Ga naar inhoud

Hoe maak ik een backup van mijn systeemschijf?

Passer

Aanbevolen berichten

• Passer sloot dit topic
  • Passer geopend en gesloten dit topic

Plaatje-1.jpg

Voorbereiding: een opstartschijf (herstelschijf, ... ) maken voor het geval je ooit een systeemherstel zou moeten doen en je  kan in je Windows niet meer in raken.

Plaatje.jpg

Klik Tools open en klik op Create Emergency Disk

Deze zaken aanvinken, in de kader op zoek gaan (met rechts het v-tje) naar jouw CD-speler (de D in jouw geval)  en dan Proceed

Schijf gebrand: zet er de naam op en veilig bewaren

========================================================================================================

(vermits ik nu (pas) ontdekte dat er een Franse versie van is, gebruik voor jou dus die versie:

Plaatje-1.jpg

Rechts boven op dat tekentje klikken, ga dan naar Paramètres

Plaatje.jpg

Bovenaan: je taal kiezen

daaronder met Bladeren naar de map gaan waar jij je sauvegardes wil opslaan  (bij jou dus op je F)

en dan Sauvegarder

Terug naar het beginscherm:

Plaatje.jpg

Klik nu op Sauvegarde du systeme, in de rechthoek eronder zie je informatie: welke windows, welke schijf (paritie), hoe groot die partitie is

Destination: de partitie / fichier die je net in je Paramètres opgegeven hebt, vind je nu hier al ingevuld. Daar komt dus je Sauvegarde staan.

eronder: (nom du plan): je kan de naam helemaal veranderen of (wat ik doe) : laten staan wat er staat en de datum van het aanmaken van je sauvegarde er bij in zetten - dit laatste vind ik makkelijker voor mezelf.

Dan gewoon Procéder

Plaatje.jpg

EaseUs begint aan zijn werk, links zie je een blauw balkje dat aangeeft hoever  hij ermee klaar is.

Eenmaal klaar kan je het programma afsluiten.

Nog 2 zaken:

Voorlopig raad ik je aan steeds die Sauvegarde du Système te gebruiken: je hebt toch plaats genoeg op je F. Later kan je dan desnoods andere opties uitproberen

Nog: je kan rechts die Opération openklikken en daar staan opties. Zelf gebruik ik de bovenste nogal eens: Apres la sauvegarde: daar heb je de keuze bij van je systeem af te sluiten als hij ermee klaar is. Makkelijk als je weggaat: even EaseUs in gang zetten en kiezen voor Afsluiten en je kan weg. Is hij ermee klaar, dan sluit hij je systeem af.

(wel even opletten dat je wel je openstaande programma's gaat afsluiten voor je vertrekt)

'k denk dat het dat was, moest je toch nog vragen hebben: stel ze maar hé?

Plaatje.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik nu op de Schijf F klik in verkenner vindt men "sauvegarde de SYSTEME PERSONNELLES 22-9-2016" met ernaast de datum en "DOSSIERS DE FICHIERS"

Als ik nu op die sauvegarde van 22-9-2016 klik vind ik niet mijn "BUREAU,DOCUMENTS, favoris, images, musique, picasa,téléchargements,

Ik vind alleen wat volgende shot weergeeft.

Hoe kan ik genoemde mappen opslaan op schijf F?

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, JEANSPANJE zei:

Hoe vaak moet ik die sauvegarde uitvoeren en wat te doen als de Fschijf vol is?  Mag ik dan de eerst gemaakte sauvegarde van heden 22-9-2016 verijderen om plaats te maken?

Dat is iets dat je eigenlijk zèlf moet beslissen.

Ter vergelijking: tot een paar jaar geleden maakte ik om de 3,4 maand zo'n systeembackup, nu doe ik het om de week.

Wat meetelt is: heb je veel wijzigingen aan je windows of bij je apps aangebracht of niet? In jouw geval, zou ik kiezen voor maandelijks: als je dan ooit eens een sauvegarde moet terugzetten, heb je altijd alles nog zoals het ten hoogste een maand geleden was.

Hoeveel moet je er bewaren?

Ook zo'n vraag... Ik bewaar er 4 - dus telkens ik er eentje maak, doe ik er ook een weg.

en een backup maken van je bestanden: dit vertelde ik al in je hoofdtopic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, JEANSPANJE zei:

Als ik nu op de Schijf F klik in verkenner vindt men "sauvegarde de SYSTEME PERSONNELLES 22-9-2016"

(preventief):  euh: Jean: je merkt het verschil met een Windows Backup? Hier zie je dus wèl rechtstreeks de mappen die in je Sauvegarde zitten.  LET WEL : probeer niets aan die mappen te wijzigen of zo - of je gaat je Sauvegarde beschadigen !

enne: Ben je nu klaar met het werken met EaseUS of heb je nog (bijkomende of andere) vragen?  Indien je - zowel over het partitioneren als het backuppen - geen verdere vragen meer hebt, ronden we je vragenlijstje ( :) ) af en wijs ik je de weg naar een malwarecontrole.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.