Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Nadat al mijn systeemherstelpunten opeens verdwenen waren (ik weet niet meer hoe het gekomen is), ben ik afgelopen maandag opnieuw begonnen met de aanmaak van een herstelpunt. Dit herstelpunt nam ongeveer 800 Mb ruimte in beslag. (Leek mij redelijk). Bij Systeemeigenschappen/Systeembeveiliging heb ik, onder Configureren, een maximum ingesteld van 8% (=37,25 Gb).

Nu heb ik vandaag opnieuw een herstelpunt aangemaakt (dat doe ik elke woensdag) en nu is de ruimte die in beslag genomen wordt opeens 24,56 Gb. Voordat de herstelpunten verdwenen waren had ik ook een beschikbare ruimte van 8 %, maar zeker 10 herstelpunten. Dat gaat nu niet lukken, vrees ik.

Hoe kan het dat 2 herstelpunten 24,56 Gb schijfruimte innemen?

Schijfruimtegebruik.PNG

aangepast door Leono
  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ben je zeker dat er maar 2 herstelpunten opgeslagen zijn?

Als je CCleaner hebt, kan je dat makkelijk nakijken.

Start CCleaner op en klik eerst op gereedschap en dan op systeemherstel.

Dan krijg je de lijst met opgeslagen herstelpunten.

Daar kan je ook herstempunten verwijderen indien gewenst.

Geplaatst:

Hallo Kweezie Wabbit,

Omdat ik het een beetje kinderachtig vond om ook nog een schermknipsel van CCleaner bij te voegen (ja, daar kijk ik normaliter) heb ik dit maar niet gedaan. Ik dacht: men gelooft mij wel als ik zeg dat er maar 2 herstelpunten zijn. Kijk:

Herstelpunten.PNG

Geplaatst:

De herstelpunten staan in de verborgen map C:\System Volume Information.
Je kan de map zichtbaar (en toegankelijk) maken op de volgende manier.

• Open de verkenner, klik op organiseren en kies dan voor map- en zoekopties.
  • Open het tabblad Weergave en selecteer dan Verborgen bestanden en mappen weergeven.
  • Vink het selectievakje Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen) uit. Klik op Ja wanneer u wordt gevraagd de wijziging te bevestigen.

Het instellen van de schijfruimte voor systeemherstel bepaalt de maximale grootte van deze map.

In deze map staat echter meer dan enkel de herstelpunten.

Geplaatst:

Hoewel ik vaker van deze map gehoord heb kan ik hem niet vinden (ook niet onder 'Windows'). Staat hij direct onder (C:)?

Dit is wat ik zie:

C-schijf.PNG

Geplaatst:

Ongeveer 2 minuten na verzending van het bovenstaande bericht (ik stapte juist in de douche) kwam de gedachte bij mij op dat het vinkje bij 'Beveiligde besturingssysteembestanden' natuurlijk niet 'aan' maar juist 'uit' moest staan.

En ja, nu zie ik de map (ik heb ook even de "Details" aangezet): er is inderdaad 1 bestand dat erg groot is en het is ontstaan 59 minuten vóór de aanmaak van het herstelpunt. Vreemd, vind ik persoonlijk.

System Volume Information.PNG

Geplaatst:

Waar die bestanden vandaan komen, weet ik ook niet maar ze zullen wel hun nut hebben vermoed ik.

Heb je misschien ook een systeembackup gemaakt?

De bestanden voor die backup komen ook in de map System Volume Information terecht.

Geplaatst:
23 minuten geleden, kweezie wabbit zei:

Waar die bestanden vandaan komen, weet ik ook niet maar ze zullen wel hun nut hebben vermoed ik.

Toch twijfel ik daar wel een beetje aan. Het doel is om een "normaal" schijfgebruik te verkrijgen. En ik heb het idee dat het er anders uit zag toen ik nog 10 of meer herstelpunten had. Ze waren overigens verwijderd door mijn anti-virus, denk ik, nadat deze een uitschakeling suggereerde van het Windows systeemherstel ("Beschleunigung"). Dit vreemde advies kreeg ik keer op keer en ik wilde een keer proberen wat er dan zou gebeuren.

Ik denk dat ik de twee herstelpunten ga verwijderen en dan maak ik weer eens een nieuw herstelpunt.

Neen, ik maak nooit systeem backups: alles wat belangrijk is bevindt zich in de wolken.

Geplaatst:
11 uren geleden, Leono zei:

Ze waren overigens verwijderd door mijn anti-virus, denk ik, nadat deze een uitschakeling suggereerde van het Windows systeemherstel

Daarom is het nooit verkeerd eens het volgende te doen:

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

• Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.