Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Probleem:

Scherm krijgt geen signaal als de computer opstart met veilige modus, bios of via recovery cd.

Omdat ik het probleem nog niet snapte heb ik via msconfig instellingen "altijd opstarten in veilige modus"  aangezet en nu start hij altijd op zonder response van het scherm.

Specs:

- core I7 4770

- 32 GB RAM

- NVIDIA GTX-760 videokaart

- Gigabyte GA-B85M-D3H moederbord

- Windows 10

Geprobeerd:

Verschillende schermen, zowel op interne intel videokaart als op Nvidia kaart aangesloten.

CMOS waarden gereset om te proberen opgeslagen instellingen te verwijderen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Geplaatst:
Op 26-9-2016 om 13:29, AzertyGOD zei:

Omdat ik het probleem nog niet snapte heb ik via msconfig instellingen "altijd opstarten in veilige modus"  aangezet en nu start hij altijd op zonder response van het scherm.

Kun je eens vertellen waarom je 'Opstarten in veilige modus' hebt ingesteld? Daar moet je toch een reden voor gehad hebben. En op dat ogenblik had je dus wel nog 'beeld'.

Geplaatst: (aangepast)

inderdaad, ik probeerde een wifi stick te laten werken. Nadat ik de drivers geïnstaleerd heb stond mijn wifi uit en als ik hem via netwerkinstellingen aanzette sprong hij weer uit. Ik had gelezen dat dit probleem opgelost kon worden door de wifi aan te zetten in veilige modus. In veilige modus gaan met f8 werkte niet omdat mijn scherm zwart bleef dus heb ik veilige modus aangezet via msconfig.

Bedankt voor je reactie.

aangepast door AzertyGOD
Geplaatst:
4 minuten geleden, AzertyGOD zei:

inderdaad, ik probeerde een wifi stick te laten werken.

Is die stick nog aan je pc gekoppeld?

Geplaatst:

Hoor je beep geluiden, vergelijkbaar met morse codes? Zo ja, beschrijf die eens.

bv 1x kort en 1x lang.

Geplaatst:

Heb je al eens een andere signaal kabel voor de monitor geprobeerd?

Geplaatst:
14 uren geleden, AzertyGOD zei:

nee, geen beep geluiden. Enkel de ventilatoren zoals anders.

Ik begin de voeding te verdenken. Heb je een reserve bij de hand?

Doe de kast eens open. Start de computer en kijk eens of ALLE ventilatoren draaien.

Ga eens na of de harde schijf draait. Indien de bovenkant van de harde schijf bereikbaar is, leg daar je vinger eens op. Als de schijf draait dan voel je dat meestal (trillingen).

Wees daarbij voorzichtig als je in de buurt komt van elektronische componenten. Ontlaad uzelf vooraf even (statische elektriciteit), bv via de aardingspin van een stopcontact.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.