Ga naar inhoud

periodes tellen

snofsky

Aanbevolen berichten

Beste Forumleden,

Ik heb een excel formulier waar ik jullie hulp voor moet inroepen.

Met de volgende formule  ben ik al gekomen tot het tellen van de werkdagen waar de periode over gaat.

=NETTO.WERKDAGEN(D2;E2;)

Maar nu wil ik graag aaneengesloten datums tellen als een periode.

29/05/2015 - 30/05/2015 = 1 periode

05/06/2015 - 14/06/2015

15/06/2015 - 22/06/2015  = samen ook 1 periode

Ik hoop dat mijn voorbeeldbestand duidelijk genoeg is.

Ik heb in de eerste sheet het origineel gezet en in de tweede het manueel gedaan. Dus eigenlijk de oplossing.

Maar dit hoop ik met een formule of iets dergelijks te doen.

Kan iemand me verder helpen ?

Voorbeeld voor formule01.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind je gegevens nogal verwarrend, moeilijk een touw aan vast te knopen.

1. Begeleider 1 staat op het eerste blad 2 x vermeld voor eenzelfde datum.

2. Uit je beschrijving blijkt dat de kop van kolom E niet "tot" moet zijn, maar "t/m" (tot en met).

3. Bij begeleider 3 staat op blad2 als begin- en einddatum resp. 01/01/2015 en 31/12/2015, terwijl dat volgens blad1 moet zijn: 01/09/2014 en 31/08/2016.

4. Bij begeleider 4 staat op blad2 als einddatum 15/04/2015 terwijl dat volgens blad1 13/12/2015 moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci van je reactie Alpha,

Puntje 1 : Begeleider 1 staat inderdaad 2 x vermeld voor dezelfde datum. Dit komt omdat die in Kolom B twee verschillende contractnummers heeft. En dan telt er uiteindelijk maar 1 contract. Maar daar ging mijn vraag niet over. Toch versta ik dat het verwarrend over komt. Dat was eigenlijk juist mijn reden om daar niks over te zeggen...  Zal het aanpassen in het nieuwe document

Puntje 2 : Klopt. Prima aanvulling. Pas ik meteen aan.

Puntje 3 : Klopt ook. Jij heb dit goed bekeken. We trekken een rapport uit een ander programma en dan kunnen we dat exporteren naar Excel. Ook al zeggen we in dat rapport dat het enkel over 2015 moet gaan zien we toch gegevens die ook over het jaar ervoor of er achter gaan. Vervelend. Daarom had ik ook in het voorbeeldje het enkel voor 2015 gezet in blad 2.

Puntje 4 : klopt ook. Eigenlijk moet in het resultaat geen datums meer staan maar enkel periode en werkdagen.

Ik maakte een nieuw bestand aan. Hopelijk nu duidelijker.

Alvast hartelijk dank om dit grondig te hebben bekeken.

Voorbeeld voor formule02.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met formules kun je het aantal perioden moeilijk berekenen. Je moet dan al per naam weten hoe vaak die voorkomt. Als een naam in slechts 2 rijen voorkomt dan is dat nog te doen, maar bij meerdere rijen krijg je ellenlange formules. Daarom in de bijlage een vba-oplossing. Die is voor veel- maar niet voor alle mogelijke combinaties getest. Het aantal perioden verschijnt in kolom D, zoals je wilde.

PC-Helpf Snofsky.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig. Ik bekijk even of ik hier iets mee kan doen...

Wel raar dat ik geen meldingen in mijn mailbox krijg als U (of iemand anders) hier reageert. Nochtans staat deze optie wel aan meende ik.

***UPDATE*** : ik heb eens in de accountinstelling gedoken en daar toch wel wat dingen kunnen aanvinken. Nu zal ik wel berichten krijgen denk ik.

aangepast door snofsky
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.