Ga naar inhoud

Pc gaat traag na installatie software


ypy

Aanbevolen berichten

Beste lezer,

 

Ik wilde enige tijd geleden een key voor activatie voor software installeren en heb per ongeluk op next next etc gedrukt in plaats van advanced installatie waardoor meteen van alles werd geinstalleerd. ZOekbalken weet ik het allemaal. Ik heb vervolgens enkele virusscanners erop losgelaten maar nog steeds loop de pc trager dan eerst. Ik vermoed dan ook een malware probleem. Zou iemand mij kunnen helpen bij het opschonen van de pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Download icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows hebt.

 

 

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

 

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

Bekijk ook de volgende video:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!

  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (dit is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

 

 

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 


Zorg dat je Farbar Recovery Scan Tool  vanuit de download map naar je bureaublad plaatst (dit is zeer belangrijk!)

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
Open Kladblok. Klik op Start > Alle Programma's > Bureau-Accessoires > Kladblok.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"

start
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-3280333162-937765043-293338858-1000_Classes\CLSID\{0E270DAA-1BE6-48F2-AC49-2487C6CED52D}\InprocServer32 -> %%systemroot%%\system32\shell32.dll => Geen bestand
Task: {2832F492-96F4-44CD-9A53-5EE8357FC596} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {3534C7F9-7ECA-4AE0-B11D-09FACCF38E37} - System32\Tasks\Aritisp Launcher => C:\Program Files (x86)\Pleqok\phihuward.exe [2016-09-16] (Kunshan Aunbox software co.,Ltd)
Task: {3D1877CC-DEBD-44A0-8B45-EBBBB8ECF8CB} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\MachineUnlock-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {3D5EEF43-BFB3-4F81-B9A0-E99ADEC7AEDE} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\ScheduleUpgradeTime -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {42534267-653D-457A-97BB-B09E62F33D2D} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {4EFE6793-9C5D-4205-946E-7385EB831B12} - System32\Tasks\SugarBlast => c:\programdata\{302bbb60-2eea-0a5c-302b-bbb602eeed80}\9177298860804513750b.exe <==== AANDACHT
Task: {589F06E0-B7AE-4F33-9B4E-CE2AA9AC17E8} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {5AB03B96-020B-4082-BC8E-DCF8983BDECE} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\rundetector -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {5BFAD12C-7952-4BF4-A75C-7E8C4D901C93} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {6E5B5455-7786-44A8-9D89-1DD0F9B08CA8} - System32\Tasks\BloatRemove => c:\programdata\{4a3564fd-c8a5-41e7-4a35-564fdc8a93f7}\5853125071572029307b.exe <==== AANDACHT
Task: {78738373-3587-4ADD-90EE-64D980C4A068} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OnIdle-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {8FAD86DC-DB6B-4138-95B9-661D81304441} - System32\Tasks\ChelfNotify Task => C:\ProgramData\ChelfNotify\BrowserUpdate.exe [2016-06-30] (Tencent) <==== AANDACHT
Task: {92DC3A4E-EECD-4BF2-85C0-BD00DB2B5A2F} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Logon-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {952FF6FB-2EFA-4A8A-A4E6-A13EA933A663} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfSleep-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {A1AC4CCF-CB43-4702-B79B-17050E5DC469} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\refreshgwxconfig-B -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {AE1A79D6-9A20-4912-B2AD-589B14284C45} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\launchtrayprocess -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {D70EC45D-C588-4804-87D0-6D648C84B66D} - \AutoPico Daily Restart -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {E07F1B80-BC5F-4505-90C3-D3C5907C3F7C} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\ScheduleUpgradeReminderTime -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {F30A3B70-DFF3-405B-A220-DC4CD9BBD8EC} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfIdle-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: C:\WINDOWS\Tasks\BloatRemove.job => c:\programdata\{4a3564fd-c8a5-41e7-4a35-564fdc8a93f7}\5853125071572029307b.exe <==== AANDACHT
Task: C:\WINDOWS\Tasks\SugarBlast.job => c:\programdata\{302bbb60-2eea-0a5c-302b-bbb602eeed80}\9177298860804513750b.exe <==== AANDACHT
MSCONFIG\startupfolder: C:^Users^Jasper^AppData^Roaming^Microsoft^Windows^Start Menu^Programs^Startup^Crack and Setup.lnk => C:\Windows\pss\Crack and Setup.lnk.Startup
FirewallRules: [{B19F38F7-C798-4879-AC52-EBF78FE331E5}] => (Allow) C:\Program Files\KMSpico\AutoPico.exe
FirewallRules: [{D34B1867-D3D9-4CD1-B407-EF87E9F1A01E}] => (Allow) C:\Program Files\KMSpico\AutoPico.exe
FirewallRules: [{DDC0C9E0-32E5-4AFD-8771-76371B6E7494}] => (Allow) C:\Program Files\KMSpico\Service_KMS.exe
FirewallRules: [{CD9C1591-16F1-4560-BDA9-CBBB83E4BC98}] => (Allow) C:\Program Files\KMSpico\Service_KMS.exe
FirewallRules: [{3802C297-C10E-4C5E-8AE5-D632E73A868F}] => (Allow) C:\Program Files\KMSpico\Service_KMS.exe
FirewallRules: [{F0FD02D2-0C8F-4E2B-B446-4BE943B1A8F6}] => (Allow) C:\Program Files\KMSpico\Service_KMS.exe
FirewallRules: [{6FE796E6-D863-4340-A191-155727EBEFFB}] => (Allow) C:\Program Files\KMSpico\AutoPico.exe
FirewallRules: [{5DA71E69-1288-4E86-AEC1-39E039188D78}] => (Allow) C:\Program Files\KMSpico\AutoPico.exe
FirewallRules: [{8BCF0678-76E0-435B-8823-348982BF1D63}] => (Allow) C:\Program Files\KMSpico\KMSELDI.exe
FirewallRules: [{3C7AC340-FCF8-4E83-9824-9C935EE7E059}] => (Allow) C:\Program Files\KMSpico\KMSELDI.exe
FirewallRules: [TCP Query User{DC2A3478-1155-4A89-9F93-C5703E29EA2D}C:\users\jasper\appdata\local\temp\is-lleku.tmp\download\minithunderplatform.exe] => (Block) C:\users\jasper\appdata\local\temp\is-lleku.tmp\download\minithunderplatform.exe
FirewallRules: [UDP Query User{9CAE6D2D-4DED-46E8-9246-F83B67775AA3}C:\users\jasper\appdata\local\temp\is-lleku.tmp\download\minithunderplatform.exe] => (Block) C:\users\jasper\appdata\local\temp\is-lleku.tmp\download\minithunderplatform.exe
HKLM-x32\...\Run: [app] => C:\Program Files (x86)\sbqh\uc.exe
HKU\S-1-5-21-3280333162-937765043-293338858-1000\...\Run: [Installer] => C:\Users\Jasper\AppData\Local\Temp\is-LLEKU.tmp\51490.exe /autorun <===== AANDACHT
HKU\S-1-5-21-3280333162-937765043-293338858-1000\...\Run: [msiql] => C:\Users\Jasper\AppData\Local\Temp\00006506\msiql.exe /RUNNING <===== AANDACHT
CHR HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Restrictie <======= AANDACHT
CHR dev: Chrome dev build gedetecteerd! <======= AANDACHT
CHR HKLM\...\Chrome\Extension: [ngpampappnmepgilojfohadhhmbhlaek] - C:\Program Files (x86)\Internet Download Manager\IDMGCExt.crx <niet gevonden>
R2 AritispLauncher; C:\Program Files (x86)\Pleqok\MlsReports.dll [323584 2016-09-16] () [Bestand niet getekend]
R2 winsaber; C:\Program Files (x86)\WinSaber\WinSaber.exe [477400 2016-09-22] ()
S3 EsgScanner; C:\Windows\System32\DRIVERS\EsgScanner.sys [22704 2015-07-29] ()
U4 aspnet_state; geen ImagePath
U3 wpcsvc; geen ImagePath
C:\WINDOWS\System32\Tasks\ChelfNotify Task
C:\ProgramData\ChelfNotify
C:\Program Files (x86)\hyq4czqt
C:\Program Files (x86)\sbqh
C:\Windows\pss\Crack and Setup.lnk.Startup
C:\Program Files\KMSpico
C:\Program Files (x86)\WinSaber
C:\WINDOWS\Tasks\BloatRemove.job
C:\WINDOWS\Tasks\SugarBlast.job
C:\ProgramData\ChelfNotify
c:\programdata\{4a3564fd-c8a5-41e7-4a35-564fdc8a93f7}
C:\programdata\{302bbb60-2eea-0a5c-302b-bbb602eeed80}
C:\Program Files (x86)\Pleqok
C:\WINDOWS\Reimage.ini
C:\Users\Public\Thunder Network
C:\ProgramData\Thunder Network
C:\END
C:\Users\Jasper\Desktop\AutoTime.lnk
C:\Users\Jasper\AppData\Local\Apps\2.0
C:\Program Files (x86)\wjxbvkkv
C:\Users\Jasper\AppData\Local\Plvirygasuied
C:\WINDOWS\0c5a415156c76fef6f236a874c275b80.exe
Hosts:
EmptyTemp:
end


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).

 

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

 

Start de 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)
Druk op de Fix knop.
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Download de 51deb689c0320-emsisoftemergencykit_100-4Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
  • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
  • "Emsisoft Emergency Kit" opent en wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u in op "Malware scan" wanneer u de melding "op PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht als bijlage.

(Het logbestand is tevens terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam a2scan_130711-154142.txt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download roguekiller.png RogueKiller 32 of 64 bit naar het bureaublad. Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows hebt.


RogueKiller 32 bit (x86)
RogueKiller 64 bit (x64)
 

  • Dubbelklik op RogueKiller.exe om de tool te starten. Gebruikers van Windows Vista en later krijgen een melding van UAC (Gebruikersaccountbeheer) klik hier op Uitvoeren / Run.
  • Roguekiller zal nu eerst een pre-scan uitvoeren. Wanneer deze gereed is klikt u op accept om de EULA / Disclaimer te accepteren.
  • Zorg ervoor dat de volgende opties in RogueKiller staan aangevinkt.
    • MBR Scan
    • Check Faked
    • Anti-Rootkit
  • Klik vervolgens rechts bovenin op de knop "Scan"
  • Note!!! Wanneer RogueKiller de ZeroAccess infectie detecteert zal er een melding verschijnen en een website met informatie worden geopend, deze mag u sluiten en hoeft u verder niets mee te doen.
  • Wacht vervolgens geduldig tot de scan gereed is, gebruik de computer intussen niet voor andere zaken.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u op de knop "Report", nu wordt het logbestand geopend deze wordt tevens op het bureaublad opgeslagen als (RKreport[1]_S_05292013_02d1206.txt)
  • Voeg dit logbestand vervolgens als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.