven beschreven.

Bijgevoegd het zoek logje

Ik probeerde net de pc terug aan het netwerk te koppelen om op internet te gaan, maar ik krijg volgende melding (zie 1.jpg). LAN heeft verbinding, maar geen internet beschikbaar.

Drukken op verbindingsproblemen vaststellen geeft volgend window (2.jpg). De computer is gekoppeld met een ethernet kabel aan de router.

In ie op "controlelogboek weergeven" geklikt en logje bijgevoegd "als controlelogboek weergeven 2016 09 27.txt"

1.JPG

2.JPG

controlelogboek weergeven 2016 09 27.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, alles verliep vlot, hier vind je het logje: 

Ik probeerde ook ie te starten, maar geen effect terwijl er toch LAN aanwezig was en met m"n andere pc op het netwerk internet has.

Zie "1.jpg" => dan op "verbindingsproblemen vaststellen" gedrukt en dan kwam window "2.jpg"

Controlelogboek weergeven in txt formaat gezet en ook bijgevoegd.

Momenteel staat in de balk beneden het programma HideDlg, maar er gebeurt niets als ik er met rechter of linkermuisknop op klik.

2016 09 26zoek-results.txt

1.JPG

2.JPG

controlelogboek weergeven 2016 09 27.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

oeps sorry voor het verkeerde logje. Ik heb zoek opnieuw gestart en de lijnen ingevoegd. Het logje kwam heel snel na het uitvoeren van de opdrachtregels. Zie het logje bijgevoegd. Hopelijk is het nu wel het juiste.

De firewall stond al af.  Er waren geen virusscanners aktief (ik heb avg gedelete en de pc werkt nu wel sneller). Internet werkt niet. Dezelfde kabel aansluiten op mijn laptop werkt wel.

zoek-results 2016 09 28.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, bert2010 zei:

Internet werkt niet. Dezelfde kabel aansluiten op mijn laptop werkt wel.

Dan zit het probleem misschien bij  de netwerkkaart.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op om het opdrachtprompt te openen.

Typ ipconfig /renew en druk enter. Let op de spatie voor de /

Wacht tot de opdracht is uitgevoerd, typ dan ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter. Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Voeg het bestand ipconfig.txt als bijlage toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je krijgt in elk geval een geldig IP adres en dus heb je al verbinding met de router.

Aangezien andere toestellen met dezelfde kabel wel internet hebben, zou het met deze pc ook moeten lukken.

Open het opdrachtprompt.

Typ ping google.be en druk enter.

Wat is het resultaat?

Hoeveel verloren pakketten zijn er?

Als er geen verloren pakketten zijn, probeer dan eens of je naar de stie van google.be kan surfen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens of het resetten van IE iets oplost.

- Open Internet explorer. 
- Ga naar het menu Extra en kies Internetopties. 
- Op de tab Geavanceerd klik je onderaan op de knop Opnieuw instellen... 
- Klik nogmaals op Opnieuw instellen. 
- Klik op Sluiten en herstart internet explorer.

Opmerking:
Bovenstaande procedure kan ook volautomatisch gebeuren, door dit programma te downloaden en uit te voeren:
 reset IE naar standaardinstellingen (klik erop).
Meer info over het opnieuw instellen van IE, vindt u
 hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.