Ga naar inhoud

computer traag + problemen

Aanbevolen berichten

Download Windows Repair all in One
Even naar onder scrollen en klikken op wrepairaio1.jpg - Direct Download 
Dubbelklik na het downloaden op het bestand tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe om de installatie te starten 
Gebruikers van Vista en later: rechtsklik -> uitvoeren als Administrator. 
Na de installatie kan je aangeven om het programma te starten. 

Als het venster van Windows repair geopend is ga je naar step5: Backup
Daar klik je bij System Restore op Create
Bij Registery Backup klik je vervolgens op Backup.

wrepairaio2.png

Bij het klikken op Backup zie je de vooruitgang. 

wrepairaio3.jpg

Erna klik je op Next
In het venster dat je dan ziet klik je open repairs

wrepairaio4.png

Zet de vinkjes enkel bij deze nummers en vink alle andere uit.
01
04
09
10
13
15
17
19
21
26
27

Zet ook een vinkje aan de rechterkant bij Restart/Shutdown system when finished en selecteer vervolgens Restart System. 
Schakel je antivirusprogramma uit (zie Antivirus (tijdelijk) uitschakelen) en klik op Start Repairs. 

wrepairaio6.png

Na deze uitvoering herstart je de pc en kijk of het iets heeft veranderd aan de toestand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, ik heb de pc opnieuw opgestart, de virusscanner tijdelijk uitgeschakeld en dan  tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe geinstalleerd. Dit ging goed tot een window opkwam dat  tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe een onverwachte fout had gecreerd (enkel de optie verzenden of niet verzenden).

Het programma bleek nu wel geinstalleerd en ben net de stappen die je hierboven beschrijft aan het doen. Als het klaar is, geef ik terug een update. Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, bert2010 zei:

hoi, alle stappen zijn mooi verlopen zonder foutberichten. internet werkt terug zoals het hoort. Chrome is veel trager dan ie.

En internet is beschikbaar telkens je de pc opstart?

Normaal is Chrome toch sneller dan IE.

Probeer eens of het lukt om chrome sneller te maken.

Download ResetBrowser

resetbrowser

Klik op Reset chrome.

Probeer daarna chrome opnieuw uit.

54 minuten geleden, bert2010 zei:

zal ik nu de stappen doen zoals je op zondag beschreef in:

Geplaatst: zondag om 06:50 · Rapporteer bericht

Dat mag je doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, net alle stappen gedaan en CCleaner gelopen.

PC loopt terug mooi. 

De AC97 audio device loopt niet, maar daar kan ik best een nieuwe topic voor starten, klopt toch?

Alvast bedankt voor de, zoals altijd, heel goede support, zo kan de pc weer een tijdje mee.  Top forum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is blijkbaar een fout in resetbrowser.exe waar jij niets kan aan doen.

Je mag het programma weer verwijderen.

Je kan ook proberen om chrome opnieuw te installeren.

Verwijder Chrome via configuratiescherm - programma's.

Laat ook de browsergegevens verwijderen, dan kan je het wissen van first run overslaan.

Het bestandje first run verwijderen in de map C:\Documents and Settings\andre\Local Settings\Application Data\Google\Chrome\User Data
Dit is een verborgen map en je zal ze dus eerst zichtbaar moeten maken via de mapopties.

Open de verkenner.
    Klik in de menubalk op extra en dan op mapopties.
    Ga naar het tabblad beeld.
    Doorloop de lijst tot je de optie verborgen mappen en bestanden tonen gevonden hebt en klik er op om ze te selecteren.

Daarna doe je een registeropruiming met CCleaner en dan kan je Chrome weer installeren en zou je een "propere" versie moeten hebben.

Ik zou toch aanraden om Firefox te gebruiken als browser.

De niewste versie van Firefox werkt ook op windows xp terwijl je voor IE of Chrome vast zit aan een oudere (en dus minder veilige) versie omdat er voor XP geen ondersteuning meer is van deze browsers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google verwijderd, en de verborgen mappen zichtbaar gemaakt. Maar in de folder google is geen map chrome. Dan in documents en settings gezocht naar "first" en geen enkel resultaat. Ik vermoedt dat er geen first run op mijn pc staat. Zie screendump.

Tijdens mijn zoekaktie komt er een pop up van avast dat er nog 9 items van google op mijn pc staan. Zie ook bijgevoegd screendump. De programma's kan ik niet via avast verwijderen omdat dit enkel kan met de betalende versie en die heb ik niet.

Firefox wil ik wel doen, maar heb hier in het verleden extra ongewenste zaken mee met de browser geinstalleerd. Als je een tip hebt van waar het best downloaden wil ik dit wel proberen. Ik ben nochthans een chrome liefhebber omdat deze leuk werkt, simpel zonder franjes en extra installatie van werkbalken of andere zoekmachines.

2016 10 06 chrome.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.